"Hei,awak ambik apa tu"
"Projector"
Aku mengerutkan kening aku. Dia nak buat apa dengan benda alah tu? Aku cuma memerhatikan dia menyelongkar kotak berhabuk tu.
"AH,Jumpa pun!"
Dia angkat projector tu dan keluar dari stor. Aku cuma mengikutnya ke ruang tamu. Cheol letakkan alat tu atas meja kopi dan pasang segala benda wayar dekat suis.
"Kau nak tengok cerita apa?"
Aku menjongketkan kening. Tak pernah-pernah dia tanya benda pelik macam ni. Dia cuma tergelak dan cucuk pendrive ke projector.
"Jeonghan kata kau tak suka cliche. "
"Jadi?"
"Hidup kena jugak sweet. Mana boleh pahit selalu"
Dia menarik tangan aku ke sofa dan lepas dia tekan sesuatu,keluar sebuau cerita,dari tajuk pon aku tau.
"Fault in our stars. So funny Choi Seung Cheol"
"Lawak ke cerita ni? Aku dengar diorang kata sedih?"
"Awak yang menyedihkan tau. Bagi isteri awak tengok cerita mengarut macam ni"
"Yela tu mengarut. Macam mana kalau kau nangis dulu? Adakah itu masih mengarut?"
"Saya takkan kalah pada filem cinta"
"Aku juga. Takkan kalah pada kau" jarinya ditunjukkan pada aku. Aku cuma berdecit.
"Ok,kalau awak nangis dulu,awak kena bawak saya pergi konsert EXO. Dan kalau saya nangis dulu,.."
"Aku nak kau "
"Kau apa?"
"Kau la."
Aku menelan air liur. Fikir aku dia tak habis cakap. Rupanya maksud dia adalah aku. Mati gue.
"Deal?"
"Deal"
...........
"Awak nak tisu Cheol?"
"Tak,aku tak perlulan tisu. Aku selsema biasa je" katanya dan mula menyeduy hingus. Mata dia merah dan aku sedar dia sedang menahan air matanya. Aku dah bersorak keriangan dalam minda aku. Oh Sehun,kita akan jumpa sebentar lagi.
"Aku kalah. Bagi aku tisu tu"katanya dan merampas kotak tisu di tangan aku dan mula menekap matanya. Aku tergelak sampai sakit perut.
La,hero mati je pon. Aku dah agak. Dia tetap akan mati. Yala,masa diorang nak gi Amsterdam tu pun mak hero tu meraung macam apa.
Tapi bila dah ada bed scene secara tiba-tiba,aku dan Cheol berpandangan sesama sendiri. Dia tersenyum kambing dan aku jarakkan diri aku padanya.
"Kau tengok nanti. "
.......
"MAHALNYA TIKET KONSERT NI????"
"Standard la harga tiket macam tu. Ala..awak dah janji"
"Apa yang kau nampak kat Sehun? Aku tengok macam papan je"
"HEI!! JANGAN KUTUK ORANG!"
"Pandai kau bela dia"
Aku menjelingnya dan mata aku tertumpu pada harga tiker konsert tu. Memanh betul,harganya agak mahal. Tapi tu VIP.
"Sabtu ni ka?"
"Yup. Dekat Lotte World."
"Hm..kau minat grup ni ja ka?"
YOU ARE READING
Behind The Lights// c.s.c
Fanfiction"Tolong khawin dengan anak omma" Desperatenya dia. "Dia sakit" Dan aku terima permintaan gilanya. A choi seungcheol fanfic.