Final exam dah habis , dan hari ini aku dalam perjalanan ke airport untuk menyambut kepulangan oppa aku . Dan selepas itu kami akan pulang ke rumah untuk meminta izin ke Korea semula .
Dan kasihan betul dia tu , tunggu aku lama sangat kot sampai berkerut-kerut muka dia tahan marah . Dia bangkit dari kerusi tempat menunggu itu dan terus meluru kearah aku .
" Yah Haera! Wae lambat ha? " tanya Winwin oppa yang sudah pon membuat mukanya yang hendak merajuk itu .
" Jammed lah oppa . Lagipon oppa boleh kot video call dengan awek oppa tu dulu sementara tunggu Haera sampai "
" Data tak de " ouh sadihnya . Patutlah macam nampak nak mereput je tadi . Oppa aku ni dah lah keding je . Sheksi kemain duh
" Jom lah . Mama dah tunggu dekat rumah " ajakku ." Mama masak apa? " tanya Winwin oppa.
" Mama buat hamburger "
" Huh?! " oppa mengeluh dan juga aku . Mama dah lupakan kimchi , jjajangmyung (?) , tteoboki dan ramen dan sebagainya .
Sejak berpindah disini , kami jarang makan nasi atau memang dah tak makan nasi lagi . Tekak kami hanya disumbat makanan barat yang kurang mengenyangkan ini .
**************************************
Setelah mendapat kebenaran dari mama untuk pulang ke Korea , akhirnya mama akur .
Pada mulanya mama tidak mahu kami pergi tetapi pelbagai alasan yang kami beri , akhirnya mama beri kebenaran juga untuk tinggal disana .
Mama dan papa Lee menghantar kami ke Airport . Dalam hati kami berasa syukur kerana akhirnya plan kami menjadi dan lagi satu jam sahaja lagi flight kami tiba .
Oh! Mereputnya . Oppa mengajak aku ke Starbucks sementara menunggu flight kami yang bakal tiba sejam sahaja lagi . Aku membeli Raspberry Caramel Macchiato manakala oppa Winwin pula Chocolate Chip sahaja . Katanya , minuman itu sahaja sudah banyak USD yang perlu dikeluarkan .
Aku sarankan rasa raspberry caramel macchiato tu . Oh sedap sehinggakan sekarang aku masih terliurkannya 🌚
Selepas sahaja kami selesai menikmati minuman yang penuh dengan kemanisan itu , kami terus ke tempat ruang menunggu dan sambil-sambil itu aku ke kedai coklat untuk buat bekalan yang semestinya wajib aku bawa .
Eh terjumpa pepero gambar EXO! Harus ku beli juga pepero ini . Mana tidaknya , Kai aku berada disitu . Eh sekejap , nama artis popular itu mirip nama samaran bapak aku . Dengar cerita sebulan yang lalu , dia dan kekasihnya sudah pon putus . Oh baguslah! Boleh aku meroyan sorang-sorang berkahwin dengan dia .
*********************************
Penerbangan ke Korea ini sungguh menyakitkan punggung aku . Duduk terlampau lama dan Winwin oppa langsung tak kasi aku bergerak kesana sini . Aku tahan sakit perut pon ada sekarang ini .
Dan selepas sahaja turun dari flight , tandas tujuan utama aku dahulu . Aku dah tak tahan!
********************************
Dengan menaiki Uber ,
Eh Korea dah wujud uber ke belum ?
akhirnya kami sampai betul-betul dihadapan rumah agam appa .
Kami berdua berdiri kaku tanpa sebarang pergerakan . Sehinggakan Afifah Nasir , amah appa atau senang cerita orang gaji appa yang berasal dari Malaysia itu terperasan akan kami terus sahaja dia kearah kami .
Dengan loghat english dia yang agak berterabur itu , terus sahaja Winwin oppa membalasnya dengan lancar sehinggakan orang gaji appa yang akononnya lidah mat salih itu terkelip-kelip matanya mendengar english kami yang sangat lancar .
HAHA kami tidak riak
" Siapa tu Pipah woi?! " jerit appa dari pintu rumah itu .
Gadis yang bernama Afifah Nasir itu terus membalas jeritan appa
" Katanya anak tuan "
" Bawa dia masuk pipah . Panas-panas macam ni nanti anak-anak aku naik jerawat macam kau . Terus tak lawa anak aku tu nanti "
Afifah Nasir yang mendengar ayat kutukan majikannya itu hanya menyumpah seranah didalam hati sahaja . Tahulah dari satu keluarga itu Visual lines .
Dan aku baru perasan sebenarnya hakhakhak...
" BAIKLAH TUAN . Masuk ye dik " jemput Afifah Nasir selepas menyahut kata majikannya itu tadi .
Kami bersalaman dengan appa dan appa pula yang melebih cium sana cium sini . Tak apa , dia bapak aku .
" Appa , kami akan tinggal disini " kata Winwin oppa kepada appa dengan menayangkan senyuman manisnya itu .
" Bagus lah macam tu appa memang nak kamu berdua tinggal dengan appa . Omma tahu ? "
" tak " kami menjawab serentak .
" Tak apa . PIPAH OO PIPAH , sediakan bilik anak aku ni "
Orang gaji si pipah nasir itu terus berlari kearah kami dan menunduk kepala memandang lantai menunjukkan hormatnya .
" Baik tuan "
Maafkan aku afifah nasir 😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹
YOU ARE READING
I MISS YOU [S1+S2]
Romance++ Season 2 is coming . " Tak semua kenangan yang kita ada indah " " Saya sayangkan awak . Tolong jangan tinggalkan saya lagi " " Terima kasih sebab masih sudi nak bersama dengan aku " " huh nak beranak " Heh akhirnya aku pandai buat sinopsis r...