#Chapter 21#

253 18 2
                                    

"Nuna, kau serius nak teruskan rancangan ni?" Jungyoung menyoal. Ada nada sangsi dalam suaranya.

Sanggup ke kakak dia tu singkirkan anak dia lagi?

Puan Kim mengeluh. Kepalanya diurut-urut. Dia rasa serabut sangat, rasa macam nak buang kepala dia dari badan je.

"Kalau aku berhenti sekarang.." Dia berjeda seketika. "Apa aku dapat?" Kepalanya diangkat memandang adik lelakinya.

Jungyoung terdiam. Bibirnya dikemam. Betul juga, apa yang kakak dia dapat? Dapat masuk lokap adalah.
"Dahtu..." Jungyoung menjilat bibir bawahnya. "...kau nak bunuh dia jugak?" Perlahan dia menyoal.

Puan Kim memejam matanya erat.

Sejujurnya dia tak tahu. Apa pilihan dia ada? Takde langsung. Dia menyesal ikut cakap abang dia dulu. Sekarang keluarga dia berpecah-belah, semua sebab dia.

"Aku takde pilihan"

Nafasnya ditarik dalam dan dihembus berat.

"Aku perlu bunuh dia untuk kebaikan kita semua"

🔪🔪🔪

"Ke-kenapa!" Aku mengesat air mata aku. Bahu Jimin dipukul-pukul. Dia tak beri sebarang reaksi, sebaliknya dia menjulingkan mata dia.

"Sam-sampai hati!" Aku menjerit kecil.

Jimin meraup mukanya. "Mirae, dah 10 kali kita tengok cerita ni, awak nangis lagi kenapa?"

Aku mencebik. "Bi-biarlah! L-lagi satu! Kita baru tengok 9 kali ok? Baru nak masuk 10!"

"Ha yelah yelah baru sembilan kali—eh kejap ape maksud awak baru nak masuk—" kata-kata dia terhenti bila aku terlebih dahulu ambil remote dvd player dan tekan replay.

Dia mengeluh. "Mirae not again!" Dia merengek. Sengaja dia tumbuk-tumbuk sofa nak tunjuk protes.

"Sorry tapi Mirae still tak puas hati kenapa ayah dia kena mati" aku menjawab walaupun matanya langsung tak terkalih dari memandang skrin TV.

Sekejap aku memandang jam yang terlekat didinding. "Oppa dah pukul 10! Pergi tidur, esok kerja." aku menolak-nolak peha dia.

"Hamboi halau nampak. Dah awak tu takde kelas?" dia menjongketkan kening.

"Kelas takpe, kerja takleh"

"Aik ade pulak macam tu?" dia mencekak pinggang dan menggeleng-geleng kepala. "Dah,takde jom tidur"

Dia bangun dan tekan suis on/off ditepi TV.

"Oppaaaa!" aku menepuk kuat kedua-dua tangan aku diatas sofa. Mana aci main tekan kat situ!

Dia tergelak kecil dan mencempung tubuh aku. "Tidur tidur"

Aku mendengus. Suka hatilah. Lengan aku mula dilingkarkan disekeliling lehernya. Dia mula melangkah ke bilik aku.

...

Handsomenya. Dari tepi pon handsome.

"Oppa tahu tak"

"Ape?"

"Oppa handsome sangat. Mirae yang nampak oppa hari-hari pon cair tahu?" aku mencium pipi dia sekilas.

Dia berhentikan langkah dia. Tiba-tiba dia gerak balik tapi menuju ke bilik dia.

"Oppa nak bawak Mirae pergi mana ni?"

Without You ◆pjm◆ ||Completed||Where stories live. Discover now