Min Hyena. Ya,itu nama doktor yang bertugas di bahagian psikologi itu. Ini kali pertama aku datang ke sini,kerana aku agak takut dengan orang gila. Bukan,orang tidak waras.
Hyena kelihatan tenang melayan pesakit yang sesuka hati menerjah masuk biliknya. Dia seperti sudah biasa. Dan kuat firasat aku mengatakan dia mengenali Cheol. Jadi siapa yang mati?
Atau,itu cuma imaginasinya?
Tak,aku tak rasa dia gila setahap itu.
"Yoon Jeoran kan nama awak? Saya dengar awak dah khawin,tahniah!!" Katanya dan aku cuma tersenyum manis. Dia memberikan aku sehelai kot yang tertulis nama dan dibawahnya tertulis,
Specialist in fisiologo
Dr.Min Hye Na"Takpela,lagipon kena sedikit je pon kopi awak." Aku pulangkan semula,dan dia mengangkat kening.
"Awak tak suka orang yang psiko ke?"
"Sapa yang suka?" Dan aku sedar,aku tersilap cakap.
"Maksud saya,saya agak tak terbiasa dengan bahagian ini,walaupun seorang doktor perlu tahu tentang perkara ini. Dan awak seorang pakar,saya seorang doktor biasa. Tak mungkin saya akan memakai kot doktor pakar.
Saya juga selalu berurusan dengan darah. Mana tahu,kot awak terkena,ia mungkin susah nak hilang" aku cuba untuk memberikan alasan yang aku rasa paling logik. Dia cuma tersenyum nipis. Kot tersebut diambilnya semula dan memulangkan kot aku yang asal.
"Awak kenal Dr. Choi?"aku tanya. Dia mengangguk.
"Prehaps,you know his son?"
Aku sangkakan muka dia akan berubah,tapi tidak. Dia cuma tergelak dan angguk.
"SeungCheol? Mestila! Dia kan suami awak. Lagipon dia selalu datang sini untuk berjumpa Dr. Choi. Seung Cheol seorang yang kaya tau! Awak bertuah dapat dia"
Dia cakap dan sambung ceritanya tentang Seung Cheol. Fikiran aku sudah ke tempat lain.
Dia bukan Hyena yang Cheol sebut haritu. Ah,apakau yang fikir ni Jeoran?
Kau akan bersamanya sampai bila-bila.
....
"Saya dah- Cheol?" Aku panggil sebaik sahaja masuk ke rumah dengan keadaan rumah ini yang cuma diterang lampu luar.
Dia tak ada di rumah,dan aku agak takut, kerana ommanya memesan pada aku agar memastikan dia berada di rumah ketika matahari terbenam,atau dia akan menjadi gila kerana tak biasa dengan cahaya.
Tangan aku meraba poket seluar dan mula mendail nombornya. Belum sempat aku menekan butang hijau itu,seorang memegang bahu aku.
"Kau jangan risau,aku tahu apa yang aku perlu buat ketika ini" katanya dan melepaskan bahu aku. Dia berjalan ke biliknya,tapi tangannya memaksa aku untuk masuk sekali. Selepas dia mengunci pintu bilik,dia menhadap aku.
"Kenapa awak kun-"
"Kau rasa?" Dan dia mula longgarkan tie dan butang bajunya.
"Rimas betul pakai ni,susak nak merokok kat luar"
"Pukul berapa awak balik?"
"Entah. Yang aku tahu,aku dah ada kat rumah masa matahari terbenam. Kau pun tahukan yang aku sakit? Aku gi rokok lima minit lepas matahari terbenam. "
Dia kata dan terus membaringkan badannya atas katil. Dia menepuk tempat disebelahnya,mengarahkan aku baring disebalahnya. Aku cuma duduk sedikit diatas katil tersebut,tapi dia lebih laju menarik aku menyebabkan aku jatuh di atasnya.
"Rambut kau,wangi" dia kata dan mencium rambut ku. Lelaki ini mengusap-usap belakang aku,dan entah kenapa,aku mula mengantuk.
"Jeoran.."
"Hmm...."
"Kau serupa.." dan aku dah tak dengar dia cakap apa.
Exam dh hbis..now nk struggle sejarah..hope you like the update!!
YOU ARE READING
Behind The Lights// c.s.c
Fanfiction"Tolong khawin dengan anak omma" Desperatenya dia. "Dia sakit" Dan aku terima permintaan gilanya. A choi seungcheol fanfic.