Bab 24 : First Date

133 10 0
                                    

Bab 24 : First Date

       " oppa.. Are you serious ? " Akari membulatkan matanya. Dia seakan-akan tidak percaya apa yang telah diluahkan oleh suaminya, Kim Wooshin.

   " serious.. Kita pergi date dekat Ice Rink " ujar Wooshin lagi.

      " kenapa mesti Ice Rink ? Kan boleh je pergi tempat lain. Pukul baseball ke.. Pergi taman ke.. Kafe ke. " celoteh Akari. Dia agak tidak menyukai tempat yang dingin seperti itu. Bukan apa.. Dia tidak tahu bermain luncur ais.

Well, Akari juga insan yang biasa.

       " sejak kebelakangan ini, oppa minat luncur ais lah. Jadi, oppa nak lah bawa isteri tercinta ini pergi meluncur ais bersama. " katanya lagi sambil mengenyitkan mata. Akari hanya mengeluh perlahan sambil memuncungkan mulutnya.

        Wooshin melihat wajah isterinya yang tidak ceria itu. Tiba-tiba mindanya terfikir suatu idea yang bernas.

       " Akari.. Oppa nak cabar Akari hari ini. Kalau Akari berjaya lengkapkan satu pusingan dalam gelanggang ais nanti dalam masa 10 minit, oppa tidak akan ganggu Akari di sekolah untuk sehari. Tapi... " dia berjeda lama sambil mengukir senyuman sinis.

       " kalau Akari tak berjaya, oppa nak Akari kiss pipi oppa depan orang ramai. " ujarnya lagi.

    Akari tersentak. Bulu roma Akari mula meremang tatkala mendengar cabaran itu. Cium pipi dia depan orang ramai?

Wooshin memang gila.

         " yelah.. Asyik oppa je yang mulakan. Apa kata Akari pula jadi orang pertama yang mulakan ? " dia mengenyitkan matanya nakal.

Ini lagi gila. Macam mana lah aku boleh jatuh cinta pada mamat ni ?

              Akari memandang wajah Wooshin. Perlahan-perlahan kepalanya mengangguk. Baiklah, dia akan terima cabaran tersebut.

Kiss pipi je kan..

       " baiklah mari kita siap, baby " dia mencuit hidungku dan segera berjalan ke almari. Akari hanya menunduk. Malu dengan perbuatan Wooshin. Dia segera bergerak ke almari pakaiannya dan mengeluarkan sweater berjenama nike yang berwarna hitam, seluar jeans skinny yang berwarna hitam dan dipadankan dengan kasut berjenama Puma yang berwarna hitam.

        " janganlah pakai semua hitam. Kita nak pergi date ni.. " tegur Wooshin sambil berjalan ke almari Akari. Dia segera mengeluarkan baju t-shirt putih, dipadankan dengan sweater yang berjenama Nike yang berwarna kelabu.

        " seluar tu.. Akari boleh guna. Oppa nak Akari pakai sneakers hari ini. " ujarnya sambil mengeluarkan kasut sneakers yang berjenama Converse  yang berwarna hitam. Akari memalingkan wajahnya pada Wooshin.

Sama je warna kasut yang dia pilih.

        Akari menjeling dan mengambilnya. Dia kemudiannya berjalan ke meja aksesorinya dan mula memilih.

      " hari ini biar oppa yang pilih. Akari pakai je gelang emas tu. Tak payah pakai apa-apa aksesori sebab Akari dah cantik dah " Wooshin berceloteh seolah-olah dia juru gaya Akari. Dia sibuk membebel tentang fesyen dan sebagainya sehingga Akari mengambil keputusan untuk segera membersihkan diri dan bersiap.

Kau bebel lah sorang-sorang.

       Akari menutup pintu bilik air dan segera membersihkan dirinya.

      " jadi sebagai seorang suami yang pandai dalam fesyen ini, oppa nak Akari-- " Wooshin segera memandang ke hadapan untuk melihat wajah Akari. Namun apabila melihat Akari tiada di sisinya dia segera panik. Mana isteri aku ni!

[COMPLETED] My Irritation Husband (Wooshin Up10tion Fanfiction)Where stories live. Discover now