Eller hvad?

155 4 1
                                    

Efter idag, tror jeg at mig og min moster kan blive gode venner, måske endda bedre end mig og mor? Mor ville aldrig bare tage os med ud i byen for at shoppe, men det ligner altså heller ikke moster? Er hun bare sådan her fordi vi er kommet? Eller har hun bare endret sig?

Idag har været en god dag, vi har faktisk hygget os rigtigt meget, men det har dog været lidt underligt at være et helt andet sted, med helt andre mennesker.

Efter aftenen igår med Marcus, har jeg tænkt meget over min "grund" til at Hade ham. Jeg vil ikke lade ham vinde, for han skal ikke tro jeg er svag, han skal tro jeg er kold, han skal vide jeg ikke giver mig......og heller ikke kommer til.

•••••

Det var blevet aften efter en lang dag med indflytning, mit værelse er næsten færdigt, jeg mangler bare mine små diverse ting og at hænge mit tøj på plads. Moster havde sagt at når jeg var færdig med kasserne, skulle jeg folde dem sammen, og lægge dem i en bunke nede i gangen. Jeg tog de foldede kasser og bar dem ned af trappen, jeg smed dem i et hjørne hvor Anne tydeligvis havde stalt hendes.

Jeg gik op af trappen igen, der var meget stille i det her kæmpe store hus, jeg gik hen mod Anne's værelse i stilhed. Hun lå fredfyldt i sin seng og så noget på sin computer. Hun smilte til mig, jeg gik hen mod sengen og lagde mig ved siden af hende. Efter lidt tid sagde jeg endelig noget, "vi skal nok få det godt her" hun satte filmen på pause, "ja.." sagde hun stille, og derefter var der stille.

•••••

Jeg vågner af mosters blide stemme, jeg slog øjnene op, moster sad på sengekanten, og Anne lå ved siden af mig. "Der er mad piger" sagde hun og gik ud af døren. Mig og Anne fik øjenkontakt og grinte begge to, jeg ved ikke hvorfor, men vi griner altid, af alting.

Vi rejste os fra den varme seng og bevægede os ud mod gangen. Vi kom ud af døren og ud til Sofia som tilsyneladende også skulle ned og spise. Jeg smilte til hende, men hun gik bare koldt forbi? Har Marcus fortalt noget til hende? Eller selvfølgelig har han det, men Hvad har han dog sagt? Vi gik videre ned af trappen og gik de sidste skridt ind i køkkenet.

"Hvad skal vi have?" Spurgte Sofia da vi kom ind, moster kiggede væk fra parpirende hun havde foran sig, og kiggede ned på dem igen bag efter. "Kylling med stegte grøntsager og rødvinssauce" sagde Martin og heldte noget sovs på tallerknerne. De var fint anrettet med noget helt fantastisk mad, Hvornår ville jeg nogensinde vænne mig til at være rig? Eller i hvert fald bo sammen med nogle der er Rige.

Imens vi sad og spiste, tænkte jeg at jeg må komme bedre ud af det med Sofia. Hun er jo trods alt min "halvsøster" nu, eller hun er jo faktisk min kusine, men det virker det ikke engang som om lige nu. Måske kan vi lave noget her iaften? Jeg ved at hun er et år yngre end mig, så hun må vel godt tage til fester? Eller Hvad?

Hvorfor lige mig?Where stories live. Discover now