03:00 a.m
Tzuyu sedang diulit mimpi yang sangat buruk. Ia adalah sebuah mimpi yang bakal terjadi dalam beberapa jam sahaja lagi. Tzuyu terus terjaga dari mimpinya dan terus menelefon bakal suaminya,Rowoon.
"Yeobosaeyo"
"Oppa"
"Wae sayang?"
"Oppa janji tak akan tinggalkan Tzuyu?"
"Tzuyu-shi, wae? Apa yang sayang mimpi tadi?"
"Takdir kita. Takdir yang kita tiada jodoh"
"Yah! Mengarut. Dah pergi sambung tidur tu. Kejap lagi kita akan disatukan"Setelah selesai menelefon Rowoon,terus sahaja Tzuyu sambung tidur semula. Tidur itu penting ok!
'I hope nothing will be happen. When I close my eyes, I hope I can see his in my different world. I love you,Kim Rowoon.'
Wedding Day's Kim Haera&Kim Rowoon 👰🤵
Tzuyu termenung melihat dirinya didepan cermin. Risau akan perkara yang telah menganggu dirinya sejak dari tadi. Risau akan mimpi yang telah menghantuinya. Jika benar perkara tersebut bakal terjadi, dia telah bernekad untuk tidak meneruskan majlis ini. Yang nak kahwin aku, bukan orang lain jadi mereka tiada hak untuk tentukan masa depan aku. Sedang Tzuyu mengelamun, Ommanya Krystal memasuki bilik tersebut lalu menghampirinya satu-satunya nak perempuannya itu.
"Haera sayang, kamu dah sedia nak jadi isteri hari ini?" tanya Krystal. Bunyi seperti mengusik tetapi dirinya sedang melanda kesedihan. Yelah anak dara dia sorang tu nak kahwin dah. Kahwin awal gais. Aku dulu kemain kahwin lambat.
"Nae. Haera dah ready. Tapi kan mama Haera takut" jawab Tzuyu.
"Takut?"
"Haera mimpi Haera kahwin dengan lelaki lain sebab ini rancangan appa. Appa tak setuju Haera kahwin dengan Rowoon. Haera takut betul-betul jadi sekejap lagi" cerita Tzuyu.
"Haish kamu ini. Kalau kamu mimpi macam tu, maksudnya kamu ni ragu-ragu tau dengan Rowoon.Ni omma nak tanya, kamu ni betul-betul ke nak berkahwin ni? Kalau dah ready kenapa mimpi macam tu? Dah dah ni semua mainan syaitan. Dah jom turun. Rowoon dah tunggu"
*Majlis dilangsungkan* ((malas nak taip sis penadt))
Setelah selesai sahaja pernikahan diantara Tzuyu dan Rowoon, mereka berdua menyapa tetamu yang telah menghadiri dihari bahagia mereka ini. Tiba-tiba munculnya figura seorang doktor yang sangat segak pada hari ini. Byun Baekhyun telah menyapa mereka berdua,
"Hei Rowoon! Wassup bro! Dah jadi suami orang la kau harini. Aku doakan kebahagiaan korang berdua. Tzuyu shi, tahniah. Jaga Rowoon baik-baik dan ha kau Rowoon, tolong eh jangan sia-sia kan bini kau ni. Aku tahu aku terajang kau. By the way, minta maaf untuk perkara yang dah lepas dulu." kata Baekhyun.
Rowoon dan Tzuyu hanya menerima pesanan tersebut dengan senyuman. Maaf itu juga amat berharga. Tiba-tiba nama Baekhyun dipanggil dari jauh. Kim Taeyeon.
Taeyeon telah memanggil Baekhyun untuk duet bersamanya.
Dan Rowoon telah menganjing sahabatnya itu.
"Hyung, kenapa tak bagitahu eh?"
"Alah kitorang baru je kenal-kenal ni"
Ketika Tzuyu sedang meneguk air, sebuah lagu telah dipasang dan seseorang telah menyanyi... Suara itu... Rowoon? Tzuyu menoleh kearah tersebut. Rowoon sedang menyanyikan lagu My Love sambil memandang ke arah mata Tzuyu.
Tzuyu hanya tersenyum kecil dan biasalah kalau dah terharu, menangis lah kan.
Auchhhh my heart landing on you, Mr Rowoon ❤
"Wahhhh sweet lah Kim Rowoon ni! Hakak suka. Arghhh cairnya ya ampun charming terokss kalah laki aku" Jihyo telah hilang akal melihat betapa sweetnya rakannya itu.
"Yah chagi! Apa ni puji lelaki lain. Kan oppa ada ni, ish nak merajuk la macam ni. YAHHH KIM ROWOON KAU JANGAN SWEET SANGAT BOLEH TAK BINI AKU DAH SASAU TENGOK KAU NI"marah Jaehyun.
Maka suami isteri disitu memulakan perang ke-10 mereka...
Hai. Setahun kering idea, n im back huhuks. Dh 6 tahun aku kat wattpad ni eh. Dari umur 14 sampai lah dh 19 ni 😂 ok sorry lambat sangat nk hbiskn ff ni. . Mian ok
YOU ARE READING
I MISS YOU [S1+S2]
Romance++ Season 2 is coming . " Tak semua kenangan yang kita ada indah " " Saya sayangkan awak . Tolong jangan tinggalkan saya lagi " " Terima kasih sebab masih sudi nak bersama dengan aku " " huh nak beranak " Heh akhirnya aku pandai buat sinopsis r...