Den store stue

146 3 1
                                    

Vi var færdige med at spise, og igen smagte det helt fantastisk. Martin er min nye gud. Sofia gik for nogle minutter siden, og jeg har tænkt mig at gå op til hende. Jeg skal bare lige have taget mod til mig. Tænk nu hvis hun bare afviser mig totalt? Hun har jo sikkert hørt en masse fra Marcus. 

Jeg sagde tak for mad og gik ud mod entreén, jeg kunne ikke høre noget fra Sofia's værelse, døren er lukket, og jeg er faktisk lidt nervøs for Hvad hun vil sige. Jeg stod foran hendes dør lidt, og pludselig kunne jeg høre musik, ikke hvilket som helst musik, Nej det var en Marcus og martinus sang, jeg begyndte at overveje det her med at blive gode venner med Sofia?

Jeg rystede tankerne ud af mit hoved, jeg bankede stille på døren, der var ingen der svarede, jeg bankede lidt hårdere på døren. Musikken stoppede, "kom ind" råbte hun glad, jeg åbnede døren forsigtigt, og lod den stå åben, hvis det her ikke gik godt, så skal jeg jo kunne løbe ud igen. "Hvad vil du?" Sagde hun, hun kiggede mærkeligt på mig. Hun sad i sin seng med sin computer på skødet. Jeg vidste ikke helt Hvad jeg skulle svare, altså jeg ville jo egentlig ikke noget specielt? "Jeg ville bare spørge om vi 2.....ikke skulle lave noget sammen" hun løftede det ene øjenbryn, jeg kiggede ned i jorden

Jeg kiggede op mod hende igen, hvorfor er jeg nervøs? Hun er jo bare en pige?

"Jo klart, Hvad skal vi lave?" Hun lukkede sin MacBook ned og kiggede smilende på mig, overraskende nok smilede hun faktisk til mig.

"Vi kunne måske lave et eller andet med nogle andre?" Sagde jeg smilende og kom tættere på sengen. Hun kiggede ned i dynen, "jaaah altså vi kunne jo invitere nogle venner over til en film aften?" Jeg nikkede smilende, hun tog sin mobil frem. Jeg kiggede med på skærmen, hun lavede en gruppe med et par venner og skrev en besked. "Sådan" sagde hun og lagde mobilen fra sig igen.

Det bankede på døren og ind trådte moster, med fine høje hæle og jakke på. "Åh Hej Christine, dejligt i hygger jer. Jeg smutter til afslutningsFest nu piger, Hvad gør i?" Jeg kiggede stadig op og Ned af hendes tøj, hun var meget fin på den. "Vi ville invitere nogle venner over til film aften" sagde Sofia, jeg nikkede og smilte. "Okay super, skal i have nogle chips og noget? For så skal i ned og købe det før Coop lukker" sagde moster og mig og Sofia nikkede i kor. Hun gik ud af døren igen.

"Skal vi have Anne med?" Spurgte Sofia, jeg regnede da med hun skulle med? "Det syntes jeg, altså ellers er hun jo alene" det undre mig at hun overhovedet spørger? Selvfølgelig skal Anne da ikke være alene en lørdag aften?

Vi gik ind til Anne, "Hejsa, skal du med til Coop?" Spurgte jeg, Anne kiggede væk fra den bog hun læste, hun sad i sit hyggehjørne i vinduet. "Hvad skal vi der?" Spurgte hun, jeg kiggede på Sofia, "købe ind til filmaften" sagde hun smilende, Anne's øjne lyste op og hun sprang op af puderne. Hun elsker filmaften.

                                     •••••

Vi gik inde i Coop og kiggede efter slik, Sofia var ovre ved chipsene imens mig og Anne kiggede på noget forskelligt slik. "Kan i godt lide sour cream and onion?" Råbte hun til os, "ja" råbte jeg tilbage og kiggede videre efter slik. Sofia kom tilbage med 2 poser potetgull og 1 pose sour cream and onion. "De kommer Kl 20" sagde hun og smed poserne ned i indkøbskurven. Vi smed nogle forskellige poser slik ned i kurven og gik mod kassen. "Vent skal vi have sodavand?" Spurgte Anne, Sofia nikkede og gik hen mod sodavands-hylderne. Vi tog noget cola og smed det ned i kurven. "I må ikke drikke vel?" Spurgte jeg om, jeg ville jo ikke drikke hvis jeg var omringet af mennesker der slet ikke må. "Jeg må godt, men jeg gør det ikke så meget. Der er nogle af de andre der ikke gør det, men de må godt" sagde hun, wow, de er jo kun 14? Altså jeg begynte at drikke da jeg var 13-14, men jeg havde jo også en udugelig mor.

                                     •••••

Vi var kommet tilbage, og vi havde besluttet at vi skulle være i den store stue. Nemlig ja, de har en stor stue, OG en lille stue, som slet ikke er lille, men lille i forhold til den anden. I den tid jeg har været her, har jeg kun lige set den store stue da moster viste os rundt, men ellers har vi kun brugt den lille stue.

Hvorfor lige mig?Where stories live. Discover now