Mila Pov
Ik word wakker door het gepiep van mijn alarm. Ooh dat verdomde geluid dat ik de komende dagen veel ga horen. Ik wil me omdraaien en nog even soezen met Jonas als ik realiseer dat Jonas hier niet meer is tot mijn spijt. Hij is gisteren terug naar zijn huis gegaan op zijn vraag van zijn mama. Maar ik zie hem gelukkig zo weer. Ik klauter uit bed en maak me klaar voor de eerste schooldag van onze laatste jaar. Woow ons laatste jaar school. Wat gaat het toch snel ? En hopelijk nu zonder mysterie. Laat ons hopen. Ik neem een douche. Kam mijn haar, kleed me aan, doe mijn make-up en neem snel een ontbijt voor ik de deur uit ga naar Jonas.
Jonas Pov
Als mijn wekker gaat, spring bijna uit mijn bed. Ooh wat heb ik er zin in. Ik maak me klaar en geniet rustig van een ontbijt daarna wacht ik op Mila die langs zou komen. De bel gaat. Ik spurt naar de deur met mijn boekentas en doe vrolijk de deur open. Hey liefje zeg ik en geef haar een kus. Zo opgewekt ? vraagt ze. Ja waarom niet. Het is toch een mooie dag antwoordt ik als we hand in hand naar school wandelen onder de stralende zon. De dag kan gewoon niet beter. We komen aan op school. Jimmy, Charlie en Jules zijn er al als we op hen aflopen.
Mila Pov
We lopen op de rest af. Hey Mila roept Charlie en komt razendsnel op me afgelopen en ze knuffelt me heel hard. Hey jongens zegt Jimmy. Hey Mila. Er klaar voor ? vraagt Jules. Tuurlijk helemaal zeg ik enthousiast. Jonas kijkt niet begrijpend. Jules wordt mijn nieuwe danspartner weet je nog. Aah ja zegt Jonas. We gaan dat goed doen zegt Jules. Ik ben misschien niet zo goed als ... Ik hou mijn hand omhoog dat hij daar moet stoppen. Zijn naam kan ik niet meer horen al zal ik hem vandaag spijtig genoeg wel eens tegen het lijf lopen. Praten zal hij wel niet doen tegen mij, want hij heeft mij niet nodig. Maar ambetant doet hij maar al te graag. Ik laat mij niet in de weg staan door zo iemand zeg ik. Zie mijn raad helpt altijd zegt Charlie. Ik moet lachen. Gaan we naar de kantine voor de speech van Vanderdonck ? vraagt Jonas. Iedereen knikt. Ik wacht nog even op Alex zegt Jules en loopt richting de poort.
Brandon Pov
Ik loop naar school. Ik kijk op mijn horloge. Ik ga te laat komen, maar het boeit me niet. Het enige waar ik blij om ben is dat ik er terug kan dansen. Voor de rest heeft het allemaal geen zin meer. Ik zie de poort in zicht komen. Er staat niemand meer. Tuurlijk niet, iedereen is naar de speech van Vanderdonck waarschijnlijk. Ik sla een zucht als ik dan uiteindelijk de poort naar binnen loop. Ik loop naar de kantine. Ik loop naar binnen. Tuurlijk kijkt iedereen me meteen aan omdat ik degene ben die te laat is. Ik knik naar sommige mensen uit beleefdheid en ga dan vanachter staan. Meneer Thys komt langs me staan. Te laat op de eerste schooldag van je laatste jaar dat is al een goede indruk Kent fluistert hij. Ik weet het zeg ik een beetje ambetant. Ik heb geluk dat ik een beetje te laat was want ik heb maar twee minuten naar Vanderdonck moeten luisteren en Thys langs mij was ook geen pretje. Ik loop naar buiten en negeer iedereen. Pik mijn lessenrooster mee. Jeej dans denk ik. maar als ik zie dat Mila ook dans heeft zakt de moed me in mijn schoenen. Mila is mijn danspartner en na wat ik gezegd heb zal het een leuke les worden.
Mila Pov
Ik zit naast Jonas en Charlie en luister aandacht naar de speech van Vanderdonck. Al is het me al opgevallen dat Brandon er nog niet is. Hij zal toch nog wel komen. Als je van de duivel spreekt. Nog geen twee minuten later loopt hij rustig de kantine binnen naar achteren. Hij kijkt me niet aan en loopt gewoon verder wat ik wel verwacht had. De speech van Vanderdonck is iets later gedaan als ik mijn lessenrooster haal met de rest voor de rest van de dag. Yes eerst dans. Ow Brandon heeft ook dans. Yeah denk ik in mezelf. En dans ? vraagt Jonas aan me. Ja zeg ik. Brandon ook zeker. Jep zeg ik. Waarom weet hij ook alles ? Het komt wel goed zegt hij en geeft me een kus voor hij met Jimmy mee naar muziek wandelt. Ik ga naar Jules en loop samen met hem naar de danszaal. Klaar voor het nieuwe jaar ? vraagt hij. Ja zeg ik enthousiast. Ik laat niks of niemand mij dit jaar nog in de weg staan. Vergeet het. Ik kleed me snel om en warm op. In de spiegel zie ik Brandon uit de kleedkamer komen en gewoon op de bank gaan zitten. komaan Mila niet aan denken je hebt hem niet nodig. Elvira komt binnen en ik loop meteen naar haar toe. Hey Mila zegt ze meteen enthousiast. Dag Elvira zeg ik. Elvira is het erg als ik dit jaar van danspartner verander. Waarom ? Is er iets mis met Brandon ? Nee eigenlijk ja maar ik zou nu graag met Jules dansen zeg ik. Voor mij goed zegt ze.
Brandon Pov
Ik kleed me om. Ik heb zin om te dansen maar niet om Mila te zien. Aan de ene kant denk ik dat ik gelijk heb met wat gezegd heb maar aan de andere kant denk ik dat ik te ver ben gegaan. Oké hallo iedereen zegt Elvira. Jullie zijn laatste jaar dus we gaan er dit jaar meteen invliegen. Zet jullie klaar. We gaan opwarmen. Iedereen begint met de opwarming als Elvira op me af komt lopen. Kom eens Brandon zegt ze. Ik vroeg me af of jij al een nieuwe danspartner had. Nu Mila met Jules gaat dansen. Wat ? denk ik. Mila met Jules. Nee nog niet zeg ik zo neutraal mogelijk. Maar de woede borrelt van binnen in me op. Je kan met Elise dansen als je wil zegt Elvira. Ik knik en ga dan mee opwarmen. Elvira begint iets later met gelukkig een individuele choreo aan te leren. Wat ik doe en hoe ik toch mijn best doe. Het lukt me niet. Komaan Kent. Je bent een laaste jaars en een top danser. Je moet dit kunnen. Het gaat niet zeg ik. Komaan Kent doorgaan. Het gaat niet roep ik. Neem mijn trui van de bank en verlaat gefrustreerd de danszaal. Richting buiten. Ik heb even frisse lucht nodig.
Mila Pov
Ik zie Brandon de danszaal uitwandelen. Eigenlijk wil ik er achteraan gaan. Maar is dat wel een goed idee. Ik kijk naar Elvira die zucht. Ik kijk naar Jules die knikt. Elvira mag ik ? vraag ik aan haar. Ze knikt. Ik loop de danszaal uit. Opzoek. Opzoek naar Brandon. Hem is laten zien dat hij mij wel nodig heeft. En wel nu.
Speciaal voor jullie !!!!! Yenthe xxx
JE LEEST
Ghost Rockers : // De Toekomst
FanfictionSpeciaal voor de grote fans van mijn andere verhalen. Future of the Ghost Rockers Tot in de eeuwigheid Het leven achter Ghost Rockers Het nieuwe verhaal. Ik ga ook nog altijd aan het ander verhaal schrijven maar dan hoeven jullie lang te wachten op...