Part 43

24 0 0
                                    

Ong Seungwoo

Aku terpaksa berbuat baik dengan Tuan Kim sebab nak ambil hati dia . Padahal aku ada plan lain untuk dapatkan anak perempuan dia . Sebab apa yang aku jangka mungkin akan berlaku .

Nak-nak aku dapat tahu , syarikat dibawah naungan Tuan Kim ini juga ada kena mengena dengan appa aku , mungkin dengan cara macam aku akan buat macam drama melayu .

" Selamat pagi Tuan Kim " aku menunduk hormat kepada Tuan Kim . Ini lah masanya

" Seungwoo , masuk ke pejabat saya sekarang " kata Tuan Kim dengan suaranya yang boleh tahan garau itu .

" Baik tuan. " aku tersenyum . PALSU.

Selepas aku memasuki bilik Tuan Kim , aku terus bertanya apa yang Tuan Kim inginkan.

" Iya Tuan Kim ada panggil saya ? " tanya aku dengan suara yang amat sopan.

" Tolong settlekan dokumen ni boleh ? Sebab saya tengok ada yang tak lengkap lagi dan jangan lupa betulkan sedikit ayat supaya pihak syarikat yang berkolaborasi dengan syarikat kita tu tak akan memandang remeh terhadap syarikat kita . Tapi nama syarikat ni Ong's Building . Ada kena mengena dengan awak ke Ong Seungwoo ? " terang Tuan Kim dan aku sedikit terkejut dengan pertanyaan terakhir yang dilontarkan olehnya sebentar tadi .

" Ha? Saya cuma orang biasa saje Tuan . Iyelah , bukang saya seorang sahaja nama Ong dihadapan . Di China , Malaysia juga banyak orang cina yang nama depan mereka Ong . Kira saya ni Ong versi Korea " aku cuba untuk coverline . Aku taknak kantoi kan yang aku lah sebenarnya bakal Ceo syarikat Ong itu nanti .

Plan belum bermula . Tetapi apabila aku sudah mendapat menjadi Ceo , tunggu sahaja kekejaman yang aku bakal lakukan keturunan Kim!

---------

JaeJi Couple Pov's

" Dah . Tapi masih belum dapat jejak dekat mana Rowoon berada sekarang . Tapi " Jaehyun terus berhenti bercakap untuk melihat reaksi Jihyo yang sememangnya kurang sabar itu .

" Hahaha . Tapi ada satu benda ni yang awak tak tahu . Saya harap awak pandai jaga rahsia ni " kata Jaehyun lagi .

" Apa dia ? " tanya Jihyo ingin tahu.

" Baekhyun sunbae yang sorokkan Rowoon dari diancam Ong Seungwoo . Rowoon dan Tzuyu dalam bahaya sekarang . Tapi saya harap awak tak bagitahu tentang Rowoon dekat Tzuyu . Baekhyun sunbae suruh kita rahsiakan hal ni dulu "

" Kenapa ? Dan macam mana awak jumpa dia ? " tanya Jihyo polos.

" Lah , kan dia doktor . Masa tu saya pergi hospital sebab hantar Taeyong hyung yang demam sebab dia banyak menangis . Awak pon tahukan kami tengah berduka tentang Jonghyun hyung "

Jaehyun terus menitiskan air mata jantannya setelah menyebut tentang mendiang Jonghyun .

" Yah Jaehyun shi! Uljima! Saya ada kan? " Jihyo menenangkan Jaehyun yang sudah terhinjut-hinjut menangis itu .

Masalah betul ni . Tadi cakap pasal Baekhyun sunbae sekarang dia menangis kerana mendiang Jonghyun.

Walaupon dah 5 hari berlalu .

I MISS YOU [S1+S2]Where stories live. Discover now