"Stop stop mor! Jeg kan slet ikke spise alt det der" sagde jeg, hun havde puttet alt for meget på min tallerken. "Du skulle da bare have sagt stop" grinede mor og satte gryden tilbage hvor den stod. "Såå hvad skal vi lave i weekenden?" Spurgte jeg, "slappe af!" sagde min mor meget træt, jeg smilte til Anne. "Jeg skal til fest hos Valdemar imorgen, vil du ikke med nine?" (Hun kalder mig nine) "jo selvfølgelig, men jeg har ikke noget at tage på?" Sagde jeg stresset. "Hvad tager du på?" Spurgte jeg, hun smilte, vi havde altid det samme tøj på. "Du ved den der turkis blå lidt stramme kjole?" Sagde hun, jeg tænkte lidt "Nåårh den, må jeg tage den på også?" Spurgte jeg, jeg tror faktisk ikke at vi har et eneste stykke tøj som den anden ikke har. "Hvorfor spørger du overhovedet?" Griner Anne lidt, jeg grinte med og spiste lidt mere.
"Tak for mad" sagde mig og Anne i kor og tog vores tallerkner fra bordet. Vi satte dem i vasken og skyllede dem hutigt af. "Okay 3 ord. Gossip, girl, marathon!" Sagde jeg begejstret, hun smilte "top" sagde hun og så løb vi begge op i min seng og under dynen. Vi satte gossip girl igang og så var der bare stille!
•••••
Vi havde nok set omkring 8 afsnit, mine øjne var ret tætte på bare at lukke i, men jeg holdte mig vågen. "Hvad er klokken?" Spurgte Anne træt, jeg trykkede pause og kiggede på uret. "Wow, 03:44" sagde jeg overrasket, hvordan skal vi nogensinde blive friske til festen imorgen? "Hvornår er festen?" Spurgte jeg, hun lagde sig til rette i sengen. "Kl 17" sagde hun så, "vi bliver nødt til at sove til Kl 14 mindst!" Sagde jeg, hun smilte lidt, og jeg smilte igen. "Godnat Anne" sagde jeg, jeg gik ud af sengen for at stille min computer, lyset var allerede slukket så jeg gik træt hen til sengen igen. "Godnat nine" sagde hun og så gik vi begge ud som et lys.
Jeg åbner stille mine øjne, og allerede nu irritere lyset mine øjne. Jeg kiggede på min telefon som lyste op, aaaargh Kl er 9! "Oh my god, det er for tidligt" mumlede jeg for mig selv og lukkede mine øjne igen.
•••••
"NINE!!! Stå op vi har sovet over os! Kl er 16!" Råbte Anne til mig, jeg åbnede træt mine øjne, "Okay Okay slap af, vi skal nok nå det. Gå ud i bad, så gør jeg bagefter og så gør vi os klar sammen ik?" Sagde jeg træt og gabte. Hun gik ud af døren, jeg satte mig op i sengen. Jeg har sat et mål, jeg vil blive mega stangstiv iaften. Her på det sidste har jeg haft mega meget stress med min eksamen, og nu er den overstået, så idag, bliver den dag hvor jeg slår mig løs og får mig nogle drinks.
"Kom så i bad" sagde Anne da hun kom ind på værelset igen. Hun havde tørret sit hår og sat det op i en hestehale. "Jeg kommer jeg kommer" sagde jeg, jeg rejste mig fra sengen og gik ud mod badeværelset. Jeg lukkede og låste døren, og pustede hårdt ud.
Jeg tog mig endelig sammen til at tage mit tøj af. En kulde ramte min krop, jeg skyndte mig ind under bruseren og tændte for det varme vand. Jeg skyndte mig at vaske mit hår og mit ansigt, og så vaskede jeg min krop med lidt sæbe.
Jeg blev stående lidt i mine egne tanker, men besluttede mig så for at slukke for vandet. Jeg tog forhænget fra og skyndte mig at tage et håndklæde omkring mig. "Anne!" Råbte jeg, "jaaaaaer?" Råbte hun tilbage, jeg følte mig lidt stresset, "kom lige ind med mit tøj!" Råbte jeg, hun svarede ikke. Jeg kiggede mig i spejlet. Føj hvor er jeg grim uden makeup. Jeg tørrede mig ordenligt, og greb fat i min hårtørrer, satte den i stikket og tændte for den. Jeg begyndte at tøre mit hår, men det tog lidt tid da det er meget langt.
"Lås lige op" sagde Anne og bankende på døren. Jeg gik hen til døren og låste op. "Yes du har taget den behagelige g-streng" sagde jeg glad. Hun rakte mig tøjet og jeg begyndte straks at tage det på. "Hvor lang tid har vi?" Spurgte jeg, hun kiggede på sit ur, "35 minutter" sagde hun, "35 minutter!" Sagde jeg, det er altså ikke lang tid! "Bare skynd dig, makeupen behøver ikke sidde lige i skabet. Har jeg forresten nævnt at Viktor kommer?" Sagde Anne, Yes man! Viktor er min kæreste, vi har været kærester i 2 år snart. "Gør han?" Spurgte jeg, det var da lidt mærkeligt at han ikke har inviteret mig med? "Ja ham og Valdemar er jo bedste venner" sagde Anne, Anne og Valdemar er kærester og har været det i 6 en halv måned, ja jeg har meget godt styr på sådan noget. "Men hvorfor har Viktor ikke inviteret mig med?" Spurgte jeg lidt trist, hun kiggede lidt trist på mig. "Jeg ved det ikke skat, lad os nu bare have det Fedt iaften ik. Målet er at blive stangbarcardi!" Sagde Anne, jeg smilte. "Lad os så få lagt noget makeup, nu er mit hår endelig tørt" sagde jeg, jeg åbnede skuffen og fandt min makeup taske, og derefter Anne's.
"Are We Done?" Spurgte Anne, jeg lagde det sidste lag læbestift på mine læber og nikkede. "Vi har 2 minutter til at komme derhen" sagde jeg stresset. Jeg lagde læbestiften i tasken og nærmest smed den ned i skuffen. Jeg løb ind på mit værelse og greb min telefon, tog mine sko og gik ud til Anne igen. "Kom lad os gå!" sagde jeg, vi gik ned af trappen og ud i gangen. "Jeg henter lige en vodka" sagde jeg smågrinende, Anne lavede thumps up og tog sine sko på. Jeg gik ind i bryggerset og tog en små sure og en vodka ned fra hylden. Jeg gik ud i gangen igen og tog mine sko på også.
"Hvad så? Er du klar til fest?" Spurgte Anne mens vi gik imod Valdemars hus. "Hvad tror du selv" sagde jeg.
Vi kom til valdemars hus og det første jeg så var Viktor, jeg løb hen imod ham og krammede ham, jeg trak mig fra krammet og begyndte at kysse ham, han kyssede med. Vi stod der i lidt tid, han er bare så dejlig! "Jeg har savnet dig" sagde jeg da jeg trak mig, han har lige været i Sverige i 3 uger. "Jeg har savnet dig mere!" Sagde han.Vi trak os helt fra hinanden, og det første vi lagde mærke til, var Anne og Valdemar der var ved at suge ansigterne af hinanden.
YOU ARE READING
Hvorfor lige mig?
FanfictionChristine er vred. Hun har haft en ubehagelig oplevelse med sine (gamle) to største idoler, og nu er hun endt med at hade dem begge to? Hende og hendes tvillingesøster Anne, er to om ALT. De får en ret så interessant rejse, med både had og kærlighed...