Mila Pov
Aah daar heb je ze zegt Elvira als ik op haar afkom lopen. Ze slaat haar arm rond me heen. Ik kijk even achterom en zie de rest daar nog steeds staan als ik terug naar de choreograaf kijk. Mila je bent echt een talent. Ik heb nog nooit iemand zo sierlijk zien dansen. Daarom wil ik je een studiebeurs dans in de grootste dansschool van New York aanbieden. Hij geeft mij een papier. Je mag er over nadenken maar ik zou het liefst zo snel mogelijk weten. Bedankt zeg ik met een lach tegen de man. De man loopt weg met Vanderdonck. Proficiat Mila zegt Elvira en geeft me een knuffel. Denk er goed over na maar denk het is grote kans die je maar één keer krijgt. Ik knik. Dank u mevrouw de Neve zeg ik tegen haar. Ach ik doe graag iets voor mijn beste leerling. Ik lach naar haar en loop dan terug naar de rest. Ik stop snel het papier weg in mijn tas en loop met een dubbel gevoel naar de rest. Ik ben klaar zeg ik al ik bij de rest ga staan. Dan kunnen we gaan zegt Jonas.
We lopen hand in hand over straat. Seg iedereen gaan we niet nog iets drinken ? Omdat Mila en mij maar vooral Mila haar choreo zo goed gelukt is zegt Charlie. Is goed zegt iedereen. Eigenlijk wil ik gewoon naar huis en even bezinnen. Even dit nieuws laten zakken. Maar ik kan geen nee zeggen want dan weten ze zeker dat er iets mis is en dat wil ik helemaal niet. Ook ik knik dan maar. We lopen richting de grote markt en daar zoeken we een terrasje in de zon. Die voor de tijd van het jaar al goed schijnt. Ik ga langs Jonas zitten en leg mijn hoofd op zijn schouder. Als we iets te drinken bestellen. Ik geniet van de zon. De gesprekken aan de tafel gaan aan me voorbij. Het enige gedacht is New York, Jonas. Een onmogelijke keuze.
Charlie Pov
De jongens praten over van alles en nog wat. Ik volg niet echt. Ik kijk naar Mila. Ze ligt daar zo bedenkelijk tegen Jonas. Er is iets ? Ze is over iets aan het nadenken ? Maar wat ? Vandaag tijdens de dansrepetities was ze ook al altijd in gedachten verzonken. Ik wil weten wat er is maar ik kan dat hier niet vragen met de jongens. Ik moet haar alleen krijgen. Plots pakt Jonas zijn gsm. Sorry ik moet gaan mama wil dat ik naar huis kom. Mila kijkt hem aan en geeft hem dan een kus. Tot morgen zegt hij en zwaait. Nu is het mijn kans. Mila ga je mee nog even het stad in ? vraag ik. Tuurlijk zegt Mila die precies helemaal geen zin meer heeft om te blijven zitten.
Mila Pov
Charlie en ik gaan het stad in terwijl er niet zoveel winkels meer open zijn. Ik snap niet waarom Charlie het stad met me wilt ingaan. Mila zegt ze dan en kijkt me aan. Ik kijk niet naar haar. Maar ik voel dat ze precies ziet wat me dwarszit. Ik kijk haar even aan en staar dan voor me uit. Er is iets. Ik zie het aan je. Ik kijk haar aan. We stoppen met wandelen. Ja Charlie ik zit in een dilemma zeg ik. In welk dilemma ? vraagt Charlie nieuwsgierig. Die choreograaf die daar straks zat. Charlie knikt. Die kwam speciaal voor mij. Hij heeft mij studiebeurs dans in de grootste dansschool in New York aangeboden. Al duurt het schooljaar nog even. Ik moet snel een keuze maken voor volgende jaar . En het dilemma is. Jonas en jullie of New York. Voor mij moet kiezen je wat het beste is. Als New York je droom is zal ik je missen maar dan moet je er voor gaan. Maar Jonas. Je moet het met hem er over hebben. Niet zomaar plots vertrekken dan heeft hij meer pijn dan als hij toezegd. Ik knik. Weet nog niet goed hoe ik dit moet gaan aanpakken. Gewoon omdat ik weet als ik voor New York kies dat dat Jonas veel pijn en verdriet zal opleveren en dat wil ik niet. Ik wil mijn lief zo niet achter te laten.
Charlie Pov
Ik zie Mila voor me staan. De tranen schieten haar in de ogen. Ik neem haar in een knuffel. Jonas gaat zo verdrietig zijn Charlie en dat wil ik niet zegt ze. Jonas gaat dat begrijpen. Jullie moeten het er over hebben en samen tot een mooie conclusie komen dat geen één van beide pijn of verdriet heeft. En Mila als je zo snel mogelijk moet beslissen kan je maar beter snel met hem praten anders komt hij het zelf nog te weten en dan heeft hij ook pijn. Ik moet nu gaan praten met hem. Nu ? vraag ik. Hij is naar huis Mila. Weet je wat kom bij mij slapen en praat er morgen met hem over. Mila knikt als we samen naar mijn huis wandelen. Bij mij thuis aangekomen ploft Mila neer in de zetel en ik doe dan maar hetzelfde.
Mila Pov
Ik pak mijn gsm en lees een sms van Jonas. Jullie choreo was super mooi. Bedankt dat het voor mij was. Hou super veel van je Jonas xxx Zie Charlie ik laat haar het bericht lezen. Ik kan hem toch geen pijn doen. Ik wil hem geen verdriet aan doen. Maar wat wil je wil je eigenlijk naar New York. Ik sla een zucht. Ja zeg ik. Het is mijn grootste droom op een paar na. Maar Jonas is ook mijn grote droom. Wat moet ik doen ? Praten zegt Charlie. Ja praten denk ik. Daar ben ik zo goed in.
Na een goed weekend beginnen we weer aan een week met het vervolg op het verhaal veel plezier xx Yenthe
JE LEEST
Ghost Rockers : // De Toekomst
FanfictionSpeciaal voor de grote fans van mijn andere verhalen. Future of the Ghost Rockers Tot in de eeuwigheid Het leven achter Ghost Rockers Het nieuwe verhaal. Ik ga ook nog altijd aan het ander verhaal schrijven maar dan hoeven jullie lang te wachten op...