Part 55

36 2 0
                                    

Upacara perkahwinan Haera dan Rowoon akan dilangsungkan dalam beberapa jam lagi,

Tetapi perasaan Haera sedang mengalami masalah tidak sedap hati? Dari semalam lagi hatinya tidak sedap mengenai tentang perkahwinannya pada hari ini. Dia berharap bahawa majlis perkahwinan kali keduanya ini menjadi dan tidak berlaku seperti sebelum ini.

Sedang Haera mengelamun,ommanya Krystal memasuki bilik anak daranya yang seorang itu ,

" Aigoo, cantiknya anak omma harini. Tak sangka dah nak jadi isteri orang dah kamu " puji Krystal. Terharu melihat kecantikan anaknya itu. Turun temurun dari aku kan!

" Omma,Hae harap sangat kali ini tak jadi apa-apa " kata Haera.

Krystal pelik dengan ayat Haera.

" Kenapa Hae cakap macam tu? Haera sayang, kita sebagai manusia ada kalanya kena sentiasa berfikiran positif. Tak perlu khuatir dan yakin dengan ini semua. Omma percaya Rowoon tak akan hampakan majlis ni. Tapi omma takutkan satu benda ni je. Appa kamu. Dia macam tak bersetuju dengan perkahwinan kamu ni. Omma pon pelik, adakah dia sedang membuat janji palsu? Tapi omma berharap benda ni tak jadi " terang Krystal.

" Appa tak setuju? Appa kata sebelum ni kalau Rowoon sambung belajar dekat US tu dan mewarisi syarikat appa, Hae dengan Rowoon boleh kahwin! Omma, macam mana apa yang disangkakan Hae akan jadi hari ini? " Tzuyu sudah tidak keruan. Jangan buat kerja gila appa! Untuk kali keberapa Appa nak tanggung malu?

Tiba-tiba pintu bilik Haera dibuka. Kai sudah bersedia untuk membawa anaknya ke pelamin

" Haera,come " panggil Kai.

" Appa? "

" Nae?  "

" Appa tak mungkir janjikan? " tanya Haera untuk kepastian.

Kai hanya berdiam diri. Tidak mampu mengungkapkan kenyataan yang akan berlaku sebentar lagi.

Haera & Lucas Wedding Day

Setelah tiba di pelamin,Haera terkejut melihatnya bakal suaminya ialah orang lain dan bukannya Rowoon.

Dan lelaki itu lelaki yang tidak dikenalinya.

Tzuyu memandang sekeliling untuk mencari Rowoon namun tiada. Tidak sangka apa yang dijangkanya sudah berlaku sekarang. Matanya memandang Kai untuk meminta penjelasan.

" Haera—ssi, mian. Appa terpaksa buat macam ni sebab pangkat dan darjat Rowoon tak setanding kita. He's nothing and we're have anything. Lucas mampu jadi suami Haera yang baik dan bertanggungjawab. Percaya cakap appa dan percaya apa yang appa tentukan " jelas Kai.

" No! Sebab darjat dengan pangkat je appa sanggup buat macam ni dekat Haera?! Biar lah Rowoon tu nothing sekalipon tapi yang nak kahwin tu Haera dan bukannya appa! And why i need to trust your word eventho you're a bad father? I'm sorry appa but I can't continue this wedding and please don't control my life for your the pleasure of life? You're not remember your life before? You lets our life like a rubbish and you enjoy with your misstress and now you broke your promise! " Haera sudah tidak tahan lagi dengan perangai bapaknya itu.

" Kenapa kamu ni kurang ajar sangat?! Appa tak ajar kamu jadi macam ni! Mana respect kamu dekat appa? Apa yang appa buat ni untuk kebaikan kamu juga! Please Haera, dengar cakap appa kali ini je. Appa nakkan yang terbaik untuk kamu " balas Kai.

Orang ramai yang menonton sandiwara anak beranak itu hanya mendiamkan diri. Kasihan pula nengok pengantin perempuan tu. Nak kahwin dengan orang lain , orang lain pula yang jadi laki dia.

" ok fine. Tapi lepasni appa jangan tanya kenapa Haera tak ikut cakap appa lagi "








I MISS YOU [S1+S2]Where stories live. Discover now