Ze heeft geluk gehad

436 17 10
                                    

Charlie Pov

De dokter komt de wachtzaal binnen gelopen. Familie Santiago zegt hij. Ja zeggen we. Kom jullie even mee naar mijn spreekkamer zegt hij. We staan met z'n  vier op en lopen achter de dokter aan. Ik heb Jimmy's hand stevig vast en ik bereid me al voor op het slechte nieuws dat we te horen gaan krijgen. Gaat u zitten ? zegt de dokter. Jimmy en ik gaan zitten en Jonas en Alex blijven rechtstaan. Het gaat dus over mevrouw Santiago. Ik knik. Ik moet zeggen mevrouw Santiago heeft enorm veel geluk gehad en dat allemaal omdat u er op tijd bij was. Ik schrik maar ben wel trots. Ik heb mijn beste vriendin gered. Mevrouw Santiago heeft een overdosis pillen gepakt. Ik schrik en kijk dan meteen naar Jimmy. Heeft M--M--Mila dan z--el--fmoord proberen te plegen ? vraagt ik stotterend. Ja zo ziet het er wel naar uit. Mevrouw Santiago ligt nu op intensieve zorgen. Er wordt haar zuurstof toegediend en voedingsstoffen die ze ook veel te weinig heeft. We houden haar ook nog in kunstmatige coma zodat ze weer op krachten kan komen. Mogen we ze zien ? vraag ik. Eén iemand zegt de dokter. Ik kijk naar de jongens. Jij mag gaan Charlie zegt Jonas tegen mij. Ik geef Jonas een knuffel. Oké kom maar mee met mij zegt de dokter.

Jonas Pov

Mila heeft zelfmoord proberen te plegen en dan nog met een overdosis pillen. Gelukkig was Charlie er anders was ze er misschien nu niet meer geweest. Nee Jonas niet aan denken. Ze leeft nog dat is het belangrijkste. Haar vader. Hij moet dit weten. Ik kijk naar Jimmy en Alex. Zij zijn ook van slag door het nieuws. Jongens ik ga naar Mila's vader. Hij moet dit weten zeg ik. Ze knikken alle twee. Bel me als er nieuws zeg ik. Ik geef hen een handdruk en loop dan naar buiten en neem mijn fiets die ik daar aan de kant heb gegooid. Ik spring erop en rijd richting de gevangenis. Wel raar om daar naartoe te gaan. Vorige keer zat ik daar met Vince. Slechte herinnering.

Charlie Pov

De dokter brengt me naar de kamer van Mila. Ze ligt op intensieve zorgen. De afdeling is stil enkel wat geroezemoes van een paar verpleegsters. Hier is het zegt de dokter. Niet langer als tien minuten oké zegt hij. Ik knik en dan laat hij mij naar binnen. Ik schrik en blijf stokstijf staan. Mijn benen beginnen te trillen en tranen vormen zich in mijn ogen. Mila zeg ik zacht. Ik loop naar haar bed. Ik vind het erg om haar zo te zien. Met al die buisjes rond haar lichaam, in haar mond. Het lijkt of ze slaapt maar alles is zoveel erger. Ik neem haar hand. Ik ben het Charlie zeg ik. Iemand had me ooit gezegd dat mensen die in coma liggen mij kunnen horen. Alles komt goed met je oké. Je wordt weer gezond en gelukkig. Ik heb tegen Jonas gezegd dat je verliefd op hem bent en hij is ook verliefd op jou. Is dat geen geweldig nieuws. Mila ik wil dat je er snel boven opkomt en terug gelukkig bij ons kunt zijn oké ? Ik sluit mijn ogen en zucht. Komt u mee mevrouw Timmermans ? zegt de dokter. Ik sta op en kijk nog één keer naar Mila en loop dan naar buiten. Ik loop naar de wachtkamer. Daar val ik meteen in Jimmy's armen en huil. Het was zo erg om ze zo te zien Jimmy. Ze lag daar roerloos. Allemaal buisjes rond en in haar lichaam. En dan dat gepiep van die monitors maakt alles zo erg. Het komt goed Charls geloof me.

Jonas Pov

Ik ben aangekomen bij de gevangenis. Meteen vraag ik aan het onthaal achter Manuel. Ook hem heb ik al lang niet meer gezien. Maar het is mijn plicht om dit te doen voor Mila. Meneer Van Loo u mag meekomen zegt een agent. Ik ga naar de bezoekersruimte en daar zie ik Manuel zitten. Hij ziet me en steekt lachend zijn hand op. Hey Jonas zegt hij en geeft me een hand. Wat doe jij hier ? zegt hij. Ik kom slecht nieuws brengen over Mila. Zijn blik verandert meteen. Ik luister zegt hij. Mila is vandaag over gebracht naar het ziekenhuis. Ze ligt op intensieve zorgen in een kunstmatige coma. Mila heeft zelfmoord proberen te plegen door een overdosis pillen te nemen. Wat ? zegt Manuel vol ongeloof. Sorry dat ik het zo moet zeggen. Ik heb haar ook nog niet gezien maar Charlie mocht er net bij en Charlie was ook net optijd bij haar of misschien was Mila... Ze komt er toch nog wel bovenop ? vraagt Manuel. Volgens de dokter is ze buiten levensgevaar en moet ze veel rusten en terug op krachten komen. Manuel zet zijn lichaam naar achter en wrijft met zijn hand door zijn gezicht. Mijn Mila. Waarom doet ze nu zo iets ? Ik kan het niet geloven.

Charlie Pov

We zitten bij Jimmy zijn thuis. Alex heeft ook Jules gebeld en ook hij is afgekomen. Jimmy heeft me uitgelegd dat Jonas naar Manuel is. Dat hij uitleggen is wat er met Mila gebeurd is. Het is stil tussen ons niemand durft op dit moment iets te zeggen. We staren allemaal in het rond en weten niet welke houding we moeten aanhouden. Hey jongens zegt Alex. We moeten allemaal positief denken dat gaat Mila er boven op helpen als we aan haar denken en zeggen dat alles weer goed komt. Want alles komt ook goed. Ze heeft ons nodig nu zegt Alex. Ja Mila wilt niet dat we treuren maar ze wil altijd dat wij gelukkig zijn. En als we allemaal gelukkig zijn helpen we er haar veel sneller bovenop zegt Jimmy. ik ga elke dag bij haar langs en vertel haar leuke herinneringen over ons en over mij en haar en over onze avonturen. Ze hoort me dan waarschijnlijk en dat zal haar helpen haar krachten op te bouwen en snel wakker te worden. Ik ga hier voor zorgen wees daar maar zeker van zeg ik lachend. 

Zo een nieuw deel optijd. En op de juist dag :D. Geniet er van van dit deel. Laat horen of jullie willen dat Jila komt of niet. En geniet vooral van het weekend. en ik raad aan om het liedje bovenaan toch even te beluisteren. Het is één van mijn lievelingsliedjes groetjes Yenthe xxx 

Ghost Rockers : // De ToekomstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu