Merepek betul dia tadi. Aku tersenyum sambil berjalan ke bilik bedah. Yura sebelah aku cuma memandang aku hairan.
"Kau ni,orang nak bedah,kau boleh tersenyum pulak. Asal? Bagitaula"
"Romeo and juliet. Kau pernah tengok?"
"Mestilah kenapa? Bukan kau tak minat cerita macam tu?"
"Aku tak la suka sangat cerita macam tu. Yala,cliche sangat. "
"Kau rasa macam tu? "
"Hm wae?"
"Bagi aku,cerita tu takla mengarut. Percintaan yang dibangkang keluarga. Ingat lagi bila kita belajar masa literature dengan Miss Kim?"
"Apa?"
"For never was a story of more woe than this Juliet and her Romeo"
"Jadi?"
"Tiada cerita yang menyayat hati selain cerita tu. "
Dia kata dan tersenyum.
"Cinta yang dibangkang. Sepatutnya Juliet berkhawin dengan siapa? Ah kau tak yah jawab,bukan kau ingat"
"Aku taula. Paris kan?"
"Yup. Dan musuh Juliet adalah kerabat dari Montage. Romeo Montage. Kerabat yang sepatutnya dibenci olej Juliet bukan?"
"Yup"
"Tapi apa yang jadi? Dia jatuh cinta. Dan apa famous line dalam buku tu?"
"Ah,manalah aku ingat."
"Aku bagi kau clue"
"Apa?"
"Kau bencikan Cheol dulu kan?"
Aku angguk. Apa kena mengena?
"Tapi kau jatuh cinta dengannya. Jadi?"
Aku terdiam sejenak. Serius,aku tak faham. Apa maksud dia?
"Tak ingat?"
"Tak"
"Jadi fikirla. Kau akan faham nanti" dia kata dan tergelak. Ok,pompuan ni melampau.
"HEI!! LEE YURA!!!"
.....
"Payah jugak tadi" Yura mengeluh. Aku cuma tersengih dan membetulkan baju aku yang sudah siap disalin. Aku mengantuk dan aku nak sangat balik sekarang.
"Kau dah dapat jawapan?"
"Tak,aku tak ingatla apa yang Miss Kim ajar. Bosan tau kelas dia"
"Bosan pun,kau lulus jugak"
Aku tersengih dan menutup almari kecil itu. Baru aku nak capai beg tangan,Yura merentap tangan aku.
"Wae?"
"Aku nak nasihat satu benda ja."
"Apa?"
"Jangam benarkan Min Hyena jadi Juliet"
"Apa maksud kau?"
"Bila Cheol keluar nanti,pegang dia. Jangan lepaskan dia,macam Romeo tinggalkan Juliet sementara,tahu-tahu ja,Juliet dah mati"
"Apa kau cak-"
"Hyena lebih menakutkan dari kau sangka. Dan aku takut nanti,kalau Cheol curang dengan kau,kau tetap tak boleh lepaskan dia. Aku cuma rasa tak sedap hati"
Aku senyum padanya.
"Takde apelah. Rileks okay. Dan nanti aku cari famous line kau nanti" aku kata dan keluar.
YOU ARE READING
Behind The Lights// c.s.c
Fanfiction"Tolong khawin dengan anak omma" Desperatenya dia. "Dia sakit" Dan aku terima permintaan gilanya. A choi seungcheol fanfic.