"Svinčík?" Zamyslela se Polyxena. V zápětí zaslechla dupot ze schodiště ke klučičím ložnicím. Seběhla dolů a stihla zahlédnout Nevilla mizícího v průchodu Buclaté dámy. Sedla si do nejbližšího kresílka a ignorovala skupinku prváků, která si kvapem odsedla. Za chvíli se Neville vrátil, v těsném závěsu s Harrym a Ronem. "Co se děje?" Zeptala se se zvednutým obočím. "Někdo byl v naší ložnici." Vysvětlil jí Ron. "Bóže." Odfrkla si a vydala se za nima. Jen vstoupila do ložnice, bylo jí jasné, že slovo svinčík je na místě. Zutrhané závěsy Harryho postele ležely na jedné hromadě s vysypanými polštáři. Na posteli se kromě zbytků deky válely i učebnice, stejně jako na zemi. Kufr byl otevřený a jeho obsah rozházený snad všude. Harryho noční stolek měl vysypané šuplíky, a jeho hábity měly obrácené kapsy, pokud měly tolik štěstí že neskončily na zemi. "Někdo tu něco hledal." Prohlásil Ron. "Nepovídej. Odfrkla Pol. "Chceš pomoct uklidit, Harry?" "Asi jo, dík." Pol se pousmála. "Reparo." Závěsy se zvedly a vrátily se na své místo na posteli. Ron mezitím vrátil do původního stavu deku a polštáře, a Harry začal sbírat své věci. Neville se rychle vytratil na hodinu bylinkářství. Náhle se Harry zarazil. "Raddleův deník je pryč." "Čí že?" Zeptala se překvapeně Pol. "Víš, jak sis včera šla lehnout, tak jsem do něj zkusil psát, ale to moje písmo zmizelo a objevilo se tam něco jiného. Ten deník patřil nějakému Tomu Raddleovi a prý ví kdo otevřel Tajemnou komnatu Zmijozelu." Pol si pomyslela ze to jsou dva. "Náhle se rozezněl zvon. "Sakra, bylinkářství!" Vykřikla Pol a rozběhla se pro učebnice. Stihla to tak akorát, kluky dohnala u vchodu na školní pozemky. Do skleníků se přihnali úplně uřícení a sotva ze sebe dostali omluvu, než se postavili ke svým květináčům.
•••
Když se konečně mohl Harry, Polyxena, Ron a Hermiona věnovat ztracenému deníku, byl již večer. "Byl to někdo z Nebelvíru. Nikdo jiný nezná naše heslo." Pronesla právě Hermiona, aniž by zvedla hlavu od pojednání na astronomii, které právě psala. Pol ani nezvedla hlavu. Jen odbroukla na souhlas a dál bojovala s Jupiterovými měsíci. "Nesnáším Astronomii..." zavrčela a zalistovala v učebnici. "Sláva zřejmě není všechno, slečno Raddleová." Napodobil Harry profesora Snapea tak věrně, že se všichni ohlédli. Poly jen vzhlédla a ušklíbla se. "Na to tě užije." "Jo. Jako Freda a George." Šklebil se Harry. "A ten deník?" Vrátila se do reality první Hermiona. "Už jsme ti to říkali. Někdo vlezl k nám do ložnice a ukradl ho. Co chceš ještě slyšet?" Zeptal se Ron podrážděně. "Klid, lidi. Myslím že takhle se nikam nedostaneme. Mohl to být kdokoli." Ozvala se Polyxena a znovu se sklonila nad úkolem.
ČTEŠ
Jeho Dcera
FanfictionPolyxena byla zabita když Voldemort padl. O deset let později ji z mrtvých přivolá chlapec, který přežil. Dál? Uvidíte. Všechna práva patří J.K.Rowlingové.