San Francisco International Airport
Penerbangan yang mengambil beberapa jam itu sungguh memenatkan . Akhirnya mereka sampai ke airport itu juga .
" Omma dah call aunt Jessica ke ? " tanya Tzuyu untuk dapat kepastian dari ommanya.
" Tzuyu shi , start from now panggil omma , mama ok ? Kita dah jadi orang Amerika dan omma dah pulang ke negara asal omma " kata Krystal . Yelah tak sedap pula bila anak-anak panggil omma sedangkan mereka juga berdarah kacukan Amerika jadi tak perlu kot mahu bawa aura Korea ke Amerika . Tak riak cuma memang realiti .
*dah tzuyu & winwin cina , nak koba apa lagikan*
" Em tengok dulu lah "
" Omma eh mama , winwin ni dah macam tunggul kat sini " kata Winwin yang dari tadi hanya dihiraukan . Perempuan dengan perempuan kalau dah syok bercakap , hang sebagai kaum lelaki harus memahami .
" Alalala anak mama meh peluk . Kamu berdua meh sini peluk mama " Krystal mendepakan tangannya dan kedua anaknya itu memeluknya.
Krystal nekad untuk fokus terhadap kedua anaknya itu dengan memberi kasih sayang yang tak pernah lekang walaupon tanpa suami . Dia juga nekad untuk melupakan bekas suaminya itu .
Tetapi sebalik keredhaannya itu , dia mengharapkan ketidakbahagiaan Kai bersama perempuan simpanan Kai itu . Dia mahu Kai rasa apa yang dia rasa.
" Hey dear , Jessica is here !!!!! " jerit Jessica lalu berlari kearah adik perempuan dan anak adik perempuannya .
" Auntie!!!! We're miss you a lot " Tzuyu terus memeluk auntie kesayangannya itu . Sekarang Jessica sudah pulang ke Amerika setelah dia berhenti kerja di Korea dan menjadi seorang business woman di California tempat asalnya .
" Wah minhyuk auntie pon dah makin besar makin hensem " Kata Jessica dengan penuh teruja melihat wajah handsome anak buahnya itu .
" Biasalah , mama cantik Winwin hensem kan saeng kan ? " wah kembang winwin kita!
" Mama cantik Tzuyu lawa "
" Ceh anak mama . Jom balik . Mama tak sabar nak jumpa grandma and grandpa ni "
" Well grandma and grandpa dah sediakan makanan sedap-sedap tau . Teruja betul dengar cucu-cucu dia pindah sini " kata Jessica pula .
*****************
" Sis , you know my problems right ? How's about mom and dad ? " tanya Krystal kepada kakaknya Jessica .
" It's shocked! You know i'm really did not expect about your divorced . What he has done to you my dear ? "
" He's have a relationship with another woman " kata Krystal . Sebak dia teringatkan kecurangan suaminya itu .
" Ok now let's start with new life ok ? "
" Kenapa you tak kahwin lagi ? "
" Jodoh tak datang la "
" Ke you yang tolak jodoh ? "
" hei! "
*************
Krystal , Tzuyu dan Winwin pergi ke pusat membeli belah untuk membeli barang untuk rumah baru mereka .
Tiba-tiba Krystal terlanggar seorang lelaki yang sedang berjalan dengan kelam kabut dan orang itu adalah —
Maaf ya bi tak baik 😹😹😹
YOU ARE READING
I MISS YOU [S1+S2]
Romance++ Season 2 is coming . " Tak semua kenangan yang kita ada indah " " Saya sayangkan awak . Tolong jangan tinggalkan saya lagi " " Terima kasih sebab masih sudi nak bersama dengan aku " " huh nak beranak " Heh akhirnya aku pandai buat sinopsis r...