Part 31

38 3 0
                                    

Can't Stop
Cure
Downpour
Gashina
I Love You

Rowoon terus keluar dari kedai 24 jam setelah berdebat bersama 'sahabat' nya tadi . Dia betul-betul menunjukkan dia sekarang sedang dilanda kemarahan . Pelik , macam mana Seungwoo tu boleh tahu apa yang dia buat sekarang ?

Dan Rowoon tahu , Seungwoo itu orang yang terpengaruh . Apa sahaja gerak-geri yang dia lakukan , pasti Seungwoo akan mendapat tahu segalanya . Dan sebenarnya , Rowoon berkawan dengan Seungwoo bukan ikhlas pon . Itupon sebab berpura-pura . Ada perkara yang dirahsiakan Rowoon sehingga sanggup menikam belakang . Begitu juga Seungwoo . Bukan dia tak tahu yang lelaki bernama Ong Seungwoo itu mahu jatuhkan dia .

Tetapi mustahil juga untuk dia menang apabila bertarung dengan lelaki tersebut . Seperti yang dikatakan , lelaki itu pengaruhnya sangat kuat . Sesiapa sahaja yang mahu ditumpasnya , akan mati juga digenggam lelaki itu . Tetapi , kalau berusaha untuk menang , tak mustahil kita masih dapat menghirup udara didunia ini .

Ong Seungwoo , lelaki yang gilakan kuasa sehingga sanggup jatuhkan sesiapa sahaja yang tidak disukainya . Lelaki yang bergelar anak Dato' tetapi berlagak ibarat negara itu dia punya . Tunggu lah dah mukhlis nanti , nak tengok dia merangkak cari siapa .

Apabila sudah sampai dikediaman rumahnya itu , perkara pertama yang dilakukan olehnya ialah pergi melihat kekasih hatinya Tzuyu.

Apabila dia memasuki kedalam bilik tersebut , tiada langsung bayang dari Tzuyu . Mana perempuan itu pergi?! Rowoon menjerit memanggil nama Tzuyu. Cuaklah! Bakal bini tak ada .

" KIM HAERA?! " teriak Rowoon sambil meliar-liar mencari Tzuyu .

Tzuyu yang sedang meneguk air itu terus menyahut panggilan Rowoon .

" AKU KAT DAPURLAH! TAK LARI MANA PON "

Rowoon terus meluru ke dapur dan tanpa terfikir apa-apa terus memeluk Tzuyu dari belakang . Rowoon menghidu-hidu leher Tzuyu dan mencium-cium leher tersebut .

Tzuyu yang berasa rimas itu terus bersuara

" Lepaslah Rowoon! Aku rimas lah " Tzuyu cuba untuk melepaskan pelukan Rowoon itu tetapi pelukan itu semakin diketatkan lagi .

" Rowoon , aku rimas " rayu Tzuyu .

Rowoon hanya mengendahkan rayuan Tzuyu dan teruskan aktiviti nya . Oh ya , aktiviti ringan sahaja . Santapan petang .

Tetapi dari yang ringan , nafsu Rowoon menghasut supaya melakukan yang lebih berat lagi . Dia terus merangkul tubuh Tzuyu lalu membawa Tzuyu kebilik untuk melakukan aktiviti 'berat' tersebut .

************************

" Sorry lah sayang , bukan saya tak jejak dia tapi saya sekarang ni sibuk tahu . Awak dah la tak berbangga dengan group saya yang dah menang Best Performance Awards haritu , lepastu gesa saya jejak Rowoon tu . Schedule saya full tau " pujuk Jaehyun supaya 'awek tidak menjadinya' itu faham keadaannya sekarang .

" Jadah aku nak bangga. Kau pentingkan kerjaya atau kawan sendiri " balas Jihyo .

" Aduh , dua-dua penting lah sayang . Tapi awak pon tahukan Rowoon tu #Dangerousman . Saya tak nak mati lagi . Saya nak hidup semati bersama awak " kata Jaehyun lagi .

" Eh yang kau bersayang-sayang ni kenapa?! Kau pergi sayang Dato' Seri Vida tu lah . Lantak lah dia bahaya pon yang penting sahabat aku selamat! Kau tahu tak mama dengan appa dia risau dengan kehilangan dia . Takkan lah aku terus serbu cakap yang Rowoon culik dia . Tu sebab aku suruh kau jejak Rowoon dan cari bukti yang memang dia culik Tzuyu . Faham ke tak masalah sekarang ni?! " kata Jihyo dengan tegas .

" Memang lah saya faham tapi awak kena faham jugak yang Rowoon tu bahaya! Dia boleh buat apa je kalau kita ganggu dia " jawab Jaehyun dengan nada yang tinggi lalu meraup mukanya menahan geram .

Jihyo yang tidak tahan sabar itu terus meluku kepala Jaehyun lalu meninggalkan lelaki itu yang terkebil-kebil kerana diluku .

" Haish kalau tak sebab sayang dah lama aku tak layan kau punya kerja gila tu Jihyo "

" Hello hyung , kau dah jejak dia? Baik . Lagi satu jangan lupa bukti sekali . Awek aku tu dah meroyan "







Double update mungkin untuk sepanjang 3 hari bercuti ni . Dan juga double update sblm aku hiatus 3 weeks lps deepavali 😂 Semoga 27.10 aku dpt ikut mak pergi langkawi walaupon tngh exam 😂



I MISS YOU [S1+S2]Where stories live. Discover now