Vakantie!!!

95 9 2
                                    

Charlie Pov

De volgende morgen wordt ik wakker. Ik voel me al wat beter, gewoon om te weten dat we ondanks alles toch vandaag op vakantie zullen gaan. Ik kijk naast me om te kijken hoe het met Mila gaat, maar ze ligt niet meer langs mij. Meteen schiet ik recht en kijk in het rond. Al haar spullen liggen er nog dus weg is ze niet. Dan hoor ik iets in de badkamer. Mila is aan het overgeven. De ochtendmisselijkheid heeft haar duidelijk goed te pakken. Ik loop naar de badkamer en open zachtjes de deur. Ik zie Mila boven het toilet hangen. Ik pak haar haar bij elkaar. Als ze klaar is geef ik haar een zakdoekje en een beker water, zodat ze even kan spoelen. 'Goedemorgen.", zeg ik voorzichtig. Ze lacht even naar me en ik voel me opgelucht. Ze lacht al is dat al niet goed. Ze loopt terug de kamer in en ik loop achter haar aan. 'Gaat het?", vraag ik. Ze draait haar om naar me. Ze knikt. 'Jimmy, Alex en ik hebben gisterenavond besloten om onze reis verder te zetten. Iedereen kan wel wat ontspanning en afleiding gebruiken.' 'Goed plan.', antwoord Mila. 'Ben je zeker dat dat oké voor je is?' 'Weet je Charlie. Ik heb vannacht veel nagedacht, maar één ding ben ik zeker van en dat is dat ik voor deze baby ga zorgen in mijn eentje. Ik laat al het gedoe met Jonas achter me. Achter je kijken. Haalt niks uit je moet voor je kijken.' Ik trek grote ogen. Dit had ik niet verwacht van Mila, maar ik blij dat ze er zo overdenkt. Er is geklop op de deur. Ik open de deur zachtjes en zie twee enthousiaste bevers staan. Wij gaan ontbijten gaan jullie mee? vraagt Jimmy. Ik knik. We komen zo. En hoe gaat het met ...? vraagt Jimmy fluisterend. Beter als verwacht fluister ik terug. Mila en ik kleden ons aan en maken ons klaar om daarna te gaan ontbijten. Jimmy en Alex zitten aan een tafeltje op ons te wachten. 'En klaar om verder te reizen vandaag?", vraagt Alex. Ik knik. Dan kijken we allemaal naar Mila; 'Ja. Ik kijk er naar uit.', zegt ze. Ik zie hoe Jimmy naar mij kijkt en ik knipoog naar hem. Als we daarna besluiten om te eten zodat we onze reis zo snel mogelijk kunnen verder zetten. 

Jonas Pov

Ik heb vannacht geen oog dichtgedaan. De minuten kropen langzaam voorbij. Elke keer zag ik Mila weer voor me. Haar handen op haar buiken, haar tranen in haar ogen en de testen voor haar. Positief zei ze en ik kon het niet bevatten. Nog steeds niet. Dat wezentje dat nu in Mila groeit, is mijn bloed. Mijn nageslacht.  Ik ben de vader. Maar ben ik daar klaar voor? Daar ben ik nog steeds niet zeker van. 

Mila Pov

Na het ontbijt, pakken we onze valiezen in. Charlie helpt me met alles. Ze is bezorgd om me en ik kan het appreciëren. Jimmy en Alex laden de koffers in. 'Klaar om te vertrekken?", vraagt Alex als we allemaal in het busje zitten. 'Ja', zeg Charlie en ik. Charlie is langs mij vanachter in het busje komen zitten. Ik zet mijn koptelefoon op en luister naar muziek. Ik staar uit het raam naar het landschap dat voorbijraast en probeer er van te genieten. Ik was vroeger nooit op vakantie geweest. Dit is één van de enige keren dus moet ik ervan genieten. Jimmy is vooraan in de bus in slaap gevallen. En Charlie zit net als ik uit het raam te staren. Ik vraag me wel af waar Jonas nu zou zitten. Wat hij nu doet. Wat hij nu denkt en weer staar ik naar mijn gsm naar de foto op mijn achtergrond van Jonas en mij. Zo snel zal ik hem niet vergeten om niet te zeggen dat ik hem nooit zal vergeten. In mijn achterhoofd denk ik nog steeds dat hij wel zal bijdraaien, maar wie zal het zeggen. Uiteindelijk dommel ik in slaap. Tot dat Alex me voorzichtig wakker maakt als we aangekomen zijn. Ik heb bijna heel de rit geslapen. Ik rek me uit als het hier en daar wat zeer doet. Ik loop met de rest mee naar binnen. Als Alex en Jimmy voor ons gaan inchecken. Ik voel hoe Charlie bezorgd naar me kijkt. 'Gaat het wel?', vraagt ze dan en legt een hand op mijn schouder. 'Het gaat wel.', zeg ik. 'Al zal ik hem niet meteen uit mijn hoofd krijgen' 'Misschien moet je hem eens bellen. Misschien denkt hij nu ook aan jou, maar kan hij niet over zijn hart krijgen om je te bellen omdat hij denkt dat je kwaad gaat zijn.' Ik kijk Charlie aan. Charlie heeft wel een punt. Ik pak mijn gsm uit mijn jas en zoek Jonas zijn nummer als ik hem bel. Charlie kijkt me hoopvol aan. 'Hey met Jonas. Ik ben er even niet spreek ik iets in na de biep.' 'Voicemail.", zeg ik tegen Charlie. 'Spreek iets in.", zegt ze snel. 'Hey Jonas. Met mij. Je neemt je gsm niet op dus ik hoop dat je dit bericht hoort. We zijn aangekomen aan het hotel. Ik hoop dat jij ook veilig bent. Ik wil je één ding zeggen. Ik heb besloten om de baby te houden. Dit wezentje dat hier in mijn groeit verdient een leven. Ook al denk jij dat je geen goede vader zou zijn. Ik weet zeker dat jij dat wel zal zijn. Alleen al omdat ik weet dat jij altijd goed voor mij zorgt. Wij houden zielsveel van elkaar Jonas, en deze baby is een teken van ware liefde. Ik hoop dat je dat onthoudt. Laat je iets van je horen. We zijn ongerust. Ik hou van je.' Dan leg ik de telefoon af. Charlie omhelst me meteen. 'Hij had toch al zijn gsm aanstaan dat is toch al iets.', zegt ze. Jimmy en Alex komen naar ons toe met de sleutels. Twee sleutels zegt Alex. Ik slaap bij Mila zegt Charlie meteen en neemt de sleutel uit de handen van Jimmy. Kom Mila we gaan onze kamer verkennen, zegt ze enthousiast als ze me meesleurt, maar het enige waar ik kan aandenken is, was Jonas maar hier.  Jimmy en Alex laden het busje uit en brengen onze koffers naar onze kamer. Charlie staat al enthousiast op het bed te springen. Ik moet lachen. Kijk wat een uitzicht zegt ze als ze het gordijn opzwaait en een prachtig landschap voor ons ligt. Laten we onze zwemkleren aandoen en een beetje aan het zwembad gaan liggen. Een beetje rust zal ons goed doen. Ik knik en haal mijn zwemkleren uit de kast. Waar ik juist al mijn kleren ingelegd heb. Samen met Charlie loop ik naar het zwembad waar we een plaatsje zoeken. Iets later komen ook Jimmy en Alex het gezelschap vervoegen. 'Wie gaat er mee zwemmen.' 'Ik kan wel wat afkoeling gebruiken.', zeg ik. 'Gaan jullie maar. Ik en Jimmy blijven hier.", zegt Charlie als Alex en ik naar het zwembad wandelen. 

Charlie Pov

Ik kijk hoe Mila en Alex naar het zwembad wandelen. Alex duikt er meteen in als Mila haar op te rand zetten en met haar benen wat spartelt. En hoe gaat het met haar? vraagt Jimmy. Beter. denk ik. Ze heeft daarnet Jonas proberen te bellen maar hij neemt niet op. Ze heeft iets ingesproken op zijn voicemail dus nu hopen dat hij dat hoort en terug belt. 'Hij heeft tenminste toch zijn telefoon terug aangezet.', zegt Jimmy 'Ja dat zei ik haar ook al.' 'Ik hoop dat Jonas bijdraait.', zegt Jimmy wanhopig. 'En als hij dat niet doet, moeten wij er voor haar zijn. Ze zal het nodig hebben.", Jimmy knikt. Als ik hem meesleur tot bij het zwembad om ook even een frisse duik te nemen. 

Jonas Pov

Ik staar naar mijn gsm. Eén gemist oproep van Mila en een voicemail bericht waarschijnlijk van haar. Ook de tientallen gemiste oproepen van Jimmy en Alex staan er nog op. Ik tik de nummer van de voicemail in en ik krijg al een rilling als ik de stem van Mila hoor. Ik luister aandachtig. 

Ghost Rockers : // De ToekomstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu