Bab 66 : We Save
" Kim Wooshin ? "
Serentak mereka berdua menjerit, memanggil nama manusia yang memanggil nama mereka.
" apa yang korang buat di sini ? " tanya Wooshin dengan penuh musykil. Bagaimana Eunwoo dan Akari boleh berbual dengan agak mesra sedangkan Akari tidak suka akan Eunwoo.
" Er-- ni kami terserempak. Tu yang berbual tu.. " jawab Eunwoo. Akari turut mengangguk.
" bukan Akari tak suka dia ke ? "
Terus Eunwoo memandang Akari. Wajah Akari direnungnya dengan pandangan ingin tahu. Akari tidak sukakannya ?
Aduh Wooshin, kenapalah kau bagitahu!
Akari segera menggaru kepalanya yang tidak gatal. Soalan maut itu telah menjeratnya. Adakah dia patut berterus-terang ?
" dah, awak yang suruh saya kawan dengan dia kan.. Kita baru jadi kawan kan Eunwoo ? " aku terus memandang Eunwoo sambil tersenyum. Minta-minta lah dia sekepala dengan aku!
" hah ? Ha'ah! " terus Eunwoo mengangguk. Aku segera tersenyum sambil menghela nafas lega.
Fuh! Nasib sekepala!
" baguslah! " Wooshin tersenyum lebar apabila mendengar jawapan itu. Eunwoo dan Akari akhirnya berkawan!
" Ha'ah.. Baguslah kita dapat berkawan " Akari mengukir senyuman. Senyuman yang penuh dengan paksaan.
" Eunwoo.. Aku minta diri dulu ye. Dah lewat dah ni.. " Akari berkata sambil mengangkat tangan. Dia perlu cepat beredar dari situ atau keadaan akan menjadi lebih buruk seandainya perbualan itu berterusan.
" Wait awak! " Wooshin menarik lengan baju Akari. Akari mengigit bibir apabila Wooshin sudah memegang lengan bajunya.
" kita kena cepat ni.. Karang layu pula sayur-sayur yang awak beli tu.. " Akari memberi alasan.
" Uncle Austin awak dah ambil dah. Nanti dia hantar .. " jawab Wooshin lagi.Durh!!
Akari memusingkan tubuhnya. Dia menarik lengan bajunya lalu menyinsing baju itu ke siku. Entah mengapa keadaan sekeliling menjadi begitu panas apabila mereka bertiga berkumpul.
" baiklah.. Apa kata kita pergi makan ? " cadang Wooshin. Serius, aku ternganga mendengar cadangan Wooshin.
Dia nak aku makan dengan Eunwoo ?
KAU GILA ??
" saya.." baiklah. " Eunwoo memotong sebelum sempat aku membantah. Aku segera merenung wajah Wooshin bersilih dengan Eunwoo. Kedua-dua lelaki itu sedang tersenyum.
" Baik.. Semua sudah setuju. Jom kita pergi ke kedai di sana tu! " ujar Wooshin sambil menunjukkan kedai makanan Korea yang bersebelahan dengan kedai emas itu.
" awak belanja kan ? " Akari mengangkat kening pada Wooshin.
" ehh.. Bukan ke awak ada banyak duit ke ? " usik Wooshin. Akari mencebik apabila teringat akan peristiwa yang di mana dia mengaku dia mempunyai banyak wang.
YOU ARE READING
[COMPLETED] My Irritation Husband (Wooshin Up10tion Fanfiction)
FanficNama aku Onodera Akari. Pronounce Onodeira ye. Aku King dekat sekolah ini dan semua pelajar kenal aku. Luka-luka ? Biasa je. Alah bisa tegal biasa. Aku sering bergaduh dengan pelajar lelaki di sekolah. Prinsip aku senang.. Kau tak kacau ak...