Kapitel tjugoett

665 36 4
                                    

Oscar låg i min famn där vi låg i hans säng. Vi hade legat så länge. Det enda vi hade gjort i någon timme nu var att köra någon dum lek han hade hittat på. Det var någonting med Oscar och fåniga lekar; han älskade dem. Den här leken gick endast ut på att fråga varandra frågor som involverade favoriter. Om han bara var galet uttråkad eller faktiskt var intresserad av att få veta mer om mig visste jag faktiskt inte, och hade inte heller någon stor anledning till att undersöka det mer heller.

"Favoritfärg?" sa han som nästa fråga medan han lätt lekte med mina fingrar.

"Blå. Marinblå för att vara exakt", svarade jag då. "Favoritdjur?"

"Hund, hund alla dagar i veckan", utbrast han utan att ens tänka efter.

Ett skratt lämnade mig. Jag lät mina läppar träffa Oscars ena tinning. Han såg upp mot mig med ett leende och tindrande ögon. Enkelt tryckte jag min näsa mot hans. Han skakade snabbt på huvud vilket resulterade i att våra näsor snabbt gneds mot varandra.

"Favoritmat?" frågade han när han var klar med sitt lilla arbete.

"Allt som inte är fisk. Jag hatar fisk", muttrade jag. "Favorithögtid? Nej, det kan jag svara på själv. Julafton."

"Så du lyssnar på mig", sa han glatt. "Det är ju positivt."

Jag log trött. Det hade äntligen blivit fredag, vilket självklart betydde helg. Hela den avslutade veckan hade varit alldeles för ansträngande. Förut hade jag inte haft alldeles för mycket arbete att göra, men nu verkade det som att allting kom på en och samma gång. Mina ögon gick igen om vartannat.

"Kan vi inte göra någonting annat?" frågade jag innan jag gäspade. "Typ titta på en film."

Oscar tittade på mig och nickade. Vi öppnade våra munnar samtidigt och fick ur oss "Disney" samtidigt, vilket fick oss båda att skratta. Oscar klängde sig lätt ur min famn för att dra upp sin dator från golvet. Han loggade in på sitt Netflix-konto och valde en film. Han la sig bekvämare i min famn, lät sitt huvud läggas under min haka, vilket var ett bekvämt huvudstöd för mig. Mina armar låstes om hans mage. Våra ben låg i en stor knut bakom datorn.

Det var lite roligt att vi båda älskade Disney-filmer så mycket som vi hade gjort. Någon gång hade vi haft den diskussion om vilken som var den bästa, men kom inte fram till något bra svar. Allt slutade med att vi bara kom på fler och fler som vi pratade positivt om. Det verkade som att det inte fanns en enda dålig Disney-film, men det gjorde inte mig någonting alls.

Oscar drog till i täcket under oss, slet till ännu en gång och fick loss det. Han slängde det över oss båda. En kylig vind lämnade den efter sig när den flög över oss. Jag huttrade till och tryckte mig närmare min pojkvän.

Vi låg där i Oscars säng i flera timmar, tittade på film efter film. Det verkade som att vi kunde göra det hela dagen, vilket egentligen inte skulle göra mig någonting. Men efter den fjärde filmen så kände jag hur stel jag hade blivit i hela kroppen när jag försökte sträcka på mig. Det kunde höras hur flera ben knäcktes, vilket skrämde slag på mig varje gång. Oscar svängde runt på mage och så att han kunde titta på mig utan problem.

"Jag ska till Karolinska nästa vecka", sa han. "De ska se till så att mitt ben har läkt rätt."

"Då finns det i alla fall någonting positivt med den veckan", mumlade jag och försökte dämpa en gäsp.

Det var som att min gäsp smittade av sig, för bara någon sekund senare så gäspade även Oscar. Vi fick ur oss ett fniss båda två. Oscar böjde sig närmare mig och tryckte sina mjuka läppar mot mina. När hans läppar släppte mina så fortsatte han att utforska mitt ansikte. Kysste min näsa, mina båda kinder, min panna, min haka, till och med mina ögonlock. Tillslut satte jag handen framför hans ansikte för att få honom att sluta upp för en sekund eller två.

"Vad är klockan, förresten?" frågade jag när jag tog bort min hand från hans vackra ansikte.

Oscar lutade sig mot nattduksbordet och låste lätt upp sin telefon, vars låsskärm pryddes av en bild av oss två. Den digitala klockan visade 20:14.

"Vänta är klockan redan så mycket?" utbrast Oscar förvånat. "Då har vi ju slösat hela dagen här i sängen."

"Det är värt det, jag förtjänar det känner jag", gäspade jag.

"Ska vi köpa lite hämtmat då?" frågade han sedan. "Jag är vrålhungrig och klockan är alldeles för mycket för att kunna göra någonting själv."

"Plus att du inte kan laga mat", la jag skadeglatt till.

Oscar himlade med ögonen innan han reste sig från mig. Han tog sin telefon i handen och knappade snabbt in något nummer innan han försvann ut från sovrummet. Jag orkade inte ens resa mig ur sängen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Sängen är världens största magnet. Allt blev ju bara värre om man hade legat där en hel dag och egentligen bara blivit tröttare och tröttare.

-

Hallihallå! Hur är läget med er?

Det känns nästintill som det där "hallihallå" har blivit som en catchphrase, haha...

Idag går jag åtta timmars skoldag, 08:30 - 16:30. Hur länge går ni i skolan idag? Vad blir det för lunch? Vad är det bästa ämnet ni har idag?
Många frågor idag, men vi kör på det! Skriv en kommentar och berätta, jag är nyfiken :)

I lördags var det Kulturnatten här i Uppsala. Googlade precis på det och upptäckte att det faktiskt är ett kulturevenemang i flera mer städer. Har ni Kulturnatten där ni bor?
I vilket fall så var jag och träffade två kompisar, vi var på en liten konsert som en av mina andra kompisar hade tillsammans med sin kör innan vi gick och åt på en väldigt bra restaurang! Och herregud vad det spöregnade igår... Att åka hem med buss kvart över tio när det spöregnar är inte det roligaste, så att säga.

Jag skulle faktiskt vilja säga att jag har mått ganska bra på sistone, om jag får säga så. Jag har lagt ner tid på att göra det jag vill, och jag känner mig inte galet stressad - än - tack och lov. Men, jag har faktiskt en tanke om att jag inte kommer ha massor med prov i år, med tanke på att det mesta jag kommer göra nu i tvåan är att hålla på med min inriktning - media - vilket är mestadels praktisk. Det kommer bli skönt, om det är som jag hoppas.

Jag borde nog gå upp och göra mig i ordning så att jag inte hinner göra mig klar innan bussen åker utan mig, hehe.

Hoppas ni får en bra dag! Ta hand om er och varandra. ❤️

Kramar till er alla!! ❤️❤️

The Car Crash » foscarWhere stories live. Discover now