Part 41

26 2 0
                                    

Beautiful

So beautiful , beautiful 😭

" Baek " tegur Rowoon yang sedang terbaring lemah diatas katil itu

" Wae ? " Baekhyun menoleh kearah Rowoon sambil mengacau air susu untuk diberikan kepada Rowoon .

Sekarang ni Rowoon hanya boleh minum susu . Baekhyun sebagai doktor yang prihatin , akan menjaga pesakitnya dengan teliti sehingga sembuh . Itulah prinsip seorang doktor yang bernama Byun Baekhyun .

" Gomawo " kata Rowoon .

" For ? " tanya Baekhyun . Dahinya berkerut tetapi terus bertukar ceria

" Arhh benda kecil je . Tak payah lah terima kasih . Kan tugas aku untuk sembuhkan pesakit aku walaupon kau ni paling special sikit " Baekhyun menekan perkataan special . Ye memang pon Rowoon special sikit . Dialah salah satu pesakit yang dia terpaksa bawa lari ke tempat yang selamat .

Sebabnya , kalau buatnya si Ong Seungwoo tu cuba buat yang bukan-bukan dekat Rowoon yang tengah terlantar dekat hospital tu mahu tak lesen dia ditarik ? Baik dia bawa lari . Tapi dia dah minta kebenaran pihak hospital untuk bawa lari Rowoon dengan niat yang baik dan juga demi tak mahu lesennya ditarik .

" Aku nak minta maaf pasal Suzy . Tapi bukan aku yang bu— "

" Aku tahu bukan kau yang bunuh dia . Tu semua kerja Seungwoo gila tu . Walaupon aku pernah sayangkan Suzy tu tapi lepastu tak , aku tetap bersalah dan sedih dengan kehilangan dia " kata Baekhyun .

Nak bencikan Suzy pon , dia lah yang pernah disayangi Suzy . Suzy juga sudah banyak menolongnya dulu . Walaupon dia dah banyak sakitkan hati Suzy . Yang tak boleh dilupakan masa Suzy terjun dalam kolam ikan sekolah . Menyesal pula dia abaikan Suzy masatu dan kejar Tzuyu .

Haish cinta monyet zaman sekolah! Memang masa tu masing-masing bodoh pasal cinta .

" Nah susu kau " hulur Baekhyun

" Susu lagi ke bro ? Bagi lah nescafe mocha ke " keluh Rowoon .

" Ah takde takde! Minum ni . Ni nak bagi kau cepat sihat dan sumsum tulang kau akan kuat macam sebelum ni " paksa Baekhyun .

Rowoon terpaksa minum kerana didepannya ni seorang doktor dan bukannya orang biasa . Kalau dah berdepan dengan doktor , siapa je berani membantah ?

************************

" Cepatlah Jihyo! Kita kena cari Rowoon la " gesa Tzuyu .

" Hish kau ni . Mana nak cari dia ? Dia hilang ntah kemana , takkan kau nak kita cari dia satu Seoul ni ? Sabar lah , kita bagi Jaehyun cari ok ? " Jihyo cuba menenangkan sahabat baiknya yang sedang kegelisahan itu .

" haih " Tzuyu mengeluh panjang setelah mendengar kata Jihyo itu . Kalau boleh , dia nak cari sendiri je .




Nak pesan , aku sekarang slow update sbb busy walaupon dh nk hbis sklh ni . Busy doh dgn mslh aku nk pindah lagi . HAIHHH mengeluh je aku dngr nk pindah . GILA aku taknk berpisah dengan geng kak sajat aku 😭😭😭

I MISS YOU [S1+S2]Where stories live. Discover now