Part 15

45 3 0
                                    

Hari ini aku akan pulang ke Korea semula dengan tujuan ingin melihat Jihyo yang akan bertanding manakala pula aku akan menetap disini . Tanya kenapa aku dapat lepas menetap di Korea semula ?

Ya tuhan , beribu kali dengan alasan yang kukuh aku berikan kepada mama supaya dapat menetap di Korea semula . Mama pada mulanya memang tidak bersetuju langsung dengan keputusan aku itu , tetapi ini janji ku kepada Jihyo .

Harus menetap di Korea jika dia mendapat tempat pertama dan namanya tersebar luas diseluruh dunia . Aku yang sudah pencen dengan larian pecut 2 tahun yang lepas , terus sahaja stamina yang aku bina selama ini semakin lama semakin tidak stabil .

Mana tidaknya , aku semakin gemuk . Pertama , aku stress sebelum ini dengan assignment yang menimbun dan ditambah lagi dengan exam . Jadi itu menyebabkan aku mengunyah coklat tanpa henti . Papa Lee pon sudah menasihati aku supaya jangan terlampau banyak menelan coklat . Ia boleh mendatangkan obesiti tetapi adakah dia tidak tahu yang coklat itu juga untuk minda ? Seperti di Malaysia , pelbagai ubat minda dihasilkan dari coklat . Coklat is life . Suwekkkk!

Terlalu banyak berangan , aku tersedar . Sekarang aku sudahpun berada di Stadium dimana tempat Sukan Sea Korea diadakan . Dengan penuh bangganya aku menangkap gambar stadium itu lalu mengepost gambar tersebut di Instagram dengan caption ' I'm watching you ' .

Dan akhirnya aku dapat menerima banyak komen dari bekas classmates aku . Ada yang gembira , memaki hamun ku kerana meninggalkan Korea tanpa memberitahu mereka serta pulang ke Korea dengan cara mengejut . Dan aku ternampak ada satu komen ini , ia sangat pelik .

' selamat pulang sayang . aku tunggu saat kita bersama suatu hari nanti '

Aku hanya mengendahkannya . Tashape-shape yang komen tah . Abodo bodo je . Gambar profile tak ada , username pon guna nombor dan tiada sebarang gambar pon dimuat naik olehnya .

Jihyo Pov's

Sementara tunggu giliran pelari pecut memulakan acara dipadang , Jihyo yang sedang membelek telefon pintarnya itu terus ternampak satu gambar .

" Eh macam kenal je tempat ni " gumam Jihyo perlahan . Dia mengstalk instagram tersebut dan itu ialah Tzuyu! Dia mai sini dok nengok aku ? Aku terharu arr .

Pada masa itu juga , Jihyo terperasan satu komen digambar Tzuyu itu . Dia pada mulanya memang tidak dapat mengecam ayat tersebut tetapi berulang kali dia membacanya ,

' Ini Rowoon . Aku kena selamatkan Jihyo sebelum dia pula mangsa si Rowoon itu ' bisik Jihyo didalam hati .

*******************************

Setelah pengumuman itu diberikan , Jihyo dinomadkan sebagai Juara suka sea pada tahun 2017 ini..

Ketika itu juga Tzuyu berasa amat berbangga dengan pencapaian rakannya itu .

Ketika berada di rest room , Tzuyu yang berpakaian cap dikepala dan memakai cermin mata rayband itu sedang memerhatikan Jihyo dari jauh dan Jihyo mempunyai firasat yang dia sedang diperhatikan .

Jihyo melilaui mencari orang tersebut . Mungkin orang yang dia kenal ?

Bersambung...

Coming Up ;

" Tzuyu ? "
" Sorry , I'm Christine Kim "

Nanti-nanti aku sambung . Nak terlelap sangat ni 😂

I MISS YOU [S1+S2]Where stories live. Discover now