#31

76.3K 3.2K 550
                                    

SEBELUM KORG BACA, THIS COVER YANG WARNA HITAM NI. DAH LAMA SIKIT DAH ACTUALLY DIBUAT OLEH HinyDyaa

By the way, enjoy reading!






Harris menolak daun pintu pejabat dengan kasar. Dia masuk dengan langkah terburu-buru akibat dia risau dengan kecemasan kali ini. Kalau ada kecemasan, maksudnya memang ada. Sejurus dia tiba di pejabat dirinya sendiri, dia ternampak beberapa orang arkiteknya sendiri sedang berbincang sesuatu dengan serius bersama ayahnya.

"Assalamualaikum," tegur Harris apabila dia melangkah masuk. Kotnya dibetulkan sedikit dan dirapikan lalu wajahnya diketatkan sedikit. Heh. Ini memang dirinya yang sebenar. "Waalaikumsalam." Jawab mereka serentak. Ayahnya dan beberapa orang arkitek tadi menoleh memandang Harris lalu berdiri.

Harris berjabat tangan dengan mereka lalu duduk bersebelahan ayahnya. "Anything that I can help you?" Harris menikam anak mata seorang demi seorang arkitek. Nampaknya, taktik ini amat berjaya untuk menggerunkan mereka. Muahahaha.

"Actually, there's something wrong with our project Mr.Harris."

"What is that?"

"Our supplier which is already agreed to supply concrit (?) gave us low quality of concrit eventhough we already paid for the most quality concrit. (?)"

Harris mengangguk-angguk mendengar luahan salah seorang daripada mereka. Namun, dia hanya beriak tenang. Bagi dia, itu benda kecil dan mudah untuk diselesaikan. "Ask them to pay back or give us the right concrit. (?)"

"They won't Mr.Harris. They said that our budget is not enough to pay the project's stuff."

Harris tersenyum sinis. Memang nak kena pembekal kali ni. "Tell them to meet me. This is not a question but this is an order. If they won't, I will sue all of them."

"Okay Mr.Harris. Thank you so much for having discussion with us."

"Sure. It is all about my project too."

"Kami minta izin dulu tuan muda, dato'," Harris mengangguk lalu berdiri. Dia memasukkan tangan kirinya ke dalam poket seluar. Huluran para arkitek tadi disambut dengan baik walaupun mukanya hanya memberikan senyuman tipis. Entah ikhlas ke tidak tu.

Apabila mereka beredar, Harris memandang ke arah Dato' Irsyad. Sudah lama rasanya tak jumpa ayah sendiri. Mungkin ini masa yang sesuai untuk dia berborak dengan ayah dia. Harris duduk kembali namun dia duduk berhadapan dengan Dato' Irsayd.

Kotnya yang masih tersarung kemas di badan dibuka lalu diletakkan di sofa. "I have something to tell you," seperti biasa, anak matanya akan menikam anak mata orang lain. Kali ini, anak mata Dato' Irsyad yang jadi mangsa. "What is it son?"

"Husna. Dia mengalami amnesia."

"What?!" Terkejut Dato' Irsyad mendengarnya sampaikan dia terjerit. Hampir sahaja dia berdiri tadi namun dia masih boleh kawal diri. "How it could be?!" Jujur, Dato' Irsyad marah gila dengan Harris. Macam mana Husna boleh amnesia? Mesti Harris ada buat sesuatu dekat Husna. Kalau tak buat pun, Harris mesti tak jaga Husna.

Kan?

Harris mengeluh pendek lalu menggeleng. "I already predict that this will happen," pelipisnya dipicit perlahan. "Ayah, Husna kena amnesia sebab dia kena hentakan dekat lantai. At first, memanglah tak ada effect sangat tapi bila dah terlalu kerap, dia bagi effect yang besar."

"Apa yang kamu dah buat kat dia Is? Ha? Apa?!" Nada Dato' Irsyad kian meninggi. Bapa dengan anak sama je. Pantang betul kalau nak buat hightnote ni. Baguslah. Harris boleh masuk AF yang bapa dia pula boleh masuk Kilaun Emas.

Psycho Of LoveWhere stories live. Discover now