"DIG!"

180 6 2
                                    

"Så Hvad så nu?" Hans bekymrede blik var udskiftet med et undrende blik. Min hånd havde lystnet sig fra knytnæven, og var nu igen på min chai latte. "Altså. Vi skal bo hos min moster" han kiggede mærkeligt. "Altså super Rige og irriterende moster?" Sagde han lidt grinende. Jeg grinte hurtigt og svarede ham. "Ja hende.....men vi skal flytte på fredag" han så ud som om han havde forstået det hele.

Når jeg kiggede ind i hans øjne, kunne jeg ikke se andet, end et sødt, uskyldigt menneske, som bare holder af mig. "Dejligt at snakke med dig om det. Men...vil du ikke lade være med at sige det til alt for mange? Anne skal nok selv sige det til Valdemar" han nikkede "selvfølgelig"


•••••

(Næste morgen)
Jeg vågnede af min telefon's brummen. Jeg gned mig i øjnene og kiggede Hvad det var. Det var min mor's nummer? Jeg tænkte ikke nærmere over det, men lod den bare gå på telefonsvareren.

Kl var 07:00 og jeg var lige trådt ud af badet. Jeg greb fat om håndklædet, og prøvede at få varmen tilbage i min krop. Efter jeg havde tørret mig, tog jeg mit tøj, og tog det på. Lagde lidt makeup, tog noget deo og parfume på, og så ellers bare ned mod køkkenet. Anne havde aflyst sine aftaler med clara, da alt det her jo er sket, og vi skal flytte om 2 dage.......

"Godmorgen sis" Anne kom gavene ind i køkkenet, og jeg var igang med noget brød. "Godmorgen" jeg lagde brødet på en tallerken og satte mig hen til bordet.

"Fuck det er idag vi skal til det der skole arrangement" neeeeej det rigtigt. Så skal jeg jo skifte til løbetøj. "Jeg håber vi er på hold sammen" sagde jeg, jeg Magter ikke alle de andres spørgsmål idag. Ikke idag, som allerede er en lortedag. "Også mig" hun satte sig ned overfor mig og spiste af sin mad.

(I skolen)
"Idag skal vi jo have motionsdag. Bla bla bla bla...." jeg hørte ikke det mindste efter, vi gør det her hvert år, hvorfor skulle det være anderledes nu?

"Der er 3 nye skoler med i år, så vær nu søde mod de nye" jaja slap nu af, kan vi ikke bare få de hold afhvide? Behøver hun at trække tiden ud på den måde? Jeg mener, altså det må hun jo gerne, men hellere komme ud og snakke med mine veninder og lave ingenting derude, end at sidde her og lytte på hende snakke.

"Og Christine" Jeps der var det. Alt jeg havde Brug for at vide; hvilket hold jeg skulle på. Jeg var ikke kommet på hold med Anne, men jeg var på hold med Josephine og Freja. Heldigvis. Jeg hørte ikke hvem de andre var, men de er også ligemeget, bare jeg har nogle at snakke med.

"Sååå hvor skal vi hen?" Vi skulle hen til en eller anden post hvor vi skulle dyste mod en anden skole. "Hallen, vi skal spille rundbold" Nej Nej Nej Nej. Det går ikke.

"Jeg skal altså lige på toilet" sagde jeg og kiggede tilbage efter pigerne, jeg vendte mit hoved igen, og gik lige ind i en. Jeg slog mit hoved ind i hans og faldte ned på røven. "Aaargh. Se dig lige for" sagde jeg surt, "Hey det var dig der ikke kiggede" jeg rullede bare øjne af ham. Jeg kiggede op fra gulvet, det kan simpelthen bare ikke passe! Hvad fanden laver han her?! "DIG!" Sagde jeg lidt surt igen, "Hvad laver du her?!" Jeg råbte nu af ham, vi var helt alene. "Undskyld...hvem er du?" Selvfølgelig. Marcus gunnarsen er jo så speciel, at han ikke ved hvem hende pigen han har kontaktet flere gange, er. "Hvis jeg siger 'anti mmers' siger det dig så noget" sagde jeg lidt kækt og rejste mig op. Jeg gav ham dræberblikket. "Hør lige. Hvis det er dig der har den der hate profil på insta. Så er både mig og martinus kede af dengang, vi havde lige fået afhvide at vores bedstemor ikke var her mere. Det havde ikke noget med jer at gøre! Hvis du havde lyttet til os, når vi har skrevet, ville du måske vide det" jeg kiggede ned nu. Jeg havde det pludseligt dårligt med alt jeg havde sagt om dem. "Det...det vidste jeg ikke. Det er jeg ked af" sagde jeg stille. En dør bag os åbnede, og ind kom Anne løbende. "Nine!" Hun stoppede op og kiggede undrende på os, "Hvad alver han her?" Hun lød sur, hun kom nærmere. "Så det er altså anti mm'er holdet?" Marcus grinte lidt fornærmet.

"Det er Okay sis" Anne kiggede forvirret på mig, hun mimede 'hvad' jeg kiggede kontrollerende på hende, "jeg forklare det senere" hun nikkede, "Er vi fredet nu eller..?" Marcus er måske ikke så slem som jeg troede? Nej Hvad er det jeg siger?! Tag dig sammen Christine!

Jeg svarede ikke, jeg rullede flabet med øjnene og gik forbi ham, jeg gav ham skulderen og gik mod toilettet. "Det tager jeg som et Nej" hørte jeg ham hviske og jeg måtte kæmpe for ikke at grine af ham.

Hvorfor lige mig?Where stories live. Discover now