Wil je niet dwingen

260 16 0
                                    

Mila Pov

Gisteren was het een rare dag. Een dag vol emoties. Vol angst, maar ook blijdschap. Blijschap toen we te horen kregen dat Fenne levenslang de cel inging. Het was raar. Raar om haar terug te zien. Ik heb een klein trauma aan haar over gehouden. Ze heeft me natuurlijk nog altijd zom aar doodleuk in mijn been geschoten en daar draag ik nu nog de gevolgen van. Jonas was ook blij. Nu kon hij haar eindelijk vergeten. Alles wat hij met haar meegemaakt had achter zich laten. En zich nog meer storten op onze relatie. Het is nu een afgelopen hoofdstuk. Vandaag is het weer een gewone schooldag. Jonas en ik lopen hand in hand de schoolpoort binnen als Charlie al meteen op ons afgestormt. Kom hier zegt Charlie en pakt ons allebei stevig vast. En ? vraagt ze nieuwsgierig. Ze zit defenitief levenslang in de bak zeg ik met een kleine grijns. Ooh wat een opluchting zegt Charlie. De bel gaat. Ik ga naar de les zegt Jonas tegen mij en geeft me een kus. Ik loop samen met Charlie naar de theorieles.

Brandon Pov

Het hoofstuk met Fenne is dan misschien wel afgesloten. Maar het blijft me op één of andere manier dwarszitten. Ik weet niet hoe want ze heeft me nog altijd willen vermoorden en die gedachte kan ik niet zomaar wissen uit mijn gedachte. Maar ik heb haar vertrouwd. Ik mijn gevoelens aan haar getoond, mijn geheimen aan haar verteld. En dan doet ze dat met me. Het voelt raar. Ik heb nu dansles. Individuele presentatie noemt Mevrouw De Neve het. We moeten elk een choreo in één steken waar we onze gevoelens in uiten. Natuurlijk heb ik direct al een idee. De gevoelens die ik nu heb smijt ik gewoon in de dans. Ik zwier ze uit mijn lijf waardoor ik ze daarna ook echt maar dan ook echt kan vergeten.

Mila Pov

De bel gaat eindelijk. De rest heeft nog een uur les maar Charlie en ik hebben een uur vrij. We besluiten om samen buiten in de zon te gaan zitten. Het is dan misschien we kou maar ik hou van de zon en wil er dan elke dag van kunnen genieten. Als hij schijnt ten minste. Zeg hoe zit het nu tussen jou en Jonas ? Heb je hem nu al zo ver gekregen. Ik kijk op en denk even na waar over Charlie het heeft. Aah nee antwoordt ik dan. Volgens is hij er nog niet klaar voor. Ik wil hem ook niet dwingen he Charlie. Nee maar heeft hij ook echt gezegd dat hij dat niet wilt. Nee zeg ik. Awel. Ja ik wil het nog eens proberen maar komt dat dan niet raar over. Nee helemaal niet dat is gewoon echte liefde zegt Charlie. Ik zal het proberen. Ik weet je morgen te zeggen. Wat weet je morgen te zeggen ? vraagt Jonas die samen met Jimmy net is komen aanlopen. Door het gesprek tussen mij en Charlie hebben we helemaal de bel niet gehoord. Van die choreo die we de les van mevrouw de Neve moeten maken antwoordt ik Jonas snel.

Jonas Pov

Jimmy en Jonas wandelen naar Mila en Charlie toe. Als ik hun aanspreek. Mila lijkt wat geschrokken als ik dat zei. Dan zegt ze dat van die choreo. Snel en met een glimlach. Aah er iets maar ik weet niet wat. Zo aan het genieten van het zonnetje ? vraag ik aan Mila. Ja de zon kan wonderen doen zegt ze en legt haar tegen me aan. We genieten van de pauze. De bel gaat. Charlie springt meteen op en trekt aan Mila haar arm. Kom Mila we hebben dans zegt ze vrolijk. Ik kijk naar Jimmy en haal mijn schouders op als ik samen met Jimmy naar de acteerles ga.

Mila Pov

Charlie sleurt me mee naar de dansles. Ze heeft wel heel veel zin om aan de choreo verder te werken precies. Rustig Charlie zeg ik. Maar als Charlie enthousiast helpen zo een woorden natuurlijk niet. Ik warm me rustig op. Charlie doet me na. Als Mevrouw De Neve binnenkomt en zegt dat we mogen verder werken aan onze choreo. Charlie kijkt met een lach naar mij. Kom we gaan aan de slag zeg ik. We doen eerst nog een keer het stuk dat we vorige keer gemaakt hebben zodat we daar op verder kunnen gaan. Het gaat nog altijd even perfect als de vorige les. Oké hier gaan we op verder zeg ik. Mila kom je even ? vraagt de Neve aan me. Ik knik. Sorry Charlie ik ben direct terug zeg ik. Ik loop met ene glimlach op mijn gezicht naar de Neve. Mila die choreo die jullie morgen gaan brengen. Ziet er fantastisch uit. Er komt morgen een top choreograaf kijken uit New York. En dat alleen voor jou zegt de Neve. Wat waarom alleen voor mij. Ik heb een goed woordje voor je gedaan zegt ze. Ik kijk haar aan grijns even loop dan terug naar Charlie. Wat was dat ? vraagt Charlie. Niks speciaal zeg ik. Al ben ik zelf een beetje in de war wat ze juist gezegd heeft.

Jonas Pov

Het school is uit. Mila en ik lopen hand in hand naar haar huisje toe. Ik kijk naaar haar. Ze heft een bedrukt uitdrukking op haar gezicht. Alsof er iets is. Is er iets ? vraag ik dan maar kortaf. Ze schrikt wakker precies uit één of andere gedachte. Nee niks zegt ze snel. En staart dan gewoon weer voor haar uit. Ik vraag niet door want ik weet dat ik toch niks meer zal te weten komen. Al wil ik wel graag weten wat er is. Niet veel later komen we thuis aan en is Mila weer haar zelve terug. De vrolijke en opgewekte Mila die ik ken. Zal ik koken ? vraagt ze. Ik knik. Ik zet me in de zetel en kijk naar tv terwijl Mila aan het eten bezig is. Vanuit de zetel ruik ik al het heerlijke eten. Het eten is klaar roept ze. Ik loop naar de tafel. Mila heeft spaghetti gemaakt dat kan niet slecht zijn. Smakelijk zeg ik en zij zegt het terug. En we rustig ons bord leggen. We genieten van elk moment met elkaar.

Mila Pov

Na het eten ruimen Jonas en ik de tafel af. We besluiten dan om gezellig samen in de zetel te gaan liggen. We liggen een halfuurtje in de zetel. Als ik Charlie haar woorden herinner. Ik ga douchen zeg ik en kijk Jonas aan. Hij kijkt me aan met zijn fonkelende ogen. Ik sta recht. Als je wil mag je met mij douchen zegt ik een klein beetje twijfelend. Jonas kijkt me aan. Ik zie dat hij niet overtuigd is. Als je niet hoeft het niet zeg ik meteen. Ik wil je niet dwingen. Als je er nog niet klaar. Jonas staat recht en legt zijn vinger op mijn mond. Ik heb er over nagedacht zegt hij. Dan had hij dus toch mijn vorige hint begrepen denk ik. Ik wil heel graag met jou meegaan douchen zegt hij. Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Dan trek ik hem mee naar boven. Zoals Charlie zei dit is een teken van ware liefde.

Hoi allemaal , vergeet me zeke niet te volgen op fb en instagram tot snel !!!! 

Ghost Rockers : // De ToekomstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu