20.

79 16 0
                                    

"Cheol?"

"Jeoran?" Dia kelihatan terkejut melihat aku di muka pintunya. Aku cuma tersenyum dan pergi kearahnya. Bekas makanan tu aku letak atas meja disebelahnya.
"Kau datang"

Aku tergelak dan duduk disebelahnya. Tangan dia memegang tangan aku kuat. Muka dia cengkung,aku pun. Dia makin kurus,aku pun. Semuanya sama. Cuma satu.

Dia rindukan aku. Tapi kenapa hilang rasa rindu aku?

Cheol sukakan saya

"Kau tak makan ke duduk rumah?"

"Saya selalu balik lambat,jadi saya jarang makan malam. Awak? "

"Hyena tak bagi aku makan banyak. Nanti aku ada lemak. Tak elok,sebab aku tak buat apa pon dekat sini"

Hyena lebih pakar tentang Cheol

"Awak kena ikut cakap dia,dia doktor pakar tau"

"Yala,selalu ambik kisah pasal aku"

Omma kesian tengok Hyena ambik kisah pasal Cheol.

"Omma awak tau awak kat sini?"

"Dia tahu. Ni kan bahagian dia. Mustahil dia tak tahu. "

Aku tersenyum dan mata aku tertancap pada tangannya yang asyik bermain dengan jari aku.

"Omma awak bagi Hyena jaga awak?"

"Omma sukakan dia. Dia macam Jung Hyena. Entahla. Aku tak nampak pum ciri-ciri tu."

"Omma awak sukakan dia. Baguslah dia bagi orang yang dia percaya jaga awak. "

"Kenapa kau tak pernah datang? Kau tak rindukan aku?"

"Rindu" jawapan tu separuh jujur dan separuh lagi macam tak nak keluar.

"Jeoran,kenapa ni?"

Suara dia jadi lembut. Aku menunduk ke bawah,dan lepaskan genggaman di tangannya.

"Kau tak macam kau"

"Apa awak cakap ni?"

Dia mengangkat dagu aku untuk menghadap mukanya. Sedaya-upaya aku menahan air mata aku mengalir. Sampai pening kepala aku.

"Jeoran,aku ada buat salah ke?"

Aku geleng dan cuba untuk tepis tangan dia. Dia menolak ke tepi dan baru aku dapat bernafas. Jarak kami terlalu dekat jadi aku bangun dari katilnya.

"Saya-"

"Jeoran,suap aku?"

......

"Kau masak sedap"

"Sedapkan?" Aku kata dan tersenyum. Sudu aku penuhkan dengan nasi,daging dan sedikit sayur.

"Say ahhh"

"Ahhh"

Aku tergelak apabila dia ikut cakap aku. Macam budak-budak. Dia kunyah pun bersungguh-sungguh. Aku baru nak penuhkan sudunya apabila dia menahan tangan aku.

"Biarkan. Aku nak simpan nanti,sebab aku tak nak makan makanan hospital"

Aku angguk jadi aku tutup semula bekas tersebut. Aku letakkan ketepi.

"Kau tak nak gi honeymoon?"

"Awak dalam hospital. Macam mana nak pergi?" Aku kata dan sibuk mengelap sudunya dengan tisu basah.

"Laa..itu je alasan kau? Jadi kau nak la ni?"

"Diamla"

Dia gelak dan cuit hidung aku. Aku menepis tangannya.

"Aku nak tiga anak"

"Awak ingat saya mesin anak?"

"Ye. Kalau aku 'tekan' butang yang betul,dapat la nanti."

"Eii byuntae!!"

Aku menampar pahanya. Dia mengaduh.

"Jeoran,"

"Jangan cakap kalau awak nak cakap pasal fikiran tak senonoh"

"Mana ada" dia tergelak.

"Aku nak cakap ni,dan kau kena dengar elok-elok"

Aku mengangkat kening. Dia bangun duduk dan memeluk aku kuat. Aku terpana.

"Walau apapon jadi,kau kena ada bersama aku. Percayakan aku. Mungkin aku bukan suami yang baik,tapi percayala,aku mampu bahagiakan kau"

"Apa awak cakap ni,kenapa dramatik sangat" aku kata bergurau,tapi mata aku dah bertakung dengan air. Aku cuba untuk bernafas normal.

"Dramatik tapi kau suka"

"Awak hancurkan fantasi saya"

"Tengok? Kau sukakan?"

"Yela tu"

Dia gelak dan memeluk aku makin erat. Dia mengusap badan belakang aku perlahan.

"Aku tau kau ada masalah. Tapi aku tak nak tanya. Kalau kau tak tahan,nangisla. Aku ada"

"Che-"

"Jeoran,aku tak bergurau"

Aku melepaskan pelukannya dan memandangnya.

"Pinjam saya dada awak?"

Belum sempat dia bagi izin,aku membenamkan muka aku ke bajunya. Pada mulanya aku cuma diam. Tapi lama-kelamaan,air mata aku mengalir. Tangan aku melingkar di pinggangnya dan aku rasa tangannya di badan aku. Dari tangisan itu,ia menjadi esakan yang dari semalam aku tahan.

Aku lepaskan semua padanya. Bukan melalui perkataan,tapi air mata. Aku tak mampu bercakap.

"Che-cheol..saya...

...minta satu ja pada awak"

"Apadia sayang?"

"Jangan tinggalkan saya"

"Aku tak akan tinggalkan kau" dia kata dan mencium rambut aku.

Dan kami kekal dalam posisi sebegitu sehingga masa melawat habis.

Entah bila lagi aku boleh jumpa dia. Aku tahu,dia akan tinggalkan aku. Tapi hati aku tak boleh terima. Siapa ja nak kalau suami sendiri akan tinggalkan kau? Sebenci mana pun,kau tetap tak sanggup melainkan kau dah putus asa.

Dan aku menhampiri fasa itu.

Ok. Aku tau aku salah sebab tak update. Maapp bebanyak dong. Dan cita ni mcm aku kau tengok,x de life kan? Menangis je memanjang. Macam emo lak.

So yeah. Kalau korang tak suka cerita ni,x pyhla baca. Sebab aku sedar yng fic ni x ramai yng baca.

Sis tabah😢

Behind The Lights// c.s.cWhere stories live. Discover now