Flabet?

212 9 5
                                    

(Springer lige over morgenen, og starter bare med at de er i skole)

Vi havde lige haft matematik, mit absolutte Hadefag. Det har sikkert noget at gøre med at jeg ikke fatter en skid. Men altså, hvem hader ikke matematik? Lige nu har vi en lille pause til at spise, jeg sidder bare og hører musik; bruno mars, of course. Fik jeg sagt at jeg er mega bruno mars fan? Det har været en fælles ting for mig og Anne i 1 år nu. Bare tanken om Anne, gør mig helt trist.........

Vores lære kommer ind af døren, vi har biologi. Jeg HADER biologi, endda mere end matematik, og det er svært at slå matematik. Rimelig svært.

Som altid hørte jeg ikke efter, sad bare lænet tilbage i stolen og kiggede ud i luften. Jeg tænker på alle konsekvenserne, jeg har gjort noget dumt, og jeg ved at det vil ramme mig. Hårdt.

"Ja, Christine? Kan du gentage det jeg lige sagde?" Spurgte vores biologi lærer, "altså det med fotosyntese?" Spurgte jeg dumt, alle andre i klassen grinede, jeg smilte lidt triumferende. Vi havde lige nu om naturkatastrofer, sååe fotosyntese var nok ikke det mest rigtige, Ahah. "Nej Hvad sagde jeg?" Spurgte hun igen. Jeg satte mig frem i stolen "Du sagde at; de flytbare plader over jordensoverflade, har flyttet sig længere fra hinanden, hvilket en masse  teorier bekræfter. Når en pladebevægelse foretager sig, bliver jorden ustabil, hvilket gør at jordskælv, tsunamier og så videre bliver udløst. Nok svar?" Sagde jeg flabet og lænede mig tilbage i stolen igen. Min lærer kiggede både fornærmet og stolt på mig, "godt svar frøken dawson.....men lad os se om du stadig er så flabet når dine forældre skal have en snak med dig om din attitude, ik?" Sagde hun, jeg rullede øjne, og hun fortsatte med undervisningen.

                                      •••••

Endelig havde vi fri, jeg var på vej hjem. Jeg gik alene og sparkede til småstenene på fortovet. Jeg var på kanten til at græde igen, men jeg holdte det inde.

Jeg satte mig ind i stuen med en skål chokolade, ja jeg er ikke så sporty. Men jeg måtte godt være lidt usund, jeg havde også fået min mens så jaa..... jeg havde lavet en rodet knold, taget et par hygge bukser på, og havde min nattrøje på.

Jeg sad og så the Kardashians, ikke fordi jeg ser op til de snopper på nogen måde, men det er da et godt program.

"Skaaat?" Råbte min mor ude fra køkkenet. Jeg satte skålen med chokolade fra mig, og rejste mig udmattet op fra sofaen. Jeg gik ud mod lyden af kaffemaskinen der var igang med at brygge en kop, sikkert til min mor. "Hvadså?" Spurgte jeg da jeg kom ud. "Hør lige. Jeg bliver nødt til at være væk i et par dage" sagde min mor (hun hedder bethina, så nu skriver jeg bare bethina) jeg nikkede stille og satte mig på stolen overfor hendes. "Oooog det er anderledes denne gang fordi?" Spurgte jeg, det er bestemt ikke første gang hun er nødt til at være væk i "et par dage" (gåseøjne) det er faktisk sjælent at hun overhovedet er hjemme.
"Jeg skal til brasilien..." sagde min mor lidt skeptisk, jeg kiggede undrene på hende. "Hvorfor?" Spurgte jeg forbavset over at hun ikke bare skal til Oslo er noget, som faktisk ligger i landet. "Jeg skal over og hjælpe til hos de fattige" sagde hun lidt mindre skeptisk, men dog ikke helt normalt. Jeg kan ikke lade være med at tro at der ligger lidt mere bag?

Hello venner og veninder, Hvad synes i om historien indtil videre?❤-Sofie

Hvorfor lige mig?Where stories live. Discover now