28.

79 15 3
                                    


It was worth of trying you know?

Once I'm gone,you will give up.

Hiding back of the curtain's,waiting for a saviour that dosen't exist.

You soon realised,everything was your fault from the very beginning.

You were once the knight in the shining armour.

But now,you had just lost a battle with your own commander.

Bringing you shame,you ran,far from your own made fantasy.

That was when you hide.

Hide behind the lights.

......

"542 thats your room sir"

"Thank you"

"Have a pleasent stay"

"I will"

Aku mengeluh.

.............

Jeoran p.o.v

Setahun lepas kejadian tu,aku masih disini. Gambar dia yang entah berapa kali aku koyak dan cantum balik aku pandang. Aku betul-betul perlu lupakan dia. Dia dah ada isteri baru.

Aku masih ingat bila dia pulang malam tu,memujuk aku dari menandantangi surat cerai.

...

Flashback.

"Kenapa awak datang sini Seung Cheol? Tak sabar ke nak dapat hadiad saya?"

"Dengar dulu Choi Jeoran. A-"

"Berhenti panggil dengan nama Choi Jeoran. Saya jijik"

Aku menjelingnya dan masuk ke dalam bilik. Selepas aku ambil surat atas meja solek,aku keluar dan baling surat tu dekat lantai. Dia memandang aku,tergamam dengan tindakan aku.

"Apa-"

"Hadiah saya. Beri saya jawapan esok." Aku melangkah pergi tapi dia menahan tangan aku,dan memaksa aku menghadap dia.

"Aku takkan ce-"

"Awak tak nak? Jadi nanti bila di mahkamah,saya akan failkan laporan kesihatan awak yang mengatakan awak sakit mental dan pernah cuba untuk bunuh saya. Awak mahu? Dan saya tak ingin ada anak dengan awak. Nanti dia pun psiko"

Aku sedar kata-kata ku agak kasar. Mukaanya berubah. Genggaman di tanganku menjadi loggar. Dia mengambil surat atas lantai dan memandang aku buat kali terakhir sebelum melangkah keluar. Sebaik sahaja dia menutup pintu,aku terduduk di atas sofa.

Aku betul-betul gila.

End Flashback

"Noona! Noona buat apa ni? Boo cari merata tau!! Gambar tu noona buang je la. Dahla panas rumah ni. Buang masa tau!!"

Aku tersentak dengan jeritan seorang di belakang aku. Aku tersenyum memandangnya.

"Yela,yela. Noona nak pergi dah. Gambar ni nak buang dah pon" aku balas dan membaling gambar tu dalam tong sampah. Aku memandang rumah tersebut buat kali terakhir sebelum melangkah keluar. Senyuman pahit terukir di bibir aku.

Terima kasih untuk segalanya.

Choi Seung Cheol.

..........

"Boo,betulka apa noona buat ni?"

Aku tanya dia sebaik sahaja kami sampai lapangan terbang Incheon. Sebenarnya aku cakap sorang-sorang sebab budak yang lebih muda dari aku dah ke depan. Aku memandang ke belakang,dan kedepan semula. Aku agak berharap yang Cheol akan datang dan peluk aku,kata pada aku jangan pergi.

Behind The Lights// c.s.cWhere stories live. Discover now