Mila Pov
De volgende morgen wordt ik vroeg wakker door de wekker die afgaat. Tuurlijk het is nog altijd school. Als ik wakker word en zie dat ik in bed schrik ik even maar als ik Jonas langs me zie liggen die wakker wordt snap ik het al. Hij zal me hier waarschijnlijk hebben gelegd. Ik heb pijn. Mijn been. De schotwonde laat zijn wonde na. Het doet pijn bij elke beweging. Ik zie ook dat Jonas mijn krukken niet mee naar boven heeft gebracht dus moet ik wachten doet hij goed wakker is. Goedemorgen liefje zeg ik en ga dicht tegen hem aan liggen. Goedemorgen zegt hij. Goed geslapen ? Heel goed antwoord ik. Uhm Jonas je moet me helpen zeg ik. Mijn krukken liggen nog beneden. Geen probleem zegt hij. Hij staat meteen op en biedt me ondersteuning tot aan de badkamer. Het zal wel gaan zeg ik. Ik ga naar beneden roep maar als je klaarbent zegt hij. Ik zet de douche aan en ga er onderstaan. Eerder leunen in een rar houding omdat het echt te veel pijn doet als ik om het been met het verband om steun. Ik hoop dat het snel beter. Plus dansen zal er vandaag ook niet inzetten en die les heb ik vandaag 3 van de 7. Dat wordt interressant. Na het douche kleed ik me voorzichtig aan en doe snel make-up op. Jonas !!! roep ik. Hij komt meteen naar boven. Hij tilt me op en brengt me naar beneden tot aan de ontbijttafel die al helemaal klaar heeft gezet.
Brandon Pov
Ik ben al vroeg op. Heb niet veel kunnen slapen vannacht. Het incident van gisteren spookt nog door mijn hoofd. Gelukkig dat Mila en haar vrienden zo snel gereageerd hebben anders zat ik nu nog vast of erger. Nee ik moet dit vergeten. Ik ben Mila zo dankbaar voor wat ze gedaan heeft. Door mij is ze in haar been geschoten en kan ze nu waarschijnlijk een paar dagen niet meer dansen of zelfs lopen. Ik moet iets terug doen. Maar niks is goed genoeg. Ze heeft wel mijn leven gered. Ik sta op en neem een douche. Ondertussen denk ik na. Binnenkort verjaart Mila als ik nu iedereen optrommel en een groot feest geef voor haar. Samen met Jonas, Charlie, Jimmy, Alex, Jules, Lauren. Goed idee Brandon. Goed idee. Ik stap uit de douche. Neem een snel ontbijt want heb een beetje te lang onder de douche gestaan. Terwijl ik naar school wandel kom ik voorbij een bloemenwinkel. Ik loop naar binnen en kijk even rond voor een mooi boeket. Voor Mila. Ik pak één met rozen. Rode rozen. Ik betaal de vrouw in de winkel. Ruik even aan de bloemen en loop dan verder naar school. Ik loop de poort binnen en kijk in de hal en buiten maar Mila is er nog niet. Normaal als ze helemaal met haar krukken tot hier moet komen natuurlijk. Dan zie ik ze naar binnen komen met Jonas, Charlie en Jimmy. Zou ik het nu wel doen ? Ze is niet alleen. Maar toch zelfzeker stap ik op haar af. Ze heeft me al gezien en lacht naar mij. Hey Brandon roept Charlie enthousiast. Gaat het een beetje ? vraagt Charlie. Ja het gaat wel zeg ik. Deze zijn voor jou Mila zeg ik en haal het boeketje bloemen van achter mijn rug. Ooh Brandon dat had je echt niet moeten doen zegt ze. Tuurlijk wel. Je hebt mijn leven gered en daarom heeft Fenne in je been geschoten. Zelfs een boeketje bloemen zijn daar niet goed genoeg voor. Wij zijn vrienden dat doen vrienden voor elkaar zegt Mila met een lach. Maar toch bedankt. En dansen dat gaat je ook niet lukken zeker ? Nee spijtig genoeg niet. Lopen gaat zelfs al moeilijk. Verzorg je maar goed zegt hij. De bel gaat. Ik zie jullie straks zegt Jonas tegen Mila en geeft haar een kus. Het doet zelfs niks meer met. Ik ben erover. Mila is van Jonas en wij zijn vrienden. Ga je mee ? vraag ik aan Mila die knikt. Samen lopen we rustig naar de danszaal.
Mila Pov
Ik loop samen met Brandon naar de danszaal. Ik vind het zo lief van hem dat hij bloemen voor mij heeft gekocht. Dat is toch de lieve Brandon die ik ken. We lopen de danszaal binnen. Brandon loopt naar de kleedkamer en ik loop naar De Neve. Ik zie haar al raar opkijken als ik op haar afloop. Oei Santiago wat heb je nu gedaan ? vraagt ze. Ja het in nog al ingewikkeld maar dansen gaat niet lukken zeg ik. Ik begrijp het wel zegt ze. Ga straks maar langs bij mevrouw Vanderdonck. Dan kan je inhaallessen afspreken en de lessen die je de komende weken gaat doen in plaats van dans. Bedankt mevrouw zeg ik. Nu mag je kijken op de bank zegt ze. Van wie zijn de bloemen ? fluistert ze. Van Brandon zeg ik. Hoe ? Je bent toch terug samen met Jonas. Ja maar Brandon moest nog bedanken voor iets zeg ik. Ze lacht en ga dan naar Brandon. Het ziet er naar uit dat hij een hele preek gaat krijgen omdat hij er gisteren niet was. Vanderdonck komt de danszaal ingewandeld. Goedemorgen zegt ze tegen me ik lach. Vanderdonck loopt naar Elvira. Ze gaan aan de kant van de zaal staan. Ze praten even en dan zie ik De Neve naar Brandon lopen. Zou Vanderdonck weten wat er gebeurd is? Ze komt op me afgelopen. Mila kom je straks even naar mijn bureau ? vraagt ze. Tuurlijk zeg ik.
Brandon Pov
Elvira wou me juist een preek komen geven omdat ik gisteren niet in de les was, toen het juist een belangrijke les was. Gelukkig komt Vanderdonck juist binnen en neemt Elvira mee om te praten. Vijf minuten later komt ze terug. Sorry Brandon zegt ze. Weet ze van mijn ontvoering. Je moet straks naar Vanderdonck zegt ze. Ik knik. Oké danseres we gaan beginnen zegt ze dan en zet de muziek aan. Ik kijk naar Mila die op het bankje zit. Ze ruikt aan de bloemen. Dan lacht ze naar mij. Het voelt toch nog altijd zo goed als ze dat doet maar op een ander maniet. Ik moet me concentreren. Ik heb al een belangrijke les gemist geen twee keer. Na de danszaal kleed ik me snel om maar als ik uit de kleedkamer kom zie ik dat Mila al weg is en ook Elvira. Elvira zal mee met haar naar de directrice zijn.
Mila Pov
Elivira en ik lopen naar Vanderdonck. We moeten praten over onze lessen maar volgens mij is dat niet het enige waar het over gaat gaan. Ik zie Jonas naar me toe lopen. Maar Elvira loopt gewoon door. Sorry beweeg ik met mijn mond. Elvira klopt aan bij Vanderdonck. Binnen zegt ze. Aah Mila zegt ze en laat me gaan zitten. Ze doet teken dat Elvira kan gaan. Zo Mila wij moeten eens praten over je lessen. Door die wonde kan je natuurlijk niet dansen en je kan moeilijk al die uren niks gaan doen. Daarom heb ik je in de klas muziek met Jonas en Jimmy gezet. Is dat oké voor jou ? vraagt ze. Tuurlijk zeg ik met een lach. Dat leek me de beste keuze. Nu we allemaal weten dat je zo een prachtige stem hebt. Mila ik wil je het met jou ook nog even hebben over je ongeval. Als je erover wilt praten mag je altijd naar hier komen. Ik snap wel als het wat moeilijk gaat. Hoe weet u ervan ? vraag ik nieuwsgierig. De politie heeft me vanmorgen gebeld dat Fenne niet meer aanwezig zal zijn omdat ze opgepakt is. Maar als je erover wilt praten ik sta paraat zegt ze met een lach. Dank u mevrouw zeg ik. Ik pak mijn krukken en wil naar buiten gaan. Maar mevrouw Vanderdonck helpt me en begeleid me naar Jonas. Bedankt mevrouw zeg ik nog met een lach. Wat moest jij bij Vanderdonck gaan doen ? vraagt Jonas. Ik krijg een ander lessenrooster omdat ik niet kan dansen. Ik zit nu in de klas muziek zeg ik met een lach. Maar dat is fantastisch zegt Jonas. Ik wist het wel dat je dat leuk zou vinden.
Brandon Pov
Ik sta buiten aan het bureau van Vanderdonck te wachten. Als Vanderdonck me naar binnen roept. Brandon ik wil het even hebben over de test die je hebt gemist gisteren en het accident dat je hebt voorgehad. De test die je hebt gemist mag je vrijdag tijdens de middagpauze komen doen. We, zowel ik als mevrouw De Neve snappen dat je niet zomaar de test hebt gemist. Brandon als je over die ontvoering ooit eens wilt over praten mag je altijd tot hier komen. Oké ? zegt ze. Tuurlijk mevrouw. Bed ankt mevrouw zeg ik. Je hebt geluk gehad jongen zegt ze en laat me dan buiten. Ik loop naar Mila toe. Die precies zeer gelukkig is. Hey Brandon zegt ze. En mag je je test overdoen ? Jep vrijdag tijdens de middagpauze maar wel een solo zeg ik. Aah je gaat knallen zegt Mila. En jij ? vraag ik. Ik zit nu in de klas muziek voor enkele weken. Aah daarom ben je zo blij zeg ik met een lach. De bel gaat. Kom sunshine we moeten gaan zegt Jonas. Ik zeg gedag tegen Mila en vertrek naar de les theorie saai. Het uur gaat enorm traag. Al die oefeningen, formules voor alles. Het boeit me allemaal niet. Dan bedenk ik dat ik iedereen nog moet ronselen voorh et verassingsfeestje van Mila. Hoe ga ik dat gefixt krijgen ? De bel gaat. Ik loop meteen het lokaal uit en ga opzoek naar de andere. Ik zie ze buiten zitten en geluk bij een ongeluk zonder Mila. Ik loop naar hun toe. Hey Brandon zegt Alex. Hey gasten waar is Mila ? vraag ik. Boven bij Meneer Thijs antwoordt Jonas. Oké jongens ik heb een idee. Mila verjaart dit weekend en ik wil een groot verassingsfeest geven. Ten eerste omdat ze het verdient en ten tweede om haar te bedanken dat ze men leven heeft gered. Super idee zegt iedereen. Dus jullie doen mee ? vraag ik. Ja zegt iedereen. Maar Manuel komt zaterdag ook vrij zegt Jonas. Geweldig die kan Mila bezig houden terwijl wij alles regelen en haar kunnen verassen. Dat regel ik wel zeg ik. Wat regel jij ? vraagt Mila die achter mij is komen staan. Ik moet samen met Alex een toneelstukje brengen en ik moet voor de kostuums zorgen verzin ik. Ze knikt. Oké zegt ze. En gaat dan zitten. Net op het nippertje denk ik maar.
JE LEEST
Ghost Rockers : // De Toekomst
FanfictionSpeciaal voor de grote fans van mijn andere verhalen. Future of the Ghost Rockers Tot in de eeuwigheid Het leven achter Ghost Rockers Het nieuwe verhaal. Ik ga ook nog altijd aan het ander verhaal schrijven maar dan hoeven jullie lang te wachten op...