Voor jou

266 16 0
                                    

Mila Pov

En zijn jullie klaar voor jullie eindexamen ? vraag ik. Ik ben benieuwd want ik wou het echt niet missen zeg ik. Tuurlijk zegt Charlie. We hebben er allemaal kei hard voor gewerkt. En iedereen knikt. We moeten ons gaan klaarmaken zegt Jonas terwijl hij op zijn uurwerk kijkt. We staan alle zes op en ik loop hand in hand met Jonas richting de theatherklas. Hey Mila komt Elvira meteen op me af. Succes zeg ik nog snel tegen de rest. Hey mevrouw zeg ik tegen Elvira. Al terug ? vraagt ze. Ja de dansschool was niet echt mijn ding zeg ik. Ach je hebt het geprobeerd zeg ik. Ik wil je straks nog even spreken is dat voor jou goed ? vraagt ze. Tuurlijk zeg ik als ik plaats neem op de tribune. Er wordt op mijn schouder getikt. Ik draai me om en zie Brandon. Hey zeg ik blij. Hey blij je terug te zien zegt hij. Ik ben ook blij om terug te zijn zeg ik. En klaar voor je examen ? vraag ik aan hem. Ik heb hoge verwachtingen. en die zal ik inlossen zegt hij en loopt zwaaiend weg.

Charlie Pov

Ik sta met de andere backstage. Terwijl de tribune zich stilaan vult. Ik moet zo meteen als eerste met mijn voordracht voor Mila. Ik heb het geschreven maar ik had niet verwacht dat ze hier nu zou zeggen maar dat maakt het alleen maar leuker. Mevrouw Vanderdonck spreekt het publiek toe. Een applaus voor onze eerste laatste jaars. Charlotte Timmermans zegt ze. Ik loop het podium op en ga op de kruk zitten. Ik kijk het publiek in en zie Mila recht voor me zitten. Ze lacht naar me en steekt haar duimen op. Dat geeft me alleen nog maar meer zelfvertrouwen. Ik neem diep adem als ik er aan begin.

Lange, blonde haren. Zachtjes waaiend in de wind.

Een lach die zo schattig is als een kind.

Een meisje zo lief en zacht.

Een meisje even veel waard als een schat.

Een meisje vol emotie en met een mooie hart.

Een meisje die voor het leven gaat keihard.

Een meisje dat houdt van zingen en dansen.

En grijpt naar al haar kansen.

Een meisje hier nu zo ver vandaan.

Een meisje dat haar voor iedereen laat openstaan.

Een meisje dat er altijd voor me is.

Een meisje dat ik nu zo hard mis.

Een meisje waar ik me kan lachen.

Een meisje waar ik tegen kan praten.

Een meisje waar ik tegen kan huilen.

En dat allemaal omdat ze mijn beste vriendin is.

Ik zwijg en wacht af. Een groot applaus weerklinkt. Ik kijk voor me uit en zie Mila met tranen in de ogen naar me kijken. Ze gooit een kus naar me en legt dan haar hand op haar hart. Ik ben blij. Ze vond het mooi. Mijn missie is geslaagd.

Jimmy Pov

Charlie is juist klaar en krijgt een super groot applaus. Het is zo mijn beurt met mijn piano serande voor haar. Ik hoop dat ze het mooi vind. Onze volgende leerling Jimmy O'Hara zegt Vanderdonck. Veel succes Jimbo zegt Jonas. Ik lach naar hem en loop het podium op. Ik ga achter de piano zitten en speel het nu van Jeroen Boom. Je bent zo. Ik adem diep in en uit. Ik kijk even naar mijn handen. Alles rondom mijn verdwijnt en ik begin te spelen. Ik verdwijn helemaal in de muziek. Mijn vingers bewegen over de toetsen. Terwijl ik met al mijn emotie zing. Ik hou mijn ogen gesloten. Ik stop en hoor het eerste gegil. Ik kijk backstage en zie Charlie daar hillen naar me. Ik ga recht staan en buig voor het publiek en als ook Mila naar me gilt. Als ik backstage komt. Vliegt Charlie me meteen om de nek. Dank je Jimmy zegt ze. Alles voor jou zeg ik. Ze geeft me een kus. Waar heb ik jou aan te danken zegt ze. Na mij zijn Alex en Jules zij gaan voor hun beste ding samen de Charlston. Prachtig hoe die twee dat samen doen fluistert Charlie me in. Ik knik.

Mila Pov

Wauw Jimmy zijn piano spel was super mooi. En ook Jules en Alex zijn nu super goed bezig. Super mooi hoeveel plezier ze erin hebben. En dat komt gewoon door de liefde. Als ze stoppen ga ik recht staan zoals bij de rest en fluit met mijn vingers. De volgende leerling dans Brandon Kent zegt Vanderdonck. Hij kijkt naar me als hij opkomt. Ik schenk hem enkel een knipoog. Als hij gaat klaarstaan. Ik heb wel hoge verwachtingen van hem. De muziek begint. Hiphop zoals ik wel verwacht had van Brandon met een vleugje modern. Zoals altijd. Daar is hij het beste in. Ik zie hoe hij al zijn emotie en zijn passie in de dans smijt en er volledig voorgaat. Hij is zo goed denk ik bij mezelf. De muziek past perfect met zijn mooie sierlijke en strakke bewegingen. Als de muziek stopt en hij hijgend en zwetend het publiek aankijkt. Ik sta als eerste recht en klap enthousiast in mijn handen. ik lach naar hem en hij lacht terug naar mij als hij buigt en dan het podium af gaat. Onze laatste leerling Jonas Van Loo. Maar nu zijn verwachting pas hoog. Jonas gaat zitten op de kruk op het podium. Hij pakt zijn gitaar goed vast. Kijkt even het publiek in. zijn blik in mijn ogen laat mijn hart al razen als hij begint te spelen. De tranen komen vanzelf in mijn ogen zo mooi is het. Kippenvel en klamme handen krijg ik ervan. Mijn hart gaat sneller kloppen. Ik hang aan zijn lippen. Ik woord dat hij zegt ontroerd me meer en meer. Tot hij opkijkt en me recht in mijn ogen kijkt. Dan weet ik het dit is liefde. Als hij het laatste akkoord speelt. Ik vlieg recht, veeg wat tranen weg. Wooooow schreeuw ik. Als hij afloopt. Loop ik meteen naar de backstage toe. En vlieg hem in de armen. Dat was prachtig fluister ik hem in het oor. Ik ben blij dat ik het voor jou kon doen zegt hij. Ook Charlie knuffel ik hard door haar mooie voordracht voor me. Vanderdonck betreedt het podium. Ik noem de namen af als je je naam hoort mag je je diploma komen halen zegt ze. Charlotte Timmermans zegt ze. Charlie loopt trots het podium op en geeft elke leerkracht een dikke knuffel. Jimmy O'Hara. Jimmy lacht en haalt zijn diploma. Alex, Jules en Brandon volgen. Met als laatste. Jonas Van Loo. Ik lacch naar hem als ook hij zijn diploma gaat halen. Na het eindexamen lopen we de bakcstage uit. Dit moeten we vieren zegt Charlie. Ja ik kom zo zeg ik als ik naar Elvira loop zoals ze gevraagd had. Aah Mila zegt ze. Ik wil je iets vragen zegt ze als ze me in de ogen kijkt. Wat dacht je ervan om volgend jaar als job mijn assistent dansleerkracht wilt worden ? vraagt ze. Echt ? vraag ik. Ze knikt. Met veel plezier zeg ik als ik haar een knuffel geef. De andere hebben het duidelijk gehoord en juichen nu voor mij. Ik moeten lachen. Feestje roept Alex. 

Ghost Rockers : // De ToekomstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu