Bab 63 : The Flashback

101 11 0
                                    

Bab 63 : The Flashback

SCARLET HIGH SCHOOL •



Dua tahun telah berlalu dan tahun ini merupakan tahun terakhir kami sebagai pelajar sekolah menengah rendah. Kali ini, aku akan berusaha untuk mendapatkan markah yang lebih cemerlang supaya aku diterima masuk ke sekolah menengah tinggi yang aku impikan sejak dari kecil.





    " oppa, Aka-chan akan belajar bersungguh-sungguh supaya Aka-chan dapat masuk ke sekolah yang Aka-chan idamkan! " ujar aku dengan semangat. Eunwoo hanya tersenyum sambil merenung aku. Dia menyelak rambutku ke belakang telinga.




      " wah bagus! Oppa pun akan pastikan oppa dapat pergi ke sekolah yang oppa nak dan lepastu kita pergi universiti yang sama nak ? " Eunwoo menambah.




      " serius ? Yeah ! " Akari bersorak lagi. Eunwoo akan pergi ke universiti yang sama dengannya.




     " kita pergi universiti yang sama. Oppa rancang yang kita pergi ke universiti bersama, ambil jurusan yang sama dan graduate bersama " Eunwoo berkata lagi.




     " pergi universiti bersama ? " aku mengerutkan dahi apabila mendengar pernyataan itu. Eunwoo tertawa dan memegang pergelangan tanganku.




    " Yes! I'm going to marry you! So, waktu dekat universiti ni kita akan sentiasa bersama! " Eunwoo tersenyum apabila memberitahu rancangannya pada Akari. Dia sudah bersedia untuk berkahwin dengan Akari walaupun pada usia yang muda.




    " oh.. Marry me .. " aku mengangguk perlahan cuba mencerna perkataan yang diucapkan oleh Eunwoo sebentar tadi.





   " What! MARRY ME ? " aku segera tersedar apabila perkataan itu menyedari perkataan itu. Aku merenung wajah Eunwoo yang kacak itu dengan pandangan terkejut.




    " Yes.. Aka-chan tak suka ke ? " dia bertanya lagi dengan nada yang merajuk.




     " Bu--bukan macam tu.. Aka-chan terkejut je bila dengar Eun-chan kata macam tu " aku berkata lagi. Aku terharu apabila mendengar perancangan Eunwoo itu ditambah pula rasa gembira kerana impian aku bakal menjadi kenyataan.



Eunwoo bakal mengahwini aku!




       " I'm happy! Thank you oppa! " aku segera memeluk Eunwoo. Air mata kegembiraan mengalir di tubir mataku. Aku teramat gembira apabila mendengar kenyataan itu.




      Eunwoo tersenyum sambil mengeratkan pelukan itu. Aku dapat rasakan ketika itu adalah saat yang amat bahagia padaku.



                            •••




    Bak kata pepatah, ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari.




        Dua hari  sebelum anniversary kami yang genap dua tahun, suatu peristiwa yang menyedarkan aku kembali ke dunia realiti.




Aku yang baru sahaja selesai latihan piano bersama Hoshi di rumahnya. Hal ini kerana, Ma telah mengadakan majlis Hi-tea di rumah. Jadi, dia meminta aku pergi ke rumah Hoshi untuk menghadiri kelas piano. Well, rumah Hoshi itu sudah menjadi rumah keduanya. Malah Omma Hoshi juga menyuruhnya memanggil dirinya Omma dan kadangkala Hoshi belajar piano di rumahnya juga.




    Setelah selesai kelas aku menyuruh Uncle Austin untuk singgah ke kafe kegemaranku sebelum pulang. Secawan Latte kegemaran aku dan juga sepotong kek red velvet terhias di mindaku.




[COMPLETED] My Irritation Husband (Wooshin Up10tion Fanfiction)Where stories live. Discover now