"Orgh hvor smager det godt!" Sagde jeg og spiste videre af min mad. Vi var kommet ned på caféen, og jeg havde bestilt en stor brunchtallerken, og Anne havde bare bestilt pandekager. Kedeligt...
"Hvor lang tid siden er det ikke lige vi har set moster?! Og så skal vi flytte ind hos hende imorgen" jeg tror det er omkring 2-3 år siden jeg så hende sidst? Der omkring. "Jeg ved det, det er helt utroligt" vi var færdige med vores mad, og jeg var totalt mæt.
Selvom jeg ikke er så glad for min moster, bliver jeg nødt til at vende det til noget positivt. Det kan jo blive en ny start. Og hun er måske ikke så slem mere?
•••••
(Næste dag)
Idag var dagen, dagen hvor jeg skulle flytte ind til min moster. Den msoter jeg ikke har set i flere år, den moster som er verdens største snob, og den moster, som aldrig rigtig har kunne lide os......Jeg stod op til mit vække ur, da jeg gerne vil hen og sige farvel i skolen. Jeg har ikke snakket med Viktor siden vi var på Larsen i tirsdags, jo for han har ikke været i skole de sidste par dage. Han er sikkert syg.
Kl var 07:30 og jeg skulle snart afsted, jeg gik ind til Anne for at se Hvad hun lavede. Hun havde et par grå jeans og en mørkeblå THRASHER hættetrøje på. "Godmorgen" sagde hun glad, hun var ved at lægge lidt makeup. "Godmorgen" sagde jeg og gik ud fra hendes værelse igen. Jeg gik ind mod mit eget og fandt det samme tøj frem, min hættetrøje var bare sort.
(I skolen)
Jeg sidder lige nu med mit hoved lænet på mine hænder, og kæmper for ikke at falde i søvn. Vi havde engelsk, og vi skulle se en sygt kedelig film. Den handlede bare om en eller anden mand som ikke kunne passe på sine børn. Kedeligt.Timen var slut, så nu havde vi kun 2 idræts timer tilbage idag. Og jeg havde ved et "uheld" glemt mit idræts tøj. Ups.
Vi gik over mod omklædningen, og som altid, var jeg sammen med josephine, mest fordi hun heller ikke gider idræt.
Folk har ikke rigtig spurgt ind til at vi skal flytte? Måske ved de det ikke? Har jeg ikke sagt det? Politiet har da sagt det, Har de ik?
"Jose?" Jeg afbrød hendes historie, hun kiggede smilende på mig "Jaaa?" Jeg kiggede frem mod døren til hallen. "Ehm.....vi skal flytte......" hun kiggede lidt overrasket på mig, så har jeg nok ikke sagt det. Mærkeligt. "Wow....hvorfor?" En tåre trillede ned af min kind. "Min mor er her ikke mere. Vi skal flytte ind hos min moster her idag" vi stoppede op og hun gav mig et kæmpe bamsekram. "Det er jeg ked af...." hun lød bedrøvet, "det er Okay. Jeg kommer til at savne den her by" hun trak sig fra mig og nikkede stille.
•••••
Flyttebilen var her, alt var pakket ned, alt var klar. Nu manglende vi bare politiet til at tjekke op på alt. Mig og Anne bar vores kasser ud til flyttebilen, og nogle store mænd tog imod dem. Vores senge, slave osv. Var i flyttebilen. Politibilen kørte op af vejen og jeg vidste straks at det var nu....."Hop ind i bilen, vi Kører om 2 minutter" sagde politimanden bestemt, nu er det nu, hele min verden laves om, hvis jeg ikke var bange før. Så er jeg det nu. Jeg gav den sidste kasse til flyttemanden og gik over mod bilen. Anne var lige bag mig og satte sig i modsatte side på bagsædet. Politimændende satte sig ind og jeg nåede lige at se det sidste til vores gamle hus, før vi var kørt........
YOU ARE READING
Hvorfor lige mig?
FanfictionChristine er vred. Hun har haft en ubehagelig oplevelse med sine (gamle) to største idoler, og nu er hun endt med at hade dem begge to? Hende og hendes tvillingesøster Anne, er to om ALT. De får en ret så interessant rejse, med både had og kærlighed...