Part 35

39 1 0
                                    

Hampir seminggu Jaehyun elakkan diri dia dari berjumpa dengan Jihyo . Sebab apa ? Sebab takut tak mampu nak move on . Cinta dia sudah separuh mati terhadap Jihyo tapi itu semua mimpi bagi Jaehyun sekarang .

Bahagia dengan Nct pon dah cukup walaupon terpaksa berhimpit dalam 15 orang . Takpe , Soo Man bagi rumah besar dekat diorang .

" Yah Jaehyun , dari kau mengangkang je baik tolong hyung belikan rempah untuk masak kari ni " kata Taeyong yang sudah bercekak pinggang tu . Bengang betul dia dgn si adik tu . Tahu lah baru lepas broken tapi tak payah tunjuk pemalas dia tu .

" Alah malas lah " Jaehyun yang sedang enak menikmati snack sambil melayan Temperature Of Love itu menunjukkan sikap malasnya sejak akhir-akhir ini .

" Malas ? Kalau macam tu aku pon malas nak masak "

" Yelah! Nak beli lah ni! Duit ? "

" Duit kau lah dulu . Nanti aku bayor balik "

" Jinjja hyung?! Tak ada duit lah " rengek Jaehyun . Tipu . Aku baru bagi korang gaji ea .

Tak mo tipu tak mo

**************************

" Jaehyun "

Jaehyun terus menoleh kebelakang apabila terdengar dirinya dipanggil seseorang .

Dan dia memusing semula kehadapan dan teruskan langkahnya untuk pulang kerumah .

Buat apa nak tunggu ? Baik jalan terus .

" Jung Jaehyun! Nado saranghaeyo ! Neomu neomu neomu saranghae " jerit Jihyo sekali lafaz lalu memejamkan matanya berharap lelaki yang dipanggilnya sebentar datang kearahnya .

Jaehyun yang mendengar jeritan itu terus melompat kegembiraan. Tak jadi nak move on LOL

Jaehyun terus melangkah kearah Jihyo dan terus menerkam bibir mulus gadis tersebut . Naisssss lipbalm strawberry i like it

" Saya baru nak move on tau awak dah balas cinta saya pulak " kata Jaehyun lalu tersengih .

" Kenapa kau hilangkan diri dari aku ha?! Aku rindu kau tahu tak . Aku kemurungan dalam bilik selama seminggu sebab rindukan kau . Aku tunggu kau call tapi satu panggilan pon aku tak dapat . Bebelan oppa aku pon aku tak layan tahu sebabkan aku fikirkan kau setiap hari . Tak pernah sesaat pon aku tak bayangkan kau " bebel Jihyo . Airmata nya laju sahaja meluncur keluar .

" Aip aip tak mo kau aku lagi . Nanti saya kiss awak baru tahu . Stop crying sayang " ahh sweetnya dia

Wahhhhh

" Habistu nak panggil apa lagi ? Kau aku gempak apa? "

" Emm kita abi ami ? "

" No no "

" Papa mama ? "

" Sejak bila kita ada anak ? "

" Bie sayang ? "

" Eiii geli "

" Dinda kanda ? "

" Gilalah! Tukar tukar "

" Wife husband ? "

" Tak kahwin lagi jadi jangan nak gatal panggil wife husband "

" Ok lah cinta dengan hati ? "

" merepek ape kau?! "

Chupp!

" Yah kenapa cium mulut saya ?! "

" No kau aku anymore sayang " tegas Jaehyun .

" Ok lah Jung Jaehyun , sekarang ni saya rasa better kita macam biasa je lah " kata Jihyo

" No . Nak panggilan jugak " Jaehyun sudah menarik muncung . Ei sumpah gedik!

" Oppa sayang je lah erk ? "

" Erm ok cun . Jihyo sayang , awak dah bersedia ke nak jadi Jung Jihyo ? Saya dah lama tunggu ni . Lagipon kita pernah ehem kan "

" Hish tak payah bukak cerita boleh ? Oppa . Sayang rasa kita ambil masa dulu boleh kan ? Kita kena settle kan hal Tzuyu dulu " pujuk Jihyo .

" Hm , tak rasa ke rancangan kita ni bahaya ? "

" Ani! Yang penting sekarang Tzuyu selamat "



Malas nak update panjang² . Series aku cakap cerita ni mmg pnjg dan banyak part 🌚 ko tunggu aku hbiskn final exam dulu . Tapi final exam tak start lgi 😂😂😂

I MISS YOU [S1+S2]Where stories live. Discover now