Po obědě se vydala přímo na záchodky Ufňukané Uršuly. Kousek přede dveřmi se zastavila. Uvnitř někdo byl, mluvili spolu... nepříjemně povědomými hlasy. "Postupuje to dobře. Myslím, že o Vánocích to bude hotové." "Jsi si jistá že to je správně, Hermiono? Nerad bych, aby se něco zvrtlo a já s Harrym pak do konce života vypadal jako Crabbe a Goyle." "Nebuď hlupák, Rone. Vyjde to. Vypadá přesně, jak by vypadat měl." Pol se rychle vytratila do sedmého patra a v komnatě Nejvyšší potřeby se zamyslela. Trio vaří mnoholičný lektvar, aby se dostalo do zmijozelské společenské místnosti. Crabbe a Goyle... proč si vybrali ty nejtupější patolízaly na škole? Náhle zvedla hlavu. Patolízaly. Musela se usmát. Zvedla se a zamířila do společenské místnosti. Samozřejmě, že chtějí něco vytáhnout z Malfoye.
•••
Když o necelé dva týdny později začaly Vánoční prázdniny, Pol napadlo, jestli by ji Brumbál pustil na návštěvu k Bellatrix do Azkabanu. Sice tušila že ne, ale za zkoušku nic nedá.
•••
"Pane?" Zastavila ten den po večeři profesora Brumbála. Velká síň byla skoro prázdná, takže to nebylo nic těžkého. "Ano, slečno Raddleová?" "Můžeme si promluvit? O samotě?" "Určitě." Usmál se a odvedl ji do prázdné třídy v přízemí. "Tak? Předpokládám, že chceš jít navštívit některého ze Smrtijedů, uvězněných v Azkabanu, že?" Usmál se. Polyxena netušila jak to zjistil, ale nedávala najevo přelvapení. Pouze kývla. "Bellatrix Lestrangeovou." Povzdechl si. "Slečno Raddleová, víte o co mě žádáte? Jste jedenáct let po smrti, jak mám vysvětlit, že jste zázračně znovu naživu?" "Nemusíte to vysvětlovat. Jen mi dovolte na pár dní odejít ze školy." "Chcete se tam vloupat?" Nadzdvihl pobaveně a zároveň tázavě obočí. "Ne. Ale zvládnu si vše zařídit sama. Znám lidi." "Chcete říct, Lucius Malfoy zná lidi." Ozvalo se ode dveří. "Severusi..." zavrčela. "Jestli mi okamžitě nezačneš tykat, otrávím tě." "Hodně štěstí." Nevypadal nijak znepokojeně, když přešel k Brumbálovi a začal mu něco šeptat. "Už jdu, Severusi. Slečno Raddleová, co se týče vaší návštěvy Azkabanu, musím ji bohužel zamítnout. Už z bezpečnostních důvodů. Přeji hezký zbytek večera." A spolu s profesorem Snapem odešel, takže nemohl vidět Polyxenin co-jsem-vlastně-čekala výraz. Kdyby jej viděl možná by se zamyslel na původem dívčiny matky.
ČTEŠ
Jeho Dcera
FanfictionPolyxena byla zabita když Voldemort padl. O deset let později ji z mrtvých přivolá chlapec, který přežil. Dál? Uvidíte. Všechna práva patří J.K.Rowlingové.