Part 33

42 3 0
                                    

" Dah jumpa ke hyung ? " tanya Jaehyun .

" Jumpa apa ? " tanya Johnny semula . Johnny yang sedang menonton America's Funny Video tu berasa tidak tenang malah tidak tahu punca sebenar apa yang Jaehyun tanyakan tadi .

" Eh orang tanya dia , dia tanya orang balik . Dah tahu ke tidak mana Rowoon tu duduk?! Awek aku dah meroyan tahu tak " balas Jaehyun kegeraman .

" Kau ada awek ke Jaehyun ? Gila arrrrr tak gitau hyung pon ea . Ke kau takut Taeyong tu tahu ? " terbantut Johnny nak tonton video bodoh dari America tadi setelah Jaehyun mengatakan dia ada awek .

" Tapi hyung rasa kau mana ada awek " kata Johnny lagi .

" Ni yang Jaehyun malas nak cakap dengan hyung ni . Ada je yang nak kelaut " marah Jaehyun .

" Malas sudah . Kalau tak ada benda nak cakap lagi aku nak masuk bilik ni . Nak layan movie lain lak dengan Taeyong tu . Kau datang tadi terus funny America aku tu jadi bengap semacam je "

" Alah hyung! Cepat la dah jumpa belum ? "

" Dah . Hyung pelik la kenapa mesti dia nak menetap dekat hutan? Sedangkan taman perumahan kita ni banyak rumah kosong kot " kata Johnny dengan nada pelik . Tak tahu ke kaum kau dekat Amerika tu punya zaman dulu-dulu pon ada rumah dalam hutan . Rumah orang kaya Amerika zaman dulu selalu terselit dalam hutan .

" Hyung ni bengap ke apa ? Dah kata pon Rowoon tu psiko mesti lah dia akan cari tempat perlindungan supaya orang tak tahu kerja dia " kata Jaehyun .

" Kau bengapkan aku ? Aku mengadu dekat Taeyong kejap lagi . Biar dia pukul bontot kau macam sebelum ni "

" Dah la malas cakap dengan hyung . Sikit-sikit nak mengadu . Dasar daddy nct gedik " kata Jaehyun lalu meninggalkan Johnny keseorang diruang tamu rumah mereka atau NCT's House .

" HA TAEYONG!! KAU TNGK JAEHYUN NI WEI " jerit Johnny dari bawah .

" YAH HYUNG! SENYAP LAH " Jaehyun membalas jeritan Johnny ketika dia sedang menaiki tangga dan tersembul susuk tubuh seorang lelaki berambut blonde .

" Ha tu apasal tu ? Jerit-jerit tengah malam ni . Nak mati awal ke apa ? " tegur Taeyong . Sememangnya dia memang pening gila namatei kalau member yang lain bergaduh .

" Tak ada apa hyung . Jaehyun masuk bilik dulu " belum sempat Jaehyun ingin berlari kearah biliknya , Johnny terlebih dahulu menjerit kearah Taeyong .

" Wei mangkuk! Adik kesayangan kau kata aku bengap . Pukul dia Taeyong! " adu Johnny .

Jaehyun sudah kecut perut

" JAEHYUN!!! Hyung kata jangan mencarut " kini giliran Taeyong pula yang memekik . Jaehyun dengan pantas memasuki bilik dan mengunci pintu bilik dengan segera .

" Yah! Bukak pintu ni Jaehyun! Bukak aku kata " Jerit Taeyong diluar bilik .

" Ntah bukak lah woi! " jerit Johnny pula .

Yuta dan Winwin yang sedang menonton anime Inuyasha dengan penuh emosi itu terus terkejut kerana rumah mereka huru hara tiba-tiba .

" Kenapa ni aduhh bising betul lah . Bukak jelah pintu tu Winwin " rungut Yuta .

Jadi dengan bendulnya Winwin pon membuka pintu bilik tersebut . Jaehyun yang hampir ingin lena itu terus bangun secara mengejut . Tetapi dia sudah terlambat . Winwin sudahpon selamat membuka pintu . Maka masuklah dua figura manusia dengan muka singa mereka .

" ANDWAE!!! ampun hyung! Aku tak mencarut lagi " jerit Jaehyun seperti ingin meraung kerana takut diberi penangan tamparan taeyong dibontotnya . Uish insaf betul dibuatnya .

**************************

" Hello sayang , abang dah dapat jejak Rowoon " kata Jaehyun .

Jihyo yang berada didalam panggilan itu terus

" Abah kau lah! Haritu aku warning jangan nak oppa² dgn aku sekarang kau berabang pulak . Nak mati ke? " maki Jihyo didalam panggilan .

" Ok , kalau macam tu saya takkan bagitahu awak mana Rowoon berada sekarang . Bye! " Jaehyun terus mematikan panggilan . Stress! Semalam kena bebel dengan Taeyong , sekarang kena maki pula dengan Jihyo .

Mood tengah tak baik sekarang .

Tetapi kali ini Jihyo call lagi tetapi aku abaikannya . Nak tenangkan diri yang tengah lara ni .

Tiba-tiba aku mendapat satu mesej dari Jihyo

' Ha kau apasal tutup ha? Period ke apa? '

Dan aku hanya endah kan mesej tersebut .

Aku keluar dari bilik lalu menuruni tangga dan melalui didepan memandangkan pintu utama rumah ini berhampiran dengan dapur .

Aku ditegur oleh seseorang . Taeyong hyung yang tegur aku . Sambil tu dia tengah hidangkan makanan tengahari untuk kitorang .

" Ha. Ha, nak merajuk je tahu . Sini makan " panggil Taeyong hyung . Dia sebenarnya dalam proses memujuk aku .

Tapi aku sengaja buat-buat merajuk lagi wakakakaka . Johnny hyung ? Dia mana kesah . Dia lagi pentingkan game dari pujuk aku .

" Dah la jangan nak merajuk je keje . Hyung bebelkan kau sebab dah banyak kali hyung kata jangan mencarut . Tapi kau degil . Dah makan . Ha buat muncung! Hyung cium kang " kata Taeyong panjang lebar .

" Cium lah " gumam ku perlahan

" Huh ? Aku tak tahu lah apa perasaan Jihyo bila tahu kau kunyit nanti "

" Eh ? Hyung sebut Jihyo kan tadi ? Mana hyung tahu ? "

" Adalah . Hehehe "








K part untuk jaehyun je kn . Mls nk melalut part lain . Walaupon skrg tngh kelaut gila .-.

I MISS YOU [S1+S2]Where stories live. Discover now