" Ha apasal kamu bertiga berlari ? Ada shooting apa-apa drama hindustan ke ? Entertainment mana yang buat drama tu ? JYP ? " tanya Jackson dengan nada yang dikeraskan . Pening dibuatnya apabila adiknya sendiri selalu sahaja membuat hal . Perkara ini akan membuatkan namanya tercemar dengan hanya kenakalan adiknya . Dia dia lah , kenapa aku pon ikut sekali ?
Mereka bertiga hanya diam membisu dan menunduk . Tidak berani ingin bertentang mata dengan guru dihadapan mereka yang sedang menahan amarahnya itu .
" Ha apasal kau senyap ? Kau Tzuyu , kenapa kau lari ? Ada training ke ? Perlawanan dah nak start ? Baru sekarang nak training ? Kau Jihyo , tak habis-habis buat masalah ? Kenapa ? Kau rasa kat rumah tak bebas nak berlari ? Ke kau pon nak join Tzuyu juga ? HA KAU LAGI SORANG! Tak silap aku pelajar hapkiddo tak banyak gunakan stamina untuk berlari . Cuma banyakkan regangan je . Ha tak cukup aku ajar kau selama ni ? Kau kenapa buang tebiat ? " kata Jackson lalu memandang mereka bertiga bersilih ganti .
Mereka hanya diam terkaku . Memulas idea untuk menjawab soalan sindiran dari Jackson itu .
" Kenapa senyap ? " Jackson mengsmirk semasa memandang mereka .
" Ma maaf sir " kerana ingin menyelamatkan kawan , Jihyo terus berkata maaf kepada Jackson .
" Maaf maaf maaf . Itu je yang kau tahu sebut . Tapi tetap buat salah , kau fikir aku ni tak ada air muka ke dekat sekolah ni ? Kau nak rosakkan nama aku sebab cikgu-cikgu dekat sini dapat tahu adik kepada Mr.Jackson adalah murid bermasalah dan kau nak ke aku ni selalu disindir ? " jerit Jackson . Api kemarahannya sudah pon meletup .
" Dah keluar! Lepasni jangan cuba buat masalah lagi " halau Jackson . Dari dia asyik menatap kepala tetapi bukan muka muridnya yang asyik menunduk itu , lebih baik dia halau keluar . Panas hati tengok diorang ni .
" Jihyo shi , mianhae "
" It's okay tzu . Aku dah biasa . Kalau dia malu dapat adik macam aku ni , sila berambus cepatlah! Pergi tukar sekolah lain lah "
" Sunbae . Tzu rasa baik sunbae jangan ganggu tzu lagi . Sunbae kena ingat , tzu memang tak akan terima sunbae macam mana sekalipun " kata Tzuyu lalu menjeling Baekhyun yang berada disebelahnya .
" Why ? Apa salah sunbae ? Tzuyu tahukan dari dulu sunbae berharap dekat Tzuyu ? " kata Baekhyun .
" Eh dah lah ! Orang dah tak nak kau pula memaksa . Eh sebab kau aku yang kena ! Balik lah " Jihyo menghalau lelaki yang bernama Baekhyun itu . Kau dah buat aku marah , memang meninggal kau nanti .
Baekhyun berlalu pergi setelah dihalau oleh dua orang perempuan itu . Kau fikir kau akan selamat macam tu ke Tzuyu ?
Ketika Tzuyu dan Jihyo berjalan ke arah kelas mereka , kebetulan pula Rowoon melalu dikawasan itu bersama rakannya . Hanya bersilih dan Rowoon hanya berjalan memandang kehadapan . Sebelum ini mahu la juga curi-curi pandang si crush tapi mungkin sebab kes itu terus dia berasa kecewa . Yelah , crush dia dikejar oleh lelaki lain tetapi bukan dia ?
" Ji , kenapa muka Rowoon sunbae ketat ? " tegur Tzuyu .
" Molla "
" OPPA !! " jerit seseorang kearah Rowoon . Tzuyu yang terdengar nama crushnya itu diseru terus memandang kehadapan dan perempuan itu—
Bae Suzy .
Tahi
Dia peluk Rowoon sunbae . Dan Rowoon hanya biarkan Suzy memeluk dia ?
Kecewa .
Patut aku lupakan Rowoon sunbae ?
Sila meninggal Bae Suzy .
Terima kasih kerana masih bersama saya 🌚☺
YOU ARE READING
I MISS YOU [S1+S2]
Romance++ Season 2 is coming . " Tak semua kenangan yang kita ada indah " " Saya sayangkan awak . Tolong jangan tinggalkan saya lagi " " Terima kasih sebab masih sudi nak bersama dengan aku " " huh nak beranak " Heh akhirnya aku pandai buat sinopsis r...