Marathon 5/5

106 4 2
                                    

Jeg gik nedenunder, Sofia sad og spiste morgenmad ved bordet, køkkenet var pænt ryddet, "Godmorgen" smilte Sofia og spiste videre, hverken Martin eller bethina var her? "Godmorgen. Hvor er din mor henne?" Spurgte jeg og åbnede køleskabet, "hun er i Oslo, hun skal på optagelser idag" sagde hun, jeg nikkede, "altså optagelser til en film?" Hun nikkede. Wow, vildt at jeg lever med ene skuespillere?

•••••

Jeg googlede hvor skolen var, "skal jeg ikke bare følge dig i skole?" Spurgte Sofia, vi stod i gangen, klar til at komme i skole, da jeg kom i tanke om Anne. Hun sover stadig?! "Hvad med Anne?!" Nåede jeg lige at sige inden jeg spurtede op af trappen. Jeg løb hen mod Anne's værelse, i håb på at hun var vågen. "Anne stå op....." råbte jeg da jeg kom ind på hendes værelse, hun var her ikke? Hvor er hun henne? Jeg tog telefonen frem, fandt hendes nummer og ringede til hende. "Hvadså nine?" Sagde hun da hun endelig tog telefonen, "hvor er du?" Spurgte jeg, hun tøvede nervøst, "jeg har sovet hjemme ved Maria" sagde hun og allerede der, vidste jeg at hun løj. Maria sov hos Marcus igår? "Okay så, mig og Sofia går i skole nu, hvis du vil med" hun svarede med det samme, "jeg er faktisk allerede herovre, så i kan bare gå" jeg gik ned af trappen igen, "Okay vi ses" sagde jeg og lagde på.

                                     •••••

Vi var på vej i skole, Sofia skulle først møde Kl 10:00, det var jo også en privatskole. Men jeg skulle som altid møde Kl 09:00, det er fint nok at det ikke har endret sig siden jeg flyttede, nogle steder i Norge skal man jo møde Kl 08:00, godt det ikke er mig.

"Er du klar?" Spurgte Sofia, vi stod udenfor i skolegården, der var stadig 10 minutter til Klokken ringede ind. "Det tror jeg, så længe jeg er sammen med Anne og Marcell, går det nok" Sofia krammede mig farvel og gik. Nu var det bare mig... jeg åndede nervøst ud, de små børn i skolegården løb rundt og råbte, de store piger som muligvis går i min nye klasse sad ovre i hjørnet og snakkede, og drengene stod i det Andet hjørne og nedstirrede mig som jeg gik her med højehæle og t-shirt i regnvejr, ikke verdens bedste i idé.

Jeg kom indenfor, jeg tog min telefon frem og prøvede at få fat på Anne. Jeg var kun lige kommet indenfor, da en lære kom hen til mig, "Hej, kan jeg hjælpe dig" Spurgte hun, meget imødekommende. "Ja, jeg skal faktisk finde 10. A, jeg er ny" hun smilede og nikkede, "kom med mig" hun gik hen af gangen og jeg fuldte bagtrop. "Jeg hedder forresten Maia, og jeg er klasselære for 4. Klasse" sagde hun mens vi gik, er hun ikke lidt for ung til at være klasselærer? Hun ser i hvert fald meget ung ud. "Jeg hedder Christine" sagde jeg bag hende og prøvede at følge med hendes tempo, hun gik virkelig hurtigt. "Hvor kommer du så fra?" Spurgte hun og drejede ind af en ny gang, "Trosbotnet, jeg er lige flyttet hertil" sagde jeg og lynende min jakke op. Vi gik videre, "her er 10. Klasse" sagde hun og gik, hun gik bare, nå men farvel så. Jeg gik derind stille, og jeg fik øje på Anne, Maria og Marcell der sad ovre ved et bord. Jeg gik derover og satte mig ned, "Heeej" sagde Marcell glad og krammede mig, "Heeej" sagde jeg og smilte.

Der kom pludselig en masse elever ind i klassen, de satte sig alle på en plads, og en høj mørkhåret mand kom ind med en stak bøger. "Sæt jer på jeres plads" råbte han ud, han kiggede på mig og Anne og viftede os op til tavlen. "Vi har 2 nye elever, Christine og Anna ik?" Sagde han da vi var kommet op ved siden af ham, "Anne" rettede Anne, "Christine og Anne, fortæl lidt om jer selv til de andre elever" jeg smilte til Anne, hun viskede "du starter" i mit øre, "Altså jeg hedder Christine, jeg er 15 år, jeg kommer fra trosbotnet, jeg har en tvillinge søster der hedder Anne, jeg flyttede hertil fordi min far døde da jeg var meget lille, og min mor døde her for nogle uger siden. Jeg har en kæreste der hedder Viktor, og ja det var vist det" sagde jeg bare, det var faktisk ikke ret svært? Jeg begynder at blive lidt bedre til det med at tale om mine forældre.

Hvorfor lige mig?Where stories live. Discover now