32.

69 12 3
                                    

"Apa awak nak?"

Dia  memandang aku,dan tipula kalau aku tak takut. Acah berani je aku ni.

"Haih,bila kau nak balik?"

Tersentak aku dengan soalan dia. Kalau boleh aku tak nak dengar soalan  macam tu sebab aku tak tau apa nak jawab.

"Bila-bila saya nak"

"Yoon Jeoran"

"Apa?"

Sebolehnya,aku tak mahu dengar suaranya di sini. Bukan apa,tapi aku masih tak bersedia untuk jumpa dia. Dengan semalam punya cerita dah buat aku gerun,harini dia jadi baik balik. Jangan-jangan,dia tak sembuh lagi?

Tula,omma kesayangan dia mesti menyesal buang aku secara tak rasmi. Nak sangat kan Hyena yang lawa tu,aku taula aku tak secantik,sekurus,dan sewaktu dengannya,.

"Hei,aku cakap dengan kau ni"

Terhenti lamunan aku. Apa lagi dia nak?

Dia mengeluh,badannya disandar ke belakang kerusi.

"Aku-"

Aku takkan benarkan kau sambung ayat kau.

"Bila awak nak balik?"

Matanya tajam melihat aku. Aku cuba untuk membalas pandangannya tapi aku gagal. Sah-sah aku penakut dengan dia.

"Aku ada kerja,jadi aku extend stay aku sampai minggu depan mungkin?"

"Oh"

TAK TAK BOLEH!KAU KENA BALIK JUGAK!!! MANA BINI LAWA KAU? AKU TAK KIRA! KAU-

"Mana Hyena?"

Dia cuma mengangkat bahunya dan bangun dari tempat duduknya. Aku memerhatikannya yang masuk ke dalam lif. Tak logik kalau dia tak tau mana Hyena kan? Hyena mesti ada di sini. Tapi aku langsung tak nampak dia dari semalam. Ataupun dia tak ikut?

Or,is she dead?

Aku mengeleng kepala aku,membuang fikiran negatif aku dan melangkah ke kaunter resepsi untuk meminjam telefom Hoshi.

"Mana telefon awak?"

"Ah,takde bateri. "

Dia memandang aku pelik,macam tau je aku tipu. Aku abaikan pandangan peliknya dan mengesanya memberikan telefonya pada aku. Dia hulurkan kepada aku dan aku pergi ke luar hotel,elak dari Hoshi dengar perbualan aku.

Aku mendial nombor Mingyu dan menunggunya membalas telefon aku.

"He-"

"Mingyu,ni saya"

Dia terdiam,mungkin pelik dengan nombor yang aku guna.

"Mana telefon kau?"

"Takde bateri,"

"Hmm"

"Saya nak tanya"

"Tentang Seungcheol"

Tersentak aku. Maknanya dia dah tahu? Boleh pulak dia tak bagitau aku?

"Dia ada kat sana bukan?"

"Mana awak tau?"

"Jeoran,kau ada masalah lagi besar dari sekarang"

"Apa? Tak cukup besar ke dia datang sini dan mengaku dia psiko-"

Aku menutup mulut aku. Aduh,terlepas cakap lak. Matilah aku kalau Mingyu datang sini.

"Dia mengaku dia psiko?"

Nampak tenang pulak mamat ni.

"Jeoran,aku nak kau balik sini sekarang. Kau dah takde masa"

"Kenapa ni Mingyu? Ada benda terjadi ke?"

"Aku takde masa nak ceritakan pada kau,kau kena balik"

"Cerita pada saya,dan saya akan tentukan sama ada saya nak balik atau tak"

"God damn it Jeoran! Just come back right now!"

"No,untill you tell me the truth!"

Dia mengeluh,fed up dengan aku mungkin.

"Kau ingat lagi Min Hyena?"

"Kenapa?"

"Dia dah mati. I'm not lying"

Hampir terlepas telefon di tangan aku. Tak mungkin,jadi apa yang aku fikirkan tadi tu betul? Aku menutup mulut aku dan memusing belakang,risau ada orang memerhatikan aku.

"Aku yang bertanggungjawab dalam kes ini. Ramai yang kata dia bunuh diri,tapi aku tak rasa macam tu. Bila aku semak rekod dia,dia ada masalah mental,obses terhadap sesuatu.Tapi kami tak jumpa bukti obsesi dia.

Tapi lepas apa yang terjadi dekat kau,aku pasti yang target dia adalah Choi Seungcheol."

"Jadi apa kena kematian dia dengan-"

"Seungcheol merupakan suami dia. Dia merupakan suspek utama. Dan yang paling buat aku syak,dia langsung tak terkesan dengan kematian isteri dia."

Sikap sambalewa dia. Ya,betul tu. Dia cuma angkat bahu tadi.

"Dan,Seungcheol makin teruk"

"Apa?"

"Dia bukan Seungcheol yang kau kenal dulu. Dia jadi tak berperasaaan. Personality disorder. Dia cepat berubah sejak dia kawin dengan Hyena. Mungkin itu merupakan sebab dia bunuh Hyena. Dan kalau dia dituduh,hukuman dia akan diringakan. Kerana penyakit mental dia."

"Hadiah saya. Beri saya jawapan esok." Aku melangkah pergi tapi dia menahan tangan aku,dan memaksa aku menghadap dia.

"Aku takkan ce-"

"Awak tak nak? Jadi nanti bila di mahkamah,saya akan failkan laporan kesihatan awak yang mengatakan awak sakit mental dan pernah cuba untuk bunuh saya. Awak mahu? Dan saya tak ingin ada anak dengan awak. Nanti dia pun psiko"

Aku dah buat kesilapan besar. Patutnya aku dengar dulu cerita dia. Patutnya aku ada disisi dia,tapi aku memilih ego aku yang langsung tak memberi aku apa-apa. Betapa bodohnya aku cakap macam tu padanya.

"Yoon Jeoran,balik lah. Aku betul-betul risaukan kau. Aku akan sediakan penerbangan paling awal-"

"Tak Mingyu"

"Apa?"

"Semua ni salah saya. Jadi saya yang perlu betulkan. "

"Kau gila ka? Kau tau tak Cheol tu psiko!"

"He is still my husband for god sake! Mingyu,please step out from my life. You have nothing to do with this. I am the one who agreed to married him,now it is my time to turn things back on how it was supposed to be"

"Jeoran,fikirkan diri kau. Kau boleh mati kalau kau dekat dengan dia!"

"I was supposed to die right? For what I have done"

"Jeo-"

Aku matikan talian dan menyeluk fon Hoshi kedalam poket hoodie aku.

Aku betul-betul perlu sembuhkan dia. Dan kalau boleh,

..biar aku yang tanggung hukuman dia.

Behind The Lights// c.s.cWhere stories live. Discover now