PART 5

48 4 0
                                    

Tzuyu melangkah ke kawasan sekolah dengan keadaan yang longlai . Patah hati seharian setelah mendengar junior kuat gosip murahan itu yang mengatakan crushnya sudah dimiliki orang . Eunwoo budak junior ? Junior tu junior la . Gatal dengan senior buat apa ? Sama je macam Senior Baek tu .

Jihyo yang baru sahaja ingin keluar dari pintu kereta , ternampak rakan baiknya itu berjalan seperti baru sahaja digigit zombi ooh ahh terus sahaja tanpa memikirkan keadaan keliling , dia menjerit ke arah Tzuyu

" WOI " jerit Jihyo . Jackson yang sedang membuka tali pinggang keselamatan itu terus terkejut dengan jeritan adiknya itu .

" Woi kau ingat ni sekolah bapak kau ke nak jerit-jerit ?! " mulut adik dan abang sama sahaja . Ibarat petir menyambar .

" Suka hati aku lah ! " Jihyo terus keluar dari kereta dengan bengangnya lalu menghempas pintu kereta yang terserlah mahal itu . Kancil eh tidak . Hybrid je keluarga Park mampu .



" Yah Tzuyu . Wae ? " tanya Jihyo penuh prihatin . Pelik je aku tengok minah ni sedih semacam .

" Aku .. aku ... aku " airmata Tzuyu terus mengalir teringatkan kata-kata minah kuat gosip itu semalam .

Eh tak cakap lagi dah nangis . Pahal minah ni ?

" Cerita lah . Don't wanna cry 🌚 "  dengan itu Jihyo menyanyi lagu kumpulan lelaki yang sudah popular itu . Jyu nana ? Eh itu bahasa jepun . Ha seventeen . Gila arr mingyu dgn woozi aku hensem kot .

" Semalam masa perjumpaan atlet , aku terdengar budak junior bising pasal rowoon kapel dengan eunwoo "

Jihyo hanya menepuk dahi . Nak kata budak ni lembab tak tapi kenapa perkembangan pasal crush sendiri tak tahu ?

" Kau ni . Eunwoo adik dia lah ? " terang Jihyo .

" Diorang macam kau je . Sampai orang ingat kau dengan winwin oppa tu pakwe makwe " kata Jihyo lagi .

" Yeke ? Setan betul minah-minab tu . Penat aku broken seharian sebab benda tu je "

" Tzu , semalam an aku dengar senior baek cari kau "

" buat apa dia cari aku ? Apa masalah dia tu ? Dia nak sangat ke Suzy serang aku ? "

" Bukan "

" Habistu ? "

" Dia dah putus dengan Suzy "

" Jadi ? "

" Ini lah masalahnya sekarang "

" Senior baek nak confess dekat kau . Dia kata dia nak kau "

" Aku rasa tak selamat doh "

Tzuyu sudah panik . Dari dulu lagi Tzuyu benci terhadap Baekhyun . Apa yang dibenci pon tidak tahu . Mungkin sebab dia playboy ? Atau suka minta perhatian ramai perempuan ? Atau sebaliknya ? Kutuk-kutuk juga kang tersedak Baekhyun dekat #EXOrDIUMdotinSeoul tu .

*maaf jangan kecam . Ini kan fanfic . Nak padankan dengan watak*

" Jihyo , walau macam mana sekalipun si Baekhyun tu meroyan nak kan aku , aku kata Rowoon memang tetap Rowoon lah ! Bukannya dia . Aku dah crush dekat Rowoon tu dah lama tau . Cuma sampai sekarang aku punya cinta tak terbalas " kata Tzuyu yang sudah panas itu .

" Kenapa kau tak terus terang je dengan sunbae . Kalau dengan senior baek kau boleh jujur dengan ketidaksukaan kau dekat dia kenapa kau tak boleh jujur dekat sunbae yang kau suka dia ? "

" Aku perempuan lah Ji . Aku tak nak orang kata aku ni perempuan yang desperate lelaki . Aku kalau boleh biar dia yang datang sendiri "

" Kau ni berangan je . Rowoon sunbae takkan muncul depan kau kalau dia tak tahu perasaan kau dekat dia "

" hm "

Kebetulan , Rowoon yang ingin ke tandas lelaki terus terbantut setelah terdengar namanya diseru . Rowoon menyorok disebalik dinding yang tidak berjauhan dengan Tzuyu dan Jihyo . Sekarang baru dia tahu kenapa selama ini Tzuyu malu-malu bila terserempak dengan dia .

" Tzuyu shi , watashi wa anata ashite imasu ❤ "

Kata Rowoon . Memang semenjak dia putus dengan Suzy , dia mula menyukai Tzuyu dalam diam . Tapi dibiarkan sahaja perasaan itu .



Baekhyun yang mencuri dengar itu terus mendengus geram . " oh sekarang dah ajak main kasar korang berdua "




Nak tahu tak ? Exam dah habis HAHAHAHAHA 😭😭😭😭😭😭 maaf jikalau part ini terlalu hambar .

I MISS YOU [S1+S2]Where stories live. Discover now