" Hai Tzuyu " tegur seseorang
" Eh . Hai ? "
Alah senior baek ni nak apa ?! Bukan tadi rowoon sunbae lalu depan aku ke ? Tapi kenapa dia yang tegur aku ?
" em Mr.Jack ada ? " tanya Baekhyun dengan menayangkan senyuman manisnya itu .
" ada tu ha tengah meroyan " jawab Jihyo . Dia masak sangat dengan Tzuyu ni bila berjumpa dengan Senior baek . Bukan boleh bawa bincang minah ni .
" ouh yeke ? "
" hati-hati mood dia tak baik tu " kata Jihyo lagi .
Baekhyun yang terdengar ayat Jihyo tadi hanya tergelak kecil . Memang satu sekolah tahu perangai cikgu muda yang terlajak muda ni . Gay ke taknak kahwin ? Tahu nak berangin dengan anak murid je .
" kau ni tzuyu , len kali jawab lah soalan yang senior baek tanya . Apa yang kau marah sangat dekat dia tu ? "
" kau tahu apa ? Dulu dia immature gila minta kapel dengan aku . Aku pula masa tu fokus dengan sukan memang tak lah nak kapel dengan dia lagipon perangai perampas playboy macam tu aku nak ke ? Kalau kau , kau nak ? "
" Aku ubah lah dia hehehehe "
" pabo . Habistu kesian winwin oppa "
" hati dia dah terbuka untuk aku ke emmm . Bila boleh merasa jadi kakak ipar kau ni emmm "
" pabo ! Gatal kau ea "
" wei bila nak rehat ni ? Kejang kaki dah ni berdiri dari tadi "
Kringggggggg
" Sir! Dah boleh rehat " jerit Jihyo dari luar . Act dia begitu sebab itu adalah abang kandungnya . Disekolah abangnya sangat tegas , tetapi dirumah mereka selalu sahaja ibarat kucing mengejar babi 😂
" wah mentang tu abang kau , adab tak elok tu kau tunjuk straight ea "
" ofcos lah . Ingat ai nk hipokrit sangat ke ? "
Senior baek pula melalui dikawasan dimana beradanya Tzuyu dan Jihyo berada .
" bye Tzuyu " Baekhyun melambaikan tangannya ke arah Tzuyu tetapi disambut baik oleh Jihyo 😂 minah ni peramah betul .
" lelaki macam tu pon kau nak "
" babai je . Kesian tengok dia kau taknak sambut babai dia , aku tolong lah kau babai kan "
" Hara sshi ~~~ "
" Yah minhyuk oppa ! Waeyo ? "
" Jom lah rehat sekali . Jihyo pon nak join boleh juga " kata Winwin lalu tersenyum manis . Sesiapa sahaja boleh tergolek terkenangkan senyuman maut itu . Menusuk ke hati sampai tak mampu nak sorok diri yang tengah nak cair ni .
Jackson pula ternampak adik perempuan masih disitu bersama pelajarnya yang lain . Mungkin hari ini mood nak makan bersama adiknya itu datang jadi dia terus melangkah ke arah Jihyo .
" Jihyo , jom teman aku makan " sebenarnya Jackson sengaja mahu menghancurkan date yang tak diundang adiknya itu . Bukan dia tidak tahu yang Jihyo itu meminati pelajar atlet larian itu ..
" ergh tapi "
" tak pe Jihyo . Sebab Mr.Jack ajak awak , awak pergi lah . Hehehe bye . Jom tzuyu " kata Winwin berlalu pergi dengan memaut lengan satu-satunya adik perempuannya . Sampai mereka dianggap pasangan kekasih . Lagi-lagi junior . Mereka suka salah sangka sampai crush winwin pon terbroken . Eh ni abg aku ok!
" ish oppa ni memang suka potong line ea ? Jihyo baru nak date dengan winwin lah "
" Not oppa but bro ok "
" tahulah omma hantar study sampai ke America tapi tak payah berlagak dengan speaking dia tu " bentak Jihyo tidak puas hati .
" Ha bentak lah bentak aku baru nak belanja makan tapi ka... "
" eh oppa jom makan kata tadi lapar ha jom jom "
" laju je kau ni "
" Jihyo tak puas dengan oppa "
" wea ? "
" tak suka ada pelajar macam Jihyo ? Ok I'll tell to mom about what you says to me "
" It's cliche lah darling . Kenapa sampai nak bagitahu omma pula ? Kau memang selalu pon kan kena marah dengan aku ? "
" Sebab kau memang ada sawan babi yang tak menentu HAHAHAHAHA " bahana dia 😂 Jihyo terus berlari kearah kantin yang penting impiannya ke Jepun akan tercapai kerana tak perlu dia keluarkan duit harini . Oppa belanja uoallss
YOU ARE READING
I MISS YOU [S1+S2]
Romance++ Season 2 is coming . " Tak semua kenangan yang kita ada indah " " Saya sayangkan awak . Tolong jangan tinggalkan saya lagi " " Terima kasih sebab masih sudi nak bersama dengan aku " " huh nak beranak " Heh akhirnya aku pandai buat sinopsis r...