Part 16

46 4 0
                                    

Jihyo Pov's

Setelah puas aku mengekori orang yang memerhati aku tadi , tanpa membuang masa aku menegurnya . Ye aku sangat kenal perempuan ini . Perempuan gila yang cuba tinggalkan aku 2 tahun yang lepas .

" Tzuyu "

Langkah Tzuyu terhenti apabila namanya diseru . Langsung dia tidak mahu memandang kebelakang . Takut dicam oleh orang tersebut . Tetapi Jihyo sudah pon kehadapan menghadap muka kawan baiknya itu .

" Woi Tzuyu! " tegur Jihyo semula . Tegur-tegur taknak sahut . Jilake betul terpaksa cakap kasar .

" Sorry , I'm Christine Kim "

" Ouh bapak kau lah. Baru duduk Amerika tu 2 tahun nak berlagak Christine bagai . Sila meninggal woi " kata Jihyo dengan penuh menyampah melihat perubahan sarkastik ala minah salih ni .

" Bodoh lah kau! Macam mana kau boleh cam aku ? " tak dapat nak sorok identiti lagi , dia dah dicam .

" Aku bukannya pelupa . Body kau aku cam sangat lah "

Ouh ayat itu sangat lain macam .

" Kau gatal itu sebab semuanya kau tahu . Pergi hafal body bangla sana " kata Tzuyu dengan pandangan yang tidak dapat ditafsir .

" Ouh btw , aku akan tunaikan janji aku disebabkan kau dah dapat apa yang aku nak , dan aku comeback semula ke Korea "

" Ouh ini sangat indah . Finally , my friend is back!!!! " Jihyo menjerit lalu memeluk Tzuyu kerana terlampau gembira dengan berita yang telah disampaikan oleh Tzuyu .

*****************************

" Tzuyu "

" What ? "

" Kau tak de rasa nak jumpa appa kau ? Kau tak kesian ke dekat dia ? "

" Belum masanya lagi kot "

Perbualan mereka terhenti disitu apabila ternampak Baekhyun sedang memasuki kedai 24 jam itu . Jihyo pula keluar untuk ke kedai sebelah . Entah apa yang nak dibeli ntah .

Ketika Baekhyun ingin mengambil keropok Twisties , dia berlanggaran dengan seorang gadis yang juga sedang mengambil keropok tersebut .

Baekhyun memandang kearah wajah perempuan . Oh indah pandangan .

Itu adalah Tzuyu.

" Tzuyu "

" Se-se senior ? "

" Buat apa dekat sini ? "

Seperti dijangka , soalan begitu sering dilontarkan . Sudah terang menderang itu adalah kedai semestinya membeli barang . Soalan sangat bodoh apakah ?

" beli barang "

" Boleh kita bercakap sekejap , Tzuyu ? "

" Err boleh "

***********************

" Apa yang senior nak cakap ? "

" Tolong jauhi Rowoon "

" Kenapa ? Saya belum jumpa dia lagi "

" Dia psiko . Dia penyebab Suzy mati "

" Karut je ni . Saya tak percaya langsung yang Rowoon sanggup buat macam tu . Kita tak boleh tuduh sembarangan "

" It's up to you nak percaya or tak . Tapi tolong hati-hati dengan dia walaupon senior aku tahu kau memang crush dekat dia "

Tzuyu terdiam seketika .

********************************

Tzuyu asyik memikirkan ayat Baekhyun sebentar tadi . Muka baik macam tu boleh jadi pembunuh ?

I MISS YOU [S1+S2]Where stories live. Discover now