"Lepas ni mesti isteri encik cari encik"
*
"Encik kena jaga-jaga. Kalau dia tahu apa masalah encik, dia akan tinggalkan encik."
*
"Kalau encik tak percaya, encik boleh tengok sendiri lepas ni."
*
"Saya bukan nak menghancurkan rumahtangga encik. Tapi inilah yang berlaku kepada pesakit-pesakit lain."
*
"Saya harap encik dah bersedia."
Harris terus bangun daripada tidurnya. Peluh sudah mula membasahi tubuhnya. Bajunya yang berwarna putih telah melekap di tubuhnya sehingga menampakkan susuk tubuh sasa Harris.
Dadanya berombak kencang seperti berlari 1000 meter. Harris memandang hadapan dengan pandangan kosong. Fikirannya kosong. Benar-benar kosong. Kenapa mimpi tu menjadi mimpinya pada malam ini? Kenapa kata-kata doktor itu terngiang-ngiang di fikirannya sampai begini teruk sekali? Kenapa?
"Abang..kenapa ni?" Tiba-tiba sebuah suara menegur Harris. Harris segera menoleh memandang Husna lalu tubuh Husna ditarik ke dalam dakapannya tanpa sebarang kata. Husna yang masih mamai terpinga-pinga namun dia membalas pelukan Harris. "Abang okey tak? Kenapa ni?" Soal Husna risau di sebalik pelukan Harris.
Harris menggeleng lalu melepaskan pelukan. Pipi Husna dicengkam lembut lalu bibir Husna dikucup lama. "I love you. Really love you. Please don't ever leave me even many things will happen in the future."
"I'm not leaving you husband. I'm not as long as you are my husband. As long as Muhammad Ifhzan Harris bin Dato' Irsyad Hafiz is my husband."
Husna membalas kucupan Harris lama. Niat, nak tenangkan Harris okey. Harris mengangguk lalu mengusap rambut Husna. Husna memandang Harris dengan penuh rasa tertanya-tanya dan kasihan. Kenapa dengan Harris sebenarnya?
"Abang, tukar baju eh. Badan abang dah berpeluh sangat tu. Aircond tak cukup sejuk ke? Nak sayang turunkan suhu lagi?" Husna sudah berura-ura untuk bangun mencapai alat kawalan aircond. Harris menahan tangan Husna lalu menggeleng. "It's fine honey. It's fine." Husna kembali duduk di sebelah Harris.
"Okey tapi abang tukar baju eh? Baju abang dah basah. Nanti masuk angin pula badan tu."
Kali ini, Harris mengangguk. Husna segera mengambil baju tidur Harris yang baru bersama tuala. "Abang nak Husna buat ke abang buat sendiri?"
"Husna buat boleh?"
Husna mengangguk lalu membuka baju Harris. Pelik. Kenapa basah sangat badan Harris ni? Berpeluh banyak sangat ni. Husna mengelap peluh Harris menggunakan tuala lalu baju dipakaikan ke tubuh Harris. "Abang tidur dulu eh. Husna nak letak baju ni kat bakul jap."
Harris menahan tangan Husna lalu menggeleng. "Abang nak tidur dengan Husna."
"Tapi baju ni--"
"Letak je kat bawah."
"O..okey.." Husna meletakkan baju tadi di bawah seperti yang disuruh oleh Harris. Dia baring di sebelah Harris seperti biasa, dia akan memeluk Harris. Tapi, Harris menukarkan posisi Husna. Dia sendiri yang memeluk Husna dan meletakkan kepala Husna lebih tinggi berbandingnya. Harris menyandarkan kepalanya di atas perut Husna. "Please rub my hair."
"Okay."
Husna menggosok rambut Harris perlahan-lahan sehingga Harris tertidur. Husna mengucup ubun-ubun Harris apabila dia telah yakin Harris telah tidur. "Husband, apa yang jadi?" Soal Husna sendirian lalu memegang wajah Harris. Bibirnya bersatu dengan Harris dan perlahan-lahan air mata jatuh. Terlalu risau dengan keadaan Harris.
YOU ARE READING
Psycho Of Love
Romance[ The Great Writer Winner Novaestar Award 2017 ] "Senior...tolong lepaskan saya.." "Shhh my love" Dia bukan lelaki perfect. Dia gila. Dan dia psiko. Psiko akan kau. ⚠WARNING ONLY 15+ CAN READ THIS⚠ Start Publish: 21/12/2016 End Publish: 31/12/2017 H...