Kapitola 28

1.3K 71 3
                                    

Harry k Polyně zklamání knížku dlouho nevytahoval. Až když byla místnost skoro prázdná, vytáhl ji a zamyšleně si ji prohlížel, prolistoval ji, a když zvedl brk a chtěl ho namočit do kalamáře, ozval se Ron. "Harry, hoď to do ohně. Je to prázdné, prostě se do toho nikdo neobtěžoval nic psát." K Polyxenině obrovské úlevě Harry zavrtěl hlavou. "Kdo ze studentů by měl padesát let starý deník? Mě by zajímalo, proč ho někdo splachoval." Poly stěží skryka úsměv. Ať to byl kdokoli, moc se nepoučil. "Můžu?" Natáhla k Harrymu ruku. Ten jí deník mlčky podal. "Vauxhallská... takovou ulici neznám. Nikdy jsem v mudlovském Londýně nebyla. Ne jen tak." Nikdo nevyslovil, při jakých příležitostech se dostala do mudlovskeho Londýna.Vzpoměla si na Edgara Bonese. Ten žil v Londýně. Otočila deník a přejela prstem po jeho přední straně. Prolistovala ho jako předtím Harry. "Má zvlaštní magii. Harry má pravdu Rone, není to obyčejný deník." Vrátila ho a Harry vrhl po Ronovi vítězný pohled. "Půjdu spát." Zvedla se a zamířila do dívčích ložnic.

•••

Druhý den, cestou na hodinu přeměňování, Harrymu náhle praskla taška. Že to nebylo jen tak, ukázal vzápětí Malfoyův hlas. "Hej, Pottere! Koho napadneš příště?" "Koho on, to nevím, ale já tebe." Nedala Polyxena Harrymu šanci reagovat. Ten ji s povděkem nechal, spravil si tašku a začal do ní spolu s Ronem sklízet své věci. "Tebe se nikdo na nic neptal, Raddleová." "Tvoje smůla, Malfoyi. Pořád tě nikdo nevychoval, bacha abych to nezkusila já." Zavrčela. "Pojď Harry." Kývla a spolu s kluky odešla.

•••

Když se druhý den Médeia vrátila z lovu, Pol už na ni čekala. "Ccco ssse děje?" "Našla jsem ten deník. Má ho Harry Potter." Sykla Pol hadí řečí. "A ty chccceššš, abych ho přinesla." "No, já tam nemůžu." Pousmála se Pol. Médeia se nadzvedla a chvíli se kývala sem a tam, dopředu dozadu. Nakonec se se zřejmou nechutí odplazila. Polyxena zůstala sedět na posteli a netrpělivě čekala na její návrat. Aby zakryla svou nervozitu před případnou spolubydlící, otevřela knihu o lektvarech, kterou si půjčila z knihovny. Po chvíli se rozrazily dveře a k Polyxenině překvapení dovnitř vrazila Parvati Patilová. "Hermiona je zpátky!" Vykřikla nadšeně. "Super." Polyina reakce byla trochu nejistá, neboť stále vstřebávala Parvatin příchod. "Ehm... kde je?" "Nejspíš u skleníků. Za chvíli je bylinkářství. Tak já letím." Parvati popadla učebnice bylinkářství a vyběhla z pokoje. Ještě než zavřela dveře, protáhla se dovnitř Médeia. Bez deníku. "Není tam. Ale mají tam pěkný sssvinčík."

Jeho DceraKde žijí příběhy. Začni objevovat