" Ok guys , nanti jangan lupa siapkan homework yang saya berikan . Untuk yang dimention , Jihyo . Sila siapkan homework saya ye dan bukannya menonton robocar poli " perli Jackson terhadap adiknya Jihyo . Saja je nak sakitkan hati adik dia tu . Balik nanti mula lah operasi mengadu dekat omma . Nak tukar sekolah apa lah .
Jihyo yang tersentak terus memandang tajam abangnya itu . Ceh perli-perli pula .
Jihyo membuat mimik muka ' -_- ' kepada abangnya yang merangkap guru bahasa Inggeris kelasnya .
" Faham " jawab Jihyo sepatah . Malas nak layan .
Kringgggggg kringggggggg.....
" Sir , loceng dah bunyi . Mari ler rehat nanti balik rumah mengadu dengan omma sir konon lapar tak sempat makan " kali ini Jihyo membalas semula perlian tadi ..
" Errr 😒 ok guys , dah boleh rehat " kata Jackson dengan penuh kegeraman .
" Hai tzuyu noona " tegur seorang junior bawahannya .
" Hai ? Eh , junior ea ? " tegur Tzuyu semula .
" Ye . Saya Jisung " kata junior tersebut yang bernama Jisung itu .
" Err noona , boleh tak Jisung nak nombor noona ? " katanya lalu mengusap belakang lehernya . Malu ler tu .
" Yah Jisung ! Berani kau curang dengan noona ea ?! " kata Jihyo yang sudah mencerlung matanya kearah Jisung .
" Alah noona . Jisung nak korek rahsia noona dekat Tzuyu noona je . Salah ke ? " kata Jisung . Alah sedih-sedih lak budak hensem kiut ni .
Dah aku pulak yang tak tahan teringat muka budak jisung ni . Noona dah cakap jangan kiut sangat .
" Eh boleh . Nah +08*********** . Ha chat je noona balas dengan jujur pasal kakak angkat kamu yang biul macam abang dia tu hahahahaha " Tzuyu sengaja beri nombornya kepada Jisung . Konon nak bagi Jihyo jeles gaisss huhuhuhu .
" babai noona " Jisung melambaikan tangan ke arah Tzuyu dan Jihyo menandakan ingin pulang ke kelasnya semula .
Ketika Tzuyu dan Jihyo sedang berborak , tiba-tiba Baekhyun terserempak dengan mereka .
" Hai Tzuyu " tegur Baekhyun dengan senyuman yang sangat manis .
" Err hai " kata Tzuyu yang teragak-agak ingin menegur seniornya itu . Tzuyu memandang Baekhyun atas bawah . Ouh baru habis training hapkido lah kot .
" Tzuyu nak kemana ? Ke hati senior erk ? " kata Baekhyun yang ingin cuba bergurau dengan Tzuyu yang sentiasa menunjukkan riak muka dingin terhadapnya .
" Kantin . Lapar " kata Tzuyu dua patah .
" Ouh nak senior temankan ? " kata Baekhyun lagi ..
" Takpe . Jihyo ada . Dia bukannya tak boleh ada saya . Nanti meroyan makan sorang-sorang . Kan Jihyo ? " tzuyu menarik lengan kawannya itu terus menuju ke arah kantin . Penat layan orang yang tak faham bahasa macam senior baek tu . Buat semak je huh .
YOU ARE READING
I MISS YOU [S1+S2]
Romance++ Season 2 is coming . " Tak semua kenangan yang kita ada indah " " Saya sayangkan awak . Tolong jangan tinggalkan saya lagi " " Terima kasih sebab masih sudi nak bersama dengan aku " " huh nak beranak " Heh akhirnya aku pandai buat sinopsis r...