Ik kom niet

445 23 1
                                    

Charlie Pov

Ik heb de voorbije week niks van Mila gehoord. Er zou toch niks gebeurd zijn ? Ik moet haar bellen. Het is ten slotte ook repititie vandaag en vrijdag hebben we een groot einde schooljaar concert op het DAM. Ik neem mijn gsm en zoek haar nummer. Het gaat over en ik wacht.

Mila : Hey Charlie *met een brakke stem*

Charlie : Hey Mila. Is alles wel oké ?

Mila : Het gaat wel. *snikt*. Waarom bel je ?

Charlie : Ik wou vragen of je de repititie niet vergeten bent voor het grote optreden van vrijdag ?

*stilte*

Charlie : Mila ben je er nog ?

Mila : Ik kom niet en ik kan niet optreden vrijdag. Sorry. Er is nog te veel dat ik niet heb verwerkt. Ik moet mezelf wat rust geven. Het gaat gewoon nog niet. Ik spreek je later nog wel.

*legt af¨

Ik schrik me rot. Wat moeten we nu doen ? Mila wilt nog niet optreden en we hebben haar echt nodig want zonder zangeres staan we echt nergens. Ze was ook aan het huilen. Ze zal dus nog erg diep zitten met het geval van Brandon en haar vader die in het gevang zit. Het is laat. Ik moet dit aan de jongens vertellen. Snel grijp ik mijn jas van de kapstok en loop naar buiten. Ik grijp mijn fiets van de gevel en sprint naar het DAM.

Mila Pov

Ik zit thuis huilend. Mijn leven kan op dit moment even echt niet erger. Brandon die het met me heeft uitgemaakt. Ik wou twee dagen geleden naar hem toe gaan om met hem te praten maar hij was niet thuis later kwam ik Lauren tegen die me zei dat Brandon op vakantie naar Ibiza is vertrokken voor een paar weken. Ik wou met hem praten en gewoon terug met hem vrienden worden maar dat zal dus even moeten wachten. En dan mijn vader die nog voor twee maanden de gevangenis in moet voor die diefstallen. Waarom hebben ze hem dan een week vrijgelaten ? Wat een onzin. Ik weet ook niet hoe het moet met die 'gevoelens' voor Jonas. Ik heb echt geen zin om hem onder ogen te komen. Ik heb hem zelfs nog niet bedankt voor zijn daad. Dat hij mijn leven redden. Repeteren met de Ghost Rockers zit er nog niet in voor me. Ik heb bijna geen stem en ik kan niet stoppen met huilen. Het enigste wat ik doe is thuis in de zetel zitten zielige romantische films kijken en heel de film door huilen. Maar als ik Jonas zelf niet onder ogen durf te komen. Hoe kan ik dan gaan zingen bij de Ghost Rockers. Ze weten zelfs nog niet van wat ik allemaal doormaak. Ze zouden vragen stellen en ik zou dan huilend weglopen en daar heb ik echt geen zin in. Misschien later als ik er boven op kom maar niet nu.

Charlie Pov

Ik kom aan op het DAM. Ik loop zo snel als ik kan naar de kelder. Daar zie ik dat Jonas en Jimmy er staan. Is alles wel oké Charls ? vraagt Jimmy aan me. Ik knik. Gewoon wat snel gefietst. Ik zie dat Alex er nog niet is en ook hij moet het nieuws horen. Dus zet ik me even op de zetel en wacht zenuwachtig af. Ik trippel met men benen. Ik ben er roept Alex die binnen komt gestormt. Enthousiast zoals altijd. Aah ik ben niet de laatste vandaag zegt Alex. Waar is Mila eigenlijk ? vraagt Jonas. Jongens ik heb vreselijk nieuws spring ik recht. Mijn drie vrienden kijken me nieuwsgierig aan. Mila komt niet. Ze komt nu niet en ze komt vrijdag niet. Hé wat ?! roept Alex. Waarom niet ? vraagt Jonas rustig. Mila zit diep na die moordpoging op de musical, Ze is er nog niet echt over en ondertussen zijn er nog dingen gebeurt die het voor haar alleen maar erger hebben gemaakt. Elke keer als ik haar opbel is ze aan het huilen. Als ik bij haar thuis kom heeft ze van alle dingen in het rond gegooid en toen ik haar vanmorgen belde had ze bijna geen stem meer. Ik ga met Mila praten zegt Jonas en pakt zijn jas op. Jonas!!! roep ik nog maar hij is de deur al uit. Ik hoop dat dat maar goed komt.

Jonas Pov

Ik loop het DAM uit en spring op mijn fiets Zo snel als ik kan rijd ik richting het huis van Mila. Allemaal vragen spoken door mijn hoofd. Wat Charlie me juist vertelde baart me alleen maar zorgen. Ik heb Mila in een lange tijd al niet meer gezien. Ik wil weten wat er aan de hand is met haar. Ik ben haar beste vriend tenminste. Ik stop bij haar huis en zet mijn fiets aan de kant. Dan bel ik aan en wacht geduldig af. Stille voetstappen hoor ik aan de andere kant van de deur. Dan gaat de deur open. Ik schrik. Het is niet de Mila die ik 3 weken geleden nog zag. Dit is niet de Mila die ik ken. Ze ziet lijkbleek, grote wallen onder haar ogen, haar ogen doordrengd hoogstwaarschijnlijk door het huilen, haar haren in de war en ze is echt mager. Hey zegt Mila. Ze zegt het super stil. Zoals Charlie al zei ze heeft bijna geen stem meer. Kom binnen zegt Mila met alle kracht die ze nog heeft. Ik loop naar binnen en schrik van alle rommel die er ligt. Er is echt iets mis met Mila. Mila houdt helemaal niet van rommel. Ze gooit wat rommel uit de zetel zodat ik kan gaan zitten. Dat doe ik dan ook. Zij gaat aan de andere kant van de zetel zitten. Waarom weet ik niet ? Ze gunt me ook alle de hele tijd geen enkele blik. Wat zou er mis zijn. Is alles oké ? vraag ik dan maar om de stilte te doorbreken. Het gaat wel zegt ze zacht Het maakt me alleen bezorgder. Want in de staat dat ze is is het echt niet oké. Mila wil je niet komen zingen ? We zijn je vrienden toch, we zijn er altijd voor je.

Mila Pov

De vraag van Jonas slaat bij me in als een bom. Ik dacht dat hij kwam voor mij om te zien hoe het met mij was maar blijkbaar zijn de Ghost Rockers weer belangrijker. Is de staat van je beste vriendin niet belangrijker. Bij Jonas zo te zien niet. Ik antwoord dan ook vastberaden op zijn vraag ook al zie ik in zijn blik dat hij echt bezorgd is. Ik zit diep, Ik ben vorige week bijna 2 keer vermoord dat vergeet je niet zomaar. Ik droom er nog elke nacht van. Ik droom zelfs van mijn begrafenis. Ik zie bij Jonas dat het hem wel raakt. Maar Mila, ik snap dat het bij je diep zit maar er zijn 3 weken verstreken. Je moet je er echt over gaan zetten. Trouwens Brandon, ik en Fenne waren ook bijna dood hoor zegt hij. Het is alsof er een mes in mijn hart wordt gestoken. Ik wist dat Jonas soms zo kon zijn maar dit is erg. Dit is niet het enige. Ik ben dan misschien bijna 2 keer vermoord, het is ook uit met Brandon en mijn vader zit terug voor 2 maanden in het gevang. Is dat genoeg voor je ? Ik zou graag hebben dat je nu vertrekt. Ik voel de blik van Jonas op me branden. Zou hij weten dat hij te ver is gegaan? Zachtjes stapt hij op en ik wacht tot hij de deur dichtslaat om dan in tranen uit te barsten. Hoe kan Jonas me dit aandoen ? 

Oei Had iemand dit zien aankomen ? Zal het terug goed komen tussen Jonas en Mila ? Zal Mila terug bij de Ghost Rockers gaan zingen of zal ze toch bezwijken onder het verdriet. Dat lees je allemaal in het nieuw deel overmorgen !!! Bedankt voor de super lieve reacties dat doet me veel plezier blijf dat zeker doen.  Ly xxx Yenthe xxx 

Ghost Rockers : // De ToekomstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu