" Lepaskan omma , appa "
" Ok , Jung Krystal aku ceraikan kau dengan talak 1 " sekali lafaz sahaja Kai mengungkapkan kata ceraian kepada Krystal .
" Kita jumpa dekat mahkamah ye " kata perempuan simpanan Kai .
*********
Selepas selesai kes penceraian Kaistal , Kai terus pulang tanpa mahu ingin mengambil tahu tentang bekas isterinya itu .Krystal sedih terkenangkan masa lalunya bersama bekas suaminya itu . Dugaan demi dugaan yang telah menimpa hidup Krystal . Mula-mula Tao kemalangan sehingga menyebabkan kematian selepas ditinggalkan oleh suami yang telah dia cintai selama bertahun-tahun itu .
" Omma , lupakan tu semua . Kita mulakan hidup baru " kata Winwin yang perasan akan perubahan omma sejak didalam bilik itu tadi .
" Winwin Tzuyu , kita pindah ke San Francisco ye ? Kita duduk dengan grandma and grandpa " kata Krystal sambil menayang senyuman palsunya .
" Kalau itu keputusan omma , Tzuyu dan winwin oppa tak kesah " jawab Tzuyu
" Nae! Winwin pon tak kesah "
jawab Winwin pula .***********
" Jihyo shi , mian tau " Tzuyu mengenggam tangan sahabat baiknya itu . Jihyo pula yang pelik melihat sahabatnya itu tiba-tiba sahaja mengenggam tangannya .
" Waeyo ? "
" Aku akan pindah ke US ikut omma aku tinggal dengan grandma and grandpa aku . Kau pon tahu kan sebab apa ? Aku harap kau faham . Maafkan aku tau sebab aku banyak buat silap dekat kau "
" No ! Kau dah janji taknak tinggalkan aku Tzu " Jihyo sudah mengalirkan air mata setelah mendengar penjelasan sahabat baiknya itu .
" Aku minta maaf sangat-sangat "
Rowoon yang ingin melalui kawasan itu terus berhenti setelah terdengar perbualan Tzuyu dan Jihyo itu .
Apa yang dia tahu dia tak perlu masuk campur dengan orang yang tiada kena mengena dengannya . Tapi disebalik hatinya ingin juga menghalang
***************
" Jihyo shi jaga diri tau " pesan Tzuyu
" Ok " balas Jihyo dengan nada yang sedih .
" Sir , jaga tau kawan baik saya ni . Jangan bagi dia ponteng training . Ingat tau Ji , pastikan dapat 1st place . Kalau kau dapat tunaikan hajat aku ni , aku pindah korea balik " Tzuyu melafazkan hajatnya ingin melihat sahabat baiknya itu menang acara larian dan menjadi atlet kebanggaan negara . Disebaliknya itu , berat untuk dia meninggalkan Korea dan sahabat baiknya itu .
************
Rowoon sudah hilang arah . Dia menyesal dengan keputusan bodohnya itu .
' tak apa Tzuyu . Suatu hari nanti kau milik aku '
Eh bukan senior baek yang psiko ke ? Eh Rowoon dah jadi psiko ? Eh eh 🍒💣 Senior baek mcm tak muncul dah ? Dia dah graduated! 🌚 yeah dah sihat otak pon berkembang balik sejak dah sekolah ha jarang lah update dari tak update langsung
YOU ARE READING
I MISS YOU [S1+S2]
Romance++ Season 2 is coming . " Tak semua kenangan yang kita ada indah " " Saya sayangkan awak . Tolong jangan tinggalkan saya lagi " " Terima kasih sebab masih sudi nak bersama dengan aku " " huh nak beranak " Heh akhirnya aku pandai buat sinopsis r...