Kapitola 4

2.8K 113 1
                                    

Zatímco Harry a jeho přátelé se odpojili cestou a zamířili ke svým ložnicím, Polyxena s ředitelem došla až ke dvěma chrličům. "Šumivé bzučivky." Řekl Brumbál a chrliče se rozestoupili. Vystoupali po točitých schodech do ředitelny. Byla to kulatá místnost, ve které bzučelo nebo svítilo mnoho zvláštních přístrojů a kolem dokola visely obrazy bývalých ředitelů a ředitelek. Zastavila se před Phineasem Nigellusem. Díval se na ni s trochou hloubavosti a pak se jeho tvář náhle rozjasnila. "Ty musíš být Raddleová. Jsi strašně podobná svému otci." "Já vím." Usmála se. "Byl to vynikající student, pravý zmijozelský." Zavzpomínal Nigellus. "Polyxeno?" Brumbál sundal z police starý záplatovaný klobouk. "To je Moudrý klobouk. Zařadí tě do koleje." Vysvětlil jí Brumbál. Koleje samozřejmě znala. Havraspár, Mrzimor, Nebelvír a Zmijozel. Sedla si na stoličku, kterou Brumbál vyčaroval, a přes uši jí spadl Moudrý klobouk. "Á, Raddleová, nejmladší výhonek Zmijozelova rodu. Tak co s tebou... máš touhu ukázat co dokážeš, zrovna jako tvůj otec. A taky máš odvahu, o tom žádná... ani hlavu nemáš špatnou, no, ale kolej může být jen jedna. Ať je to tedy, NEBELVÍR!" Poslední slovo vykřikl klobouk tak, aby ho slyšela celá ředitelna. Ozval se potlesk, do kterého se přimíchával zmatený šepot. I Polyxena byla zmatená. Brumbál jí sundal klobouk, a ona se na něj zamyšleně podívala. "Zavedu tě do tvé ložnice." Usmál se na ni Brumbál. Vrátili se zpět po točitém schodišti a dlouhými chodbami hradu došli ke dveřím, které se od ostatních lišily jen cedulkou. Minerva McGonagallová, zástupkyně ředitele. Brumbál jemně, jen kloubky prstů zaklepal a čekal na odpověď. Po chvíli se dveře otevřely. Profesorka McGonagallová byla vysoká, přísně vyhlížející žena v hranatých brýlích. Byla plně oblečena, navzdory tmě, která panovala na školních pozemcích. Polyxenu náhle napadlo, kolik muselo uplynout času, kolik je vlastně hodin? "Profesore Brumbále, přejete si?" Zeptala se. Bylo vidět že je zmatená. "Minervo, dovol abych ti představil nejmladší přírůstek do tvé koleje. Polyxena Elladora Radlleová. Slečno Radlleová, profesorka McGonagallová je ředitelkou nebelvírské koleje." "Ale... myslela jsem... je to jisté, Albusi?" " Moudrý klobouk vykřikl kolej na celou mou pracovnu. Slyšeli ji všichni mí předchůdci. Můžeš se jich zeptat." "Ne, to ne. Věřím ti jen... mě to překvapilo, nic víc." "Nečekala jste že Zmijozelův potomek skončí v Nebelvíru, že profesorko?" Ozvala se Polyxena. "Ne. To nečekal asi nikdo z nás. Pojďte, zavedu vás do nebelvírské společenské místnosti." Profesorka se kývnutím rozloučila s Brumbálem, který se  usmál na Polyxenu a vydal se zpět směrem, odkud přišli. Polyxena následovala profesorku McGonagallovou jinými chodbami až k obrazu Buclaté dámy. "Medosavka." Řekla profesorka a Buclatá dáma se odklopila. Za ní se objevil klenutý průchod do jasně osvětlené místnosti. Prošly a uvítalo je překvapené ticho. Všichni studenti se zastavili tak jak byli a jen zírali na bledou, poměrně vysokou černovlásku s očima v neobvyklém odstínu modré. Nelíbilo se jí jak na ni zírají, ale otec ji naučil nedávat najevo pocity.  Všimla si Harryho, jak s brkem nad částečně popsaným pergamenem strnule zírá, stejně jako ostatní. Profesorka McGonagallová si odkašlala. "Toto je Polyxena Raddleová. Před chvílí byla Moudrým kloboukem zařazena do Nebelvíru. Očekávám, že brzy zapadne do kolektivu. Slečno Grangerová?" "Ano, profesorko?" Vytrhla se Hermiona z transu. "Byla byste tak laskavá a ukázala slečně Raddleové její ložnici? Prozatím bude spát s vámi." "Jistě, profesorko." Kývla Hermiona a naznačila jí, aby ji následovala. Profesorka McGonagallová odešla.

Jeho DceraKde žijí příběhy. Začni objevovat