" Rowoon shi , bangun lah . Dah tengahari ni " kejut Tzuyu . Tzuyu pelik kenapa lama betul Rowoon tidur hari ini . Bila dia raba dahi Rowoon , tak panas pon . Atau hari ni hari malas dia ?
Ok , kalau susah sangat nak bangun terpaksa lah guna cara yang menggoda . Kehkeh
" Oppaaaaaa ~~ ireona " suara yang cukup manja itu buatkan Rowoon bersuara .
" Janganlah goda aku pagi-pagi ni "
Tengok tu . Bercakap tapi masih lagi tak buka mata tu . Pagi ? Dia tak nampak ke matahari memancar ni ? Garu kepala..
" Er pagi ? Sekarang dah tengahari tau . Bangun lah. Dah kenapa tidur lama sangat ni " kata Tzuyu.
" Aku tengah bahagia sekarang ni . Tapi kau kena pujuk aku dulu sebab semalam kau dah buat aku marah " kata Rowoon pula . Dasar lelaki gedik .
" Serieslah?! Pujuk ? Saya tak pernah pujuk orang tau . Sekali pon tak pernah "
" Jadi kau kenalah belajar pujuk orang . Tapi pujuk aku je orang lain tak boleh "
" Kenapa pula ? "
" Kau aku punya "
" Ok oppa , bangunlah . Dan maafkan beta kerana bertanyakan soalan sebegitu ? "
" Huh tak cukup "
" Habistu ? "
" Kiss mana ? "
Rowoon menunjukkan pipinya . Tzuyu pula sudah terkulat-kulat memandang Rowoon dengan pandangan yang tidak percaya .
" Cepatlah " kata Rowoon dengan nada yang dilenggokkan. Menyotong mungkin (?)
Chupp!
" Wah!!! Nak lagi "
" Cepatlah bangun pergi mandi "
" Jom mandi "
" Saya dah mandi lah "
" Mandi lagi sekali "
" Yahhhhhhhh! "
**************************
" Aduh Jaehyun . Kau dah kenapa ni ? Kenapa kemurungan sangat ni " kata Jihyo yang dari tadi memerhatikan keadaan Jaehyun itu . Termenung je sampai air dia pon aku dah habiskan pon dia tak perasan .
" Woi tenuk! Termenung apa kau ni?! Respons mana hah? Eii geram betul aku dengan kau ni . Tak payah keluar lagi lah macam ni " kata Jihyo lagi tetapi kalini dengan nada yang dikuatkan dan tangannya itu juga pantas sahaja menghentak meja tersebut . Protes menunjukkan betapa marahnya dia .
Tetapi masih tiada lagi respons dari Jaehyun .
" YAHHHHHHH " jerit Jihyo lantang .
" Bwo ? " Jaehyun terus tersedar dari lamunan setelah mendengar Jaehyun menjerit .
" Bwo?! Kau bwo je ?! Dwaeji betul lah . Aku bercakap dengan tiang eletrik rosak rupanya " keluh Jihyo .
Penat nak marah .
" Saya termenungkan masa depan kita . Sampai bila kita nak macam ni ? Sampai bila awak nak reject saya ? Awak tak nampak lagi ke pengorbanan saya terhadap awak . Sanggup bahayakan diri untuk tolong awak . Tapi satu pon awak tak nampak ke yang saya sayangkan awak sangat ? Dah la Jihyo kalau awak cuma nak pergunakan saya , sampai sini jelah kita bersama ok ? Lagipon kita tak ada apa-apa pon kan ? " Jaehyun terus bangun dan keluar dari kedai tersebut .
Jihyo pula sudah terkedu mendengar ayat Jaehyun tadi .
Maafkan saya Jaehyun , saya pon sayangkan awak . Tapi ego
Jihyo pula yang menyesal sekarang ni . Aiguuuuu sekarang misi memikat Jaehyun pula T.T
Bah?! Rindukn ? Bye
YOU ARE READING
I MISS YOU [S1+S2]
Romance++ Season 2 is coming . " Tak semua kenangan yang kita ada indah " " Saya sayangkan awak . Tolong jangan tinggalkan saya lagi " " Terima kasih sebab masih sudi nak bersama dengan aku " " huh nak beranak " Heh akhirnya aku pandai buat sinopsis r...