Mila Pov
De volgende morgend word ik wakker door mijn wekker die afgaat. Ik wil me omdraaien en gewoon nog even doorslapen maar het is school. Al had ik liever nog even vakantie gehad. Ben ik ook blij dat ik weer naar school kan en kan gaan dansen. Wat ik een paar maanden geleden niet kon door Fenne. Ik krijg alleen al een rilling bij die naam. Mijn bed is leeg. Jonas is gisterenavond bij zijn thuis gaan slapen omdat zijn mama dat gevraagd had maar vanavond komt hij weer hier slapen. Gelukkig. Tijd om mijn tweede kans te grijpen. Ik sta met veel moeite op en gooi het gordijn open. Mijn ogen pikken door het licht al schijnt de zon niet. Ik waggel naar de badkamer en begin met me om te kleden, mijn haar te kammen en mijn make-up op te doen. Dan snel ik naar beneden voor een ontbijt voor dat Jonas voor de deur staat. En ja hoor ik heb mijn ontbijt nog niet op of er wordt al op de bel gedrukt. Snel wurg ik mijn kom cornflakes naar binnen. Pak mijn jas en mijn tas en doe de deur open. Hey zeg ik. Hey zegt hij droog. Amai enthousiast zeg ik sarcastisch. Sorry zegt hij en geeft me een kus. Ik neem zijn hand en sluit de deur als we samen naar school wandelen. Geen idee wat er met Jonas aan de hand is. Waarschijnlijk last van ochtendhumeur.
Charlie Pov
Ik sta in de hal van het school al te springen. Ik en Mila hebben zo meteen dans samen. Na lange tijd kan ze weer dansen en ik heb er zoveel zin in. Voor de eerste keer in drie schooljaren tijd heb ik er eens zin in. Ik moet erom lachen. Als ik Jonas en Mila hand in hand naar binnen zie lopen. Mila !!! roep ik door de hal en loop op haar af. Ik zie Mila lachen naar me als ik haar vastpak en knuffel. Amai zo vrolijk zegt ze. Ja we hebben zo meteen samen dans en ik heb super veel zin in. Jonas loopt gewoon langs me door en zegt niks. Wat heeft hij aan de hand ? vraag ik aan Mila. Ze haalt haar schouders op. Ik denk ochtendhumeur zegt ze. Kan zeg ik lachend. De bel gaat. Ik grijp Mila haar arm en sleur haar meer naar de danszaal. Tot straks roept ze de andere nog snel na.
Jimmy Pov
Klaar voor een nieuw schooldag en dat begint met mijn beste maatje. Samen muziek. Ik heb er zin in. Ook al is het maandag en geen vakantie meer. Maar ik heb dit echt gemist. Jonas heeft wel deze morgend nog geen woord gezegd. Zou er iets zijn ? Ga je mee maatje ? vraag ik aan hem. Maar hij heeft me niet gehoord. Hij zit met zijn gedachten ergens anders. Is er iets ? vraag ik. Hij schud zichzelf terug de realiteit in. Ik vertel het je straks wel zegt hij als we samen naar de muziekles van Meneer Thys lopen.
Mila Pov
Charlie en ik lopen de danszaal binnen nadat we ons zelf hebben omgekleed. Hey dames komt Brandon meteen op ons af. Hey zeg ik. En hoe was jullie reis ? vraagt hij. Geweldig antwoordt ik meteen voordat Charlie nog maar één woord kan uitbrengen. En die van jou ? vraag ik. Ook goed heb me geamusseerd zegt hij. Dan draait hij zich om en gaat verder opwarmen. Waarom zei je dat nu ? vraagt Charlie. Brandon moet niet alles weten he zeg ik. Goeiemorgen klas zegt Elvira en zet de muziek stil. We gaan allemaal rondom haar staan. Jullie mogen vandaag paren vormen. Maakt niet uit met een meisje of een jongen. Jullie gaan allemaal een choreo maken over een onderwerp dat je diep raakt of belangrijk is in je leven. Vorm paren en begin maar zegt Elvira. Ik draai me naar Charlie en zij staat al te lachen. Ja Charlie ik wil met je dansen zeg ik lachend. Kom zegt ze en sleurt me mee naar een andere hoek van de danszaal. Oké ik heb een idee zeg ik. Wat als we nu eens modern doen en we doen het over het onderwerp liefde. Je bent smoorverliefd op Jimmy. Ik op Jonas dus dat is super belangrijk in ons leven. Dus het perfecte onderwerp.
Jimmy Pov
Hier zitten we in de les. We hebben de opdracht van Meneer Thys gekregen om een liedje te schrijven over het onderwerp vakantie. En ik werk samen met Jonas. Die juist de beste vakantie van zijn leven achter de rug heeft. En er helemaal niet bij is met zijn gedachten vandaag. Hij staart maar voor zich uit en ik weet niet wat er aan de hand is. Gelukkig gaat niet veel later de bel en hebben we een vrij uur. De rest heeft nog les. Dus beslis ik om met Jonas naar de kelder te gaan zodat hij me alles is grondig kan vertellen. Het is nodig. In de kelder ploffen we neer in de zetel. Jonas je bent er niet bij met je gedachten. Ik wil weten wat er is. Ik kijk hem aan. Maar veel reactie komt er precies niet. Wel zegt hij dan. Ik kreeg gisteren een telefoontje. Volgende week komt de zaak van Fenne voor en ze hebben me gevraagd om te getuigen en ook Mila en Brandon moeten dat doen. Ik heb hier zo geen zin in Jimmy. Dit is zo een nare herrinering voor mij. Ik ben verliefd op haar geweest. Gelukkig met haar geweest. Maar ze heeft mijn geliefde neer geschoten en ze wilde wraak op me nemen. Ik weet niet of ik dit kan. Of ik wel geschikt ben voor die taak. Ik schrik even van wat Jonas zegt. Ik dacht dat we al van Fenne afwaren.
Mila Pov
De dansles is voorbij. Maar wat was hij leuk. Ik heb nog nooit zo goed geamusseerd met iemand als Charlie. We hebben gelachen maar we hebben ook een fantastisch mooie choreo in een gestoken. Snel omkleden en dan naar de kelder de jongens wachten op ons. Kom Charlie roep ik op haar. Ze snelt achter aan me aan. We lachen allebei nog altijd. Zo leuk was het. We lopen naar de kelder en openen de deur. Maar als ik Jonas zijn blik zie verdwijnt mijn glimlach. Ik zie dat er iets is. Is er iets ? vraag ik dan maar op de man af. Jonas knikt. Zet je even zegt hij. Charlie en ik zetten ons in de zetel. Ik heb gisteren telefoon gehad zegt hij. Ik, jij en Brandon moeten volgende week gaan getuigen op de rechtzaak van Fenne. Wat ? zeg ik meteen. Niet nog eens dat mens zien. Ik heb ze nooit vertrouwd. Ze heeft me mijn leven kunnen afpakken door raak te schieten en nu dit. En is dat één keer ? vraag ik. Normaal wel zegt hij. Samen met jou doe ik het zeg ik. We doen het beter dan zijn we er sneller vanaf. Ik licht Brandon wel in. Hij gaat niet blij zijn maar het moet. Ze moet de cel in en wel nu. Ze krijgt levenslang wees daar maar zeker van denk ik.
Geniet ervan en reageren mag !!! Groetjes Yenthe
JE LEEST
Ghost Rockers : // De Toekomst
FanfictionSpeciaal voor de grote fans van mijn andere verhalen. Future of the Ghost Rockers Tot in de eeuwigheid Het leven achter Ghost Rockers Het nieuwe verhaal. Ik ga ook nog altijd aan het ander verhaal schrijven maar dan hoeven jullie lang te wachten op...